ATP „Pančevo“ traži pomoć od vozača Laste

S. B. MILOŠEVIĆ

05. 09. 2019. u 12:06


АТП „Панчево“ тражи помоћ од возача Ласте

Autobuska stanica u Pančevu / Foto Ž. Knežević

Čelnici ATP "Pančevo" upozoravaju da firmi sledi stečaj ako se zaposleni ne vrate na posao. Kolege koje rade mole "bolesnike" da "ozdrave". Ideja je da se unajmi 30 autobusa i vozača

JAVNI prevoz u Pančevu ni u sredu nije funkcionisao, a po svemu sudeći, teško da će i u četvrtak. Pregovori između čelnika grada na Tamišu, uprave ATP "Pančevo" i vozača koji su u "neformalnom" štrajku, jer je od 129 njih 64 otvorilo "bolovanje", trajali su i u sredu. Kako "Novosti" saznaju, direktor ATP "Pančevo" Bojan Bojanić, u sredu je pregovarao i sa predstavnicima SP "Laste" o mogućem iznajmljivanju njihovih autobusa i vozača, kako bi gradski saobraćaj profunkcionisao.

Pojedini vozači nisu odustali od zahteva da im se mesečna zarada poveća na 70.000 dinara neto, i odbijaju predlog uprave da im se kroz solidarnu pomoć uplati 40.000 dinara do kraja godine. Posle najave direktora ATP "Pančevo" da bi firma brzo mogla da ode u stečaj ako se situacija ne sredi, a na molbe drugih zaposlenih, deo zaposlenih spreman je da se vrati za volan.


PROČITAJTE JOŠ: Gradske vlasti: Pančevački vozači od srede za volanom; Sindikat: Štrajk se nastavlja

- Pošto ne održavamo polaske po redu vožnje, preti nam opasnost da nam ministarstvo izbriše te polaske i da izgubimo dozvolu. Samim tim, od javno - privatnog partnerstva, koje je rešenje za opstanak firme, nema ništa i idemo vrlo brzo u stečaj. To smo pokušali i vozačima da objasnimo, ali neki od njih to ne shvataju - pojašnjava za "Novosti" Bojan Bojanić, direktor ATP "Pančevo".

On navodi da zbog neodržavanja polazaka firma svakog dana gubi 1,5 miliona dinara. I firme koje preko njih imaju ugovoren prevoz radnika, otkazuju ugovore, a sugrađani traže povraćaj novca za uplaćene mesečne markice.

- Prevoz u gradu mora da funkcioniše, a kako bismo pronašli način da normalizujemo gradski saobraćaj, u sredu sam se sastao sa predstavnicima SP "Lasta". Ideja je da od njih unajmimo 30 autobusa i vozača koji bi vozili na lokalu. Na linijama za Beograd, više polazaka trebalo bi da obezbede "Auto-Kodeks" i "Stup Vršac" i drugi naši konkurenti - navodi Bojanić.

Oba reprezentativna sindikata ATP Pančevo - "Nezavisnost" i "Samostalni sindikat" oglasila su se zajedničkim saopštenjem u kojem navode da se "ograđuju i ne podržavaju nekolicinu zaposlenih koji svojim postupcima preduzeće vode u stečajni postupak".

Prema rečima direktora, kada su ostali zaposleni shvatili da im preti stečaj, pozivali su kolege na "bolovanju" i molili ih da se vrate na posao. Njih 40 je, kako kaže Bojanić, pristalo.

Javni prevoz u gradu na Tamišu funkcioniše otežano

NEĆE SOLIDARNU POMOĆ

- VOZAČIMA je iz Grada stigla ponuda da im se kao pomoć uplati 40.000 dinara, odnosno po 10.000 dinara više uz platu, do decembra. To je jedino rešenje koje je po zakonu, jer povećanje plate onemogućavaju zakonski okviri i uredba Vlade Srbije. Minimalna plata je 45.000, a maksimalna 58.000 dinara, što znači da bi sa predloženim povećanjem bili blizu svog zahteva. Ipak, neki od njih traže 70.000 neto - pojašnjava Bojan Bojanić, direktor ATP "Pančevo".


PROČITAJTE JOŠ: Turska vozila opet na ulici

SPREMNI DA POMOGNU U NAJKRAĆEM ROKU

IZ SP "Lasta" potvrđuju da su njihovi predstavnici bili na sastanku sa čelnicima ATP "Pančevo". Kažu i da su spremni u svakom trenutku i najkraćem roku da pripomognu svakom auto-prevozniku, jer imaju dovoljno i vozača i autobusa. O ceni koju će Grad Pančevo morati da plati da ih unajmi za prevoz putnika, tek sledi dogovor.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (6)

Podrska

05.09.2019. 12:29

Ti ljudi ce sutra naci posao ako im date otkaz tako da oni nisu u nikakvom problemu plata od 70 000 je krajnje ok sve ispod toga je smesno pa na trafici daju 43 000 razmislite o tome ... uprava je jedina koja ovde treba da brine za avoj posao jer ga def. Ne radi kako treba . GKAVNO PITANJE KO JE TIM LJUDIMA OBECAO PLATU OD 70 000 ???

Ja

05.09.2019. 12:31

Stavar koja je meni na kraju upla u oko za placanje dodatnog iznajmljivanja lasti ima a za plate nema .

Dalibor

05.09.2019. 12:39

nece ljudi da voze dzaba! Vlast kaze da u finansijskom smislu nikad nije bilo bolje u novijoj istoriji! Uveli ste pracenje vozila,kamere u autobusima i na svaki nacin blokirali i sprecili malverzacije kojima su neki vozaci bili skloni i to je dobra stvar! Sada gospodo da ne biste gubili 1500000 din. svakoga dana zbog bolovanja' ? povecajte ljudima platu! Racunica je prosta i problem resen! Vozac koji nije zadovoljan licnim dohotkom utice na bezbednost svih ucesnika u saobracaju,negativno!

Banaćanin

05.09.2019. 21:51

@Dalibor - Dalibore, i ti si jedan od zagovornika da su vozačima potrebne plate od 1.500 do 2000 evra mesečno. Što je čist bezobrazlu. Gradjani Srbije nemaju tako visoka primanja. Usijane a šiplje glave pojedinih vozača traže tako visoke zarade, a u Srbiji ni doktori nauka nemaju takve zarade, ali oni su heejjj vozači. Ma idite gde god hoćene, snaći će se ovo društvo i bez sebičnih i uobraženih vozača. "Volim i ja narandže, no trpim"

Marko

06.09.2019. 18:15

@Dalibor - Ee brate moj,jel cujes ti sebe. U pravu si da doktori nemaju tolike zarade pa zasto bi ih vozaci imali. A znas li ti koliku platu imaju dispicari bar ovde gde ja radim. 80 90 hiljade a da ne pricam o sefovima i direktorima. Sto oni imaju tolike plate ako ih doktori nemaju. Ako ti je bas tolko merak da se snadjes i bez vozaca autobusa,ne brini ostvarice ti se zelja uskoro...

Dragan

06.09.2019. 18:16

@Dalibor - Odgovor za gospodina koji voli narandže. Ako nemaš narandže nemoj onda da jedes g.... bezveze. Nemoj omalovažavati ničiju profesiju. Nek smanje reziju i administraciju pa će biti novaca za radnike. Kako će se naći novce za lastu koja treba da izvrsi uslugu prevoza.