Ulaz u centar prestonice ipak bez naplate

S. B. Milošević

05. 06. 2019. u 22:15

Sekretarijat za saobraćaj obustavio tender za studiju plaćanja prolaska vozila gradskim jezgrom. Razlog - nerealizovani infrastrukturni projekti

Улаз у центар престонице ипак без наплате

Gužva ka centru na Brankovom mostu Foto A. Stanković

NI nedelja nije prošla od kada je Sekretarijat za saobraćaj raspisao javnu nabavku za izradu studije "Upravljanje saobraćajem u Beogradu kroz model tarifiranja pristupa centralnoj zoni", a u utorak ju je već obustavio. Kao razlog navode da se nisu stekli uslovi za realizaciju tendera.

Vest da Grad u bliskoj budućnosti razmatra naplatu ulaska motornih vozila u centar grada iznenadila je žitelje i stručnu javnost. Saobraćajni eksperti bili su protiv toga, tvrdeći da je nerealno naplaćivati ulazak u centar, ako se građanima ne ponudi alternativa. A nju Beograd nema. Usledila je obustava tendera vrednog 10 miliona dinara.

- Sekretarijat za saobraćaj je, kao naručilac, utvrdio da prestaje potreba za izradom studije, s obzirom na to da se nisu stekli preduslovi za realizaciju. Odnosno, još nije uspostavljen visokokapacitetni sistem javnog prevoza u Beogradu, kao i da je u toku realizacija saobraćajno-infrastrukturnih projekata. Iz ovih razloga je Sekretarijat za saobraćaj obustavio predmetni postupak javne nabavke - navodi se u obrazloženju.

U prestonici nisu završeni bitni infrastrukturni projekti, poput izgradnje metroa i tunela Savska - Dunavska padina. Tako bi se lakše saobraćaj izmestio iz centra, a sugrađanima ponudila alternativa.



Ideja je bila da se uradi studija koja bi analizirala iskustva iz prakse gradova koji primenjuju naplatu ulaska u centar zbog upravljanja zagušenjima. Trebalo je i da izabrani ponuđač u studiji predloži odgovarajući model rešavanja tog problema i da ponudi tehnologiju kojom bi to moglo da se uradi. Ujedno, trebalo je i da definiše zone u okviru kojih bi se upravljalo zastojima, ali i analizira kako bi uvođenje naplate za ulazak u centar uticalo na saobraćaj u zoni i po njenom obodu.




PRIMERI LONDONA, SINGAPURA, MILANA

UGLEDAJUĆI se na London, Singapur, Milano i druge gradove, čelnici Beograda rešenje za kolaps videli su u naplati ulaska motornih vozila u centar.

- Sa naglim porastom broja automobila u poslednjih nekoliko decenija, javljaju se zagušenja u saobraćaju, posebno u centralnim zonama. Posledice se ogledaju u povećanju vremena putovanja, potrošnji goriva, zauzetosti površina vozilima, smanjenoj bezbednosti saobraćaja, emisiji štetnih gasova - obrazložili su tada u tenderskoj dokumentaciji odluku o ovoj nabavci.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije