Policajci love pešake na Slaviji

M. T. KOVAČEVIĆ

ponedeljak, 06. 08. 2018. u 12:29

Полицајци лове пешаке на Славији

Saobraćajac legitimiše sugrađanku

Pretrčavanje Makenzijeve, Beogradske i Nemanjine ulice van prelaza: Obeležene "zebre" udaljene 50 metara od obnovljenog kružnog toka. Svaki minut pešaka trebalo bi da vredi kao minut i po automobila

SLAVIJA je rekonstruisana prošle godine i praksa pokazuje da su u ovom poslu "dobili" vozači, a "izgubili" pešaci. "Zebre" su pomerene 50 metara od kružnog toka da bi se automobilima oslobodilo mesto za kretanje. To rešenje ozbiljno produžava putanju pešaka, koju oni pokušavaju da skrate - pretrčavajući ulice na neobeleženim mestima. Ne pomažu ni sankcije saobraćajne policije.

Kako se reporter "Novosti" uverio, na uglu Slavije i Makenzijeve vlada saobraćajna anarhija. Građani u velikom broju pretrčavaju ulicu, saobraćajac trči za njima. Ali pošto ih je mnogo, ne može sve da ih zaustavi. Pa kao golman pojedinačno "hvata" najsporije.


PROČITAJTE JOŠ:
Delfini među ukrasima

Preko Slavije dnevno prođe oko 80.000 ljudi, a pun pešački krug je oko 920 metara. Nedisciplina građana mogla bi da se spreči žičanim ogradama i žardinjerama. Ali time bi se narušio izgled tek sređenog trga.

Prema rečima profesora dr Mihaila Maletina, saobraćajno rešenje Slavije nije poboljšalo protok pešaka.

- Nisu ispoštovani osnovni propisi, a to je da se spreči gubitak vremena za sve učesnike u saobraćaju, a zna se da prioritet moraju da imaju pešaci, biciklisti, javni prevoz, a automobilima šta ostane - objašnjava profesor Maletin.

Majka sa detetom pretrčava ulicu

Prema standardima, svaki minut pešaka vredi kao minut i po automobila.

- Osim produžene trase pešaka, prilikom rekonstrukcije postavljeni su i semafori. A kružni tok gubi funkciju slobodnog protoka kad se na njega stavi semafor - ističe naš sagovornik i navodi da bi jedino rešenje bilo da se ispod ovog saobraćajnog čvora nalazi metro stanica.

Arhitekta Budimir Novaković bio je u Komisiji za planove Skupštine grada kada se odlučivalo o rekonstrukciji Slavije.

- Moj predlog je bio da se napravi niveleta u obliku đevreka iznad Slavije. Pasarela bi bila od metalne konstrukcije. Ideju sam dobio kada sam video rešenje jedne saobraćajnice u Južnoj Koreji. Ona je panoramski atraktivna za pešake. Imala bi i dodatne sadržaje. Tada sam uradio analizu koliko bi nas to koštalo, od pokretnih stepenica do liftova za invalide - objašnjava Novaković.


PROČITAJTE JOŠ:
Ugašen požar kod zgrade MUP-a: Više osoba povređeno (VIDEO)

Međutim, gradski oci su se odlučili za najjeftinije rešenje, da se pešački prelazi pomere 50 metara u dubinu ulica. Tako se stvaraju džepovi koji oslobađaju kružni tok za nesmetano kretanje automobila, ali na taj način se putanja pešaka duplo produžila.

Pasarela iznad Slavije po ideji Budimira Novakovića

PODZEMNI PROLAZI

PRE rekonstrukcije spominjala se izgradnja podzemnih prolaza. Međutim, iz više razloga se od njih odustalo.

- Ispod kružnog toka se nalaze dva podzemna potoka, a voda se kolektorom usmerava ka Savi. Da bi se izgradili podzemni prolazi, morale bi podzemne instalacije da se premeste, a to bi se radilo najmanje dve godine. Podzemni prolaz od Mitićeve rupe do "Mekdonaldsa" bio bi dugačak 147 metara, a na pojedinim mestima, zbog instalacija, cevi i konfiguracije terena, ne bi mogao da bude viši od dva metra i 20 centimetara - objašnjava Budimir Novaković.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (14)

Sasa

06.08.2018. 12:55

Ne mogu da u sred Srbije hapse siptarske narko bosove po Konculju i Trnovcu pa love pesake po Slaviji. Jad i beda od drzave.

sramota

06.08.2018. 12:55

Sto bi rekao nas narod, ili kuj il se ne garavi. Samo su se ogaravili ovim 'resenjem' i sada nas i dalje maltretiraju. Sramota velika, ako neko jos uvek zna sta to znaci.

* КОМЕНТАР *

06.08.2018. 12:57

1.500.000 еврића, ма вреди свакога еу цента ...!!!

Budimire al' si promašio

06.08.2018. 13:00

svaka ti čast... Čuj, video on u Koreji... katastrofa. Ko bi se ovome mogao nadati od arhitekte. Osim ako je režimski, to je onda druga stvar.

Stari Beograđanin

06.08.2018. 13:07

Poznajući alavost beogradskih vlasti na lako dobijen novac sve više verujem da su pešački prelazi NAMERNO pomereni za pedesetak metara u stranu da bi pešaci pretrčavali gde ne treba i da bi policija mogla da kasira pare! U poslednje vreme vidim da na pojedninim mestima policija stalno vreba. Ako uhvate dnevno stotinak pešaka i naplate kazne po 5000 din pa to puta 365 dana u godini i eto "gomile" para od bar 2 miliona dinara godišnje za budžet!

Mister Berns

06.08.2018. 13:19

Starije osobe koje ste glasale za aktuelnu vlast, a koristite Slaviju, šta da vam kažem, parafraziraću šta je rekao Pavle Vujisić u filmu "Ko to tamo peva": Stanica (u ovom slučaju pešački prelaz) je 100 metara niže, pa ako požurite, možda i stignete.

Miro

06.08.2018. 13:51

"Rekonstrukcija" Slavije ( plus fontana) je samo zamazivanje očiju javnosti kako bi se prikrila još jedna u nizu bezočnih pljački budžeta. Nema tu nikakvog stvarnog poboljšanja - naprotiv...

Видоје

06.08.2018. 14:05

"...а аутомобилима шта остане...". У Бул. Ослобођења већ је тако за сва возила - шта им остане. Пешачки прелаз на који пешаци непрекидно долазе са обе стране, па трамваји, аутобуси и аутомобили чекају и по минут-два и више. Ту није смело да се шкртари, морало је да се реши ван нивоа (пасарела или подземни пешачки пролаз). Али, то је ваљда тај "економски урбанизам" (уштини где год можеш, а грађани нек се злопате).

Petrović M., POLICIJA Beograd

06.08.2018. 14:21

U Jugoslaviji ste još i mogli ovako da pretrčavate, e ...a sada više tako neće moći !!

Dragan Popović

06.08.2018. 16:18

Po projektu umesto prešačkih prelaza na Slaviji (Kralja Milana, Beogradska, Makenzijeva, Bulevar takozvanog oslobođenja i Nemanjina predviđeni su podzemni prolazi sa pokretnim stepenicama kao na Terazijama i to na mestu gde su nekada bili pešački prelazi a ne 100 metara uzbrdo ili nizbrdo. Ako neko misli da to rešenje nije dobro, neka proba za zatrpa pešačke podfzemne prolaze na Terazijama i postavi umesto njih pešačke prelaze i semafore kod Moskve, Balkana i Albanije pa da vidimo ko je u pravu.

vladimir

06.08.2018. 19:47

Kako je "lepo" bilo za vreme DOSmanlija, ništa se nije radilo ni gradilo, bezakonje i rasprodaja države, afirmacija kriminala na državni nivo, urušavanje pravnog statusa Srbije u medjunarodnim odnosima, bahaćenje tajkuna bliskih vlasti, protivustavna isporuka srpskih zvaničnika Hagu i TRPANJA u džep milione evra za to! Nema ovde prostora za SVE "zločine" DOSovske vlasti!