DA prevoz od Pančeva do prestonice nikada nije bio lošiji nego danas, tvrde mnogobrojni žitelji grada na Tamišu. Muku muče sa autobusima i vozovima, presedanjem, plaćanjem "bus plusa" i mesečne karte za ATP Pančevo, ali i sa divljim prevoznicima. Prema najavama gradonačelnika Beograda i Pančeva, Siniše Malog i Saše Pavlova, ovaj problem uskoro bi trebalo da bude rešen.

O objedinjavanju javnog prevoza Beograda i Pančeva, zbog svakodnevnih potreba ljudi koji gravitiraju ka oba grada, govori se godinama, decenijama. Ipak, još je sve u fazi dogovaranja.


PROČITAJTE JOŠ:
Beogradske priče: Gročanska čaršija starija od Skadarlije

- Protokol između dva grada postoji, a trenutno se radi na detaljima finansijske konstrukcije. To znači da se rešenje o objedinjavanju prevoza može očekivati relativno brzo - rekao je juče gradonačelnik Beograda Siniša Mali.

Da se trenutno radi na razmatranju finansijskih aspekata ovog objedinjavanja, za "Novosti" je potvrdio i gradonačelnik Pančeva Saša Pavlov.

- Mi smo 2016. potpisali Memorandum o saradnji kako bismo započeli Studiju izvodljivosti o obavljanju javnog prevoza - podsetio je Pavlov. - Ta studija je završena pre dva meseca, a sredinom decembra gradonačelnik Mali i ja smo se sastali. Dogovorili smo se da Agencija za saobraćaj Pančeva i Sekretarijat za javni gradski prevoz sve osmisle do detalja, poput toga ko će da vozi putnike, ko će biti zadužen za kontrolu karata... Govorilo se o desetak mogućnosti, a jedna od njih je i da liniju 108 preuzme ATP Pančevo. Nama je najbitnije da to objedinjavanje ne uništi našeg prevoznika.

Saša Pavlov

Da bi se putnici prevezli preko Dunava i stigli do željene destinacije u Beogradu, moraju da plaćaju i "bus plus" kartu. Ako reše da idu autobusom, Pančevce čeka slična muka. Bilo da putuju ATP ili vršačkim, mogu da uđu i izađu iz vozila na "Dunav stanici" ili na BAS.


PROČITAJTE JOŠ:
Kalemegdan: Malo stepenište gotovo do leta

Odnedavno, autobusima ovih prevoznika zabranjeno je da uzimaju i ostavljaju putnike na stajalištima u centru grada. To znači da su Pančevci prinuđeni da kupuju "bus plus" karte, ali i mesečnu peronsku kako bi u prevoz ušli na glavnoj autobuskoj stanici. Zato i ne čudi što se mnogi i dalje odlučuju za "divlje taksiste".


ZA VOZ 100 MILIONA DINARA

DA su svesni koliki problem imaju Pančevci zbog presedanja s jednog na drugi voz u Ovči, priznao je Pavlov.

- Mi vodimo pregovore sa "Srbija vozom" kako bismo ovo presedanje izbegli. Oni su liniju od Beograda ka Pančevu videli kao ekonomski neisplativu, pa su je ukinuli. Ukoliko želimo da se ona uvede, Pančevo bi trebalo da je finansira, što bi iznosilo oko 100 miliona dinara godišnje. Uz 200 miliona koje izdvajamo za ATP Pančevo, ovih 100 miliona bilo bi znatno opterećenje za naš budžet.