Beograd konačno silazi na reke!
16. 11. 2017. u 22:15
Sledećeg leta počinje uređenje Karađorđeve ulice i šetališta uz Savu. Tramvajske šine pomeraju se ka obali, kao i ulica. Železnička pruga oko Kalemegdana biće izmeštena krajem 2018. godine
.jpg)
Urbanistički haos u Karađorđevoj
PRELEPA, ali zapuštena Karađorđeva ulica sledećeg leta počeće da se uređuje. Rekonstrukcija će imati dve faze, a radovi bi trebalo da traju oko 180 dana, otkriva, za "Novosti", Milutin Folić, gradski arhitekta.
- Centar Beograda sa pešačkom zonom konačno se spušta na dve velike reke. Jedan koridor ide od Kalemegdana, preko nove pasarele kod Beton hale. Drugi prilaz biće od Sava promenade, preko rekonstruisane Karađorđeve ulice - priča Folić, dok na tek urađenim skicama pokazuje kako će izgledati budući front starog jezgra prestonice prema obali Save.
PROČITAJTE JOŠ: Kapija Beograda u vizantijskoplavoj
Gradski arhitekta podseća da je Karađorđeva decenijama bila ruglo Beograda.
- Počeli smo da je uređujemo tako što smo obnovili fasade. Sada hoćemo da sredimo kolovoz koji je pun rupa. Stara železnička pruga oko Kalemegdana biće izmeštena krajem 2018. godine. Železnički tunel će postati prostor za javne, kulturno-umetničke i komercijalne sadržaje - priča Milutin Folić.
Mračan park uz pristanište biće urađen po svetskim standardima, a mračna ulica od Brankovog mosta do Kalemegdana, dobiće novo, jače javno osvetljenje. Tramvajske šine pomeraju se ka reci, kao i kompletna ulica. Planirano je da trotoari pored zgrada budu prošireni od četiri do pet metara, popločani granitnim pločama, kao i da se ožive lokali u prizemlju zgrada, koji su sada prazni.
.jpg)
Na strani uz Kosančićev venac biće drvored. Baštice se popločavaju kamenim kockama. A Grad će iz svojih sredstava nastaviti obnovu fasada.
Folić podseća na turistički značaj uređenja Karađorđeve jer svi strani turisti koji kruzerima dođu u Beograd, prvi utisak o našem gradu stiču u kvartu oko pristaništa.
Prilikom rekonstrukcije vodiće se računa da turistički autobusi imaju svoj kutak. Oni će imati rezervisana parking mesta uz ulicu.
- Šetalište uz Savu biće oslobođeno saobraćaja. Proširiće se kapaciteti za dvotočkaše. Naime, povezaćemo postojeće biciklističke staze na pristaništu sa onom koja treba da se izgradi duž Crnogorske ulice. Postavićemo nove klupe, dečje igralište, prostor za skulpture, a Spomenik lučkom radniku biće premešten na poziciju na kojoj će biti vidljiviji, na pravcu silaza sa velikih stepenica na reku - zaključuje Folić.
PROČITAJTE JOŠ: Komunalna policija napunila kasu na tuđoj muci!
U skladu sa već usvojenim prostornim planom projekta "Beograd na vodi", desna saobraćajna traka, koja obilazi stub Brankovog mosta, postaće dvosmerna saobraćajnica produžena ka Savskom amfiteatru.
Projekat: Karađorđevom na obalu
.jpg)
UREĐUJU I ZELENE POVRŠINE
UZ rekonstrukciju Karađorđeve ulice obuhvaćeno je i uređenje javnih zelenih prostora uz reku. Projekat takođe obuhvata i uređenje platoa ispred velikog stepeništa i njegovo dalje povezivanje sa Savskim šetalištem.
Funkcionalan izgled kvarta koji se graniči sa Pristaništem, Kalemegdanom, Kosančićevim vencem i "Beogradom na vodi", osmislio je poznati arhitekta Boris Podreka.
Projekat: Karađorđevom na obalu
.jpg)
MarkoBgd
16.11.2017. 23:52
To bi bilo lepo da taj priobalni prostor koji su generacije čuvale da se pametno iskoristi u OPSTE dobro i javnu namenu - nije postao privatni zabran koji planiraju da načičkaju ružnim, visokim soliterima. Tako će naružiti obalu i izblokirati pogled na reku svima ostalima. Vrlo sebično, nepromišljeno i nehumano ( život u soliteru je nekvalitetan način stanovanja). Koje su to "arhitekte" i "stručnjaci" koje potpisuju tu urbanističku sramotu ?
Koliko bi ovaj svet bio siromasniji da se nisu pojavili ovi nenadmasni napredni Drugovi.
Zbog vasih radova, ni alternativni pravci vise nisu prohodni. A sve sto se u BG radi i gradi je zbog izbora. Nista drugo.
@Opaki - Pa makar i samo zbog izbora, samo neka se gradi. U tom slucaju neka bude izbora sto vise. Doduse, skupi su, tako da od sredstava za izbore moze da se izgradi kompletna nova bolnica. Ali, ako su oni glavni pokretac svake gradnje, sta nam drugo preostaje?
Svaka čast za projekat. Ako ovako bude po završetku radova biće prelepo mesto za šetnju.
Komentari (19)