Beograd konačno silazi na reke!

Milenko T. KOVAČEVIĆ

16. 11. 2017. u 22:15

Sledećeg leta počinje uređenje Karađorđeve ulice i šetališta uz Savu. Tramvajske šine pomeraju se ka obali, kao i ulica. Železnička pruga oko Kalemegdana biće izmeštena krajem 2018. godine

Београд коначно силази на реке!

Urbanistički haos u Karađorđevoj

PRELEPA, ali zapuštena Karađorđeva ulica sledećeg leta počeće da se uređuje. Rekonstrukcija će imati dve faze, a radovi bi trebalo da traju oko 180 dana, otkriva, za "Novosti", Milutin Folić, gradski arhitekta.

- Centar Beograda sa pešačkom zonom konačno se spušta na dve velike reke. Jedan koridor ide od Kalemegdana, preko nove pasarele kod Beton hale. Drugi prilaz biće od Sava promenade, preko rekonstruisane Karađorđeve ulice - priča Folić, dok na tek urađenim skicama pokazuje kako će izgledati budući front starog jezgra prestonice prema obali Save.

PROČITAJTE JOŠ: Kapija Beograda u vizantijskoplavoj

Gradski arhitekta podseća da je Karađorđeva decenijama bila ruglo Beograda.

- Počeli smo da je uređujemo tako što smo obnovili fasade. Sada hoćemo da sredimo kolovoz koji je pun rupa. Stara železnička pruga oko Kalemegdana biće izmeštena krajem 2018. godine. Železnički tunel će postati prostor za javne, kulturno-umetničke i komercijalne sadržaje - priča Milutin Folić.

Mračan park uz pristanište biće urađen po svetskim standardima, a mračna ulica od Brankovog mosta do Kalemegdana, dobiće novo, jače javno osvetljenje. Tramvajske šine pomeraju se ka reci, kao i kompletna ulica. Planirano je da trotoari pored zgrada budu prošireni od četiri do pet metara, popločani granitnim pločama, kao i da se ožive lokali u prizemlju zgrada, koji su sada prazni.

Na strani uz Kosančićev venac biće drvored. Baštice se popločavaju kamenim kockama. A Grad će iz svojih sredstava nastaviti obnovu fasada.

Folić podseća na turistički značaj uređenja Karađorđeve jer svi strani turisti koji kruzerima dođu u Beograd, prvi utisak o našem gradu stiču u kvartu oko pristaništa.

Prilikom rekonstrukcije vodiće se računa da turistički autobusi imaju svoj kutak. Oni će imati rezervisana parking mesta uz ulicu.

- Šetalište uz Savu biće oslobođeno saobraćaja. Proširiće se kapaciteti za dvotočkaše. Naime, povezaćemo postojeće biciklističke staze na pristaništu sa onom koja treba da se izgradi duž Crnogorske ulice. Postavićemo nove klupe, dečje igralište, prostor za skulpture, a Spomenik lučkom radniku biće premešten na poziciju na kojoj će biti vidljiviji, na pravcu silaza sa velikih stepenica na reku - zaključuje Folić.

U skladu sa već usvojenim prostornim planom projekta "Beograd na vodi", desna saobraćajna traka, koja obilazi stub Brankovog mosta, postaće dvosmerna saobraćajnica produžena ka Savskom amfiteatru.

Projekat: Karađorđevom na obalu

UREĐUJU I ZELENE POVRŠINE

UZ rekonstrukciju Karađorđeve ulice obuhvaćeno je i uređenje javnih zelenih prostora uz reku. Projekat takođe obuhvata i uređenje platoa ispred velikog stepeništa i njegovo dalje povezivanje sa Savskim šetalištem.

Funkcionalan izgled kvarta koji se graniči sa Pristaništem, Kalemegdanom, Kosančićevim vencem i "Beogradom na vodi", osmislio je poznati arhitekta Boris Podreka.

Projekat: Karađorđevom na obalu

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (19)

MarkoBgd

16.11.2017. 23:52

To bi bilo lepo da taj priobalni prostor koji su generacije čuvale da se pametno iskoristi u OPSTE dobro i javnu namenu - nije postao privatni zabran koji planiraju da načičkaju ružnim, visokim soliterima. Tako će naružiti obalu i izblokirati pogled na reku svima ostalima. Vrlo sebično, nepromišljeno i nehumano ( život u soliteru je nekvalitetan način stanovanja). Koje su to "arhitekte" i "stručnjaci" koje potpisuju tu urbanističku sramotu ?

Mister Berns

17.11.2017. 01:00

Koliko bi ovaj svet bio siromasniji da se nisu pojavili ovi nenadmasni napredni Drugovi.

Opaki

17.11.2017. 02:21

Zbog vasih radova, ni alternativni pravci vise nisu prohodni. A sve sto se u BG radi i gradi je zbog izbora. Nista drugo.

Ivan

17.11.2017. 10:45

@Opaki - Pa makar i samo zbog izbora, samo neka se gradi. U tom slucaju neka bude izbora sto vise. Doduse, skupi su, tako da od sredstava za izbore moze da se izgradi kompletna nova bolnica. Ali, ako su oni glavni pokretac svake gradnje, sta nam drugo preostaje?

Mabus

17.11.2017. 03:50

Svaka čast za projekat. Ako ovako bude po završetku radova biće prelepo mesto za šetnju.

Гиле

17.11.2017. 04:21

Подрека је чувен, али је хладан и пре модеран. Није то Београд и његов сензибилитет и дубину духа. То је више за хладне аустријске мале градиће који су уредни али без духа... Подрекина дела немају дух, имају само оштрину и тврдоћу. Нисте добро одабрали.

Тртрћко

17.11.2017. 07:14

Потпуно је у реду што се сређује београдска савска обала али КАТАСТРОФА је што се историјска железничка станица претвара у коцкарницу јер тако желе некакви арапи.Народ се тера у катакомбе ПРОКОПА где је УЖАС!Нит прилаза а нит излаза?Станица под ужасном промајом јер је пролазна и тунелског типа где вештачко светло нон стоп ради.Нигде покретних степеница а нити места где ће бити.Изађите из воза и не знате где да изађете?Све светске железничке станице су у нивоу околине са куполом изнад колосека!

Бане

17.11.2017. 15:06

@Тртрћко - Стара железница ће се реновирати и постати музеј. Помешао си ову зграду са хотелом Југославија. Један његов део је одавно претворен у коцкарницу.

Andrej77

17.11.2017. 15:46

@Тртрћко - Da da, koliko sutra ce postati muzej.. napredna masta nema granica.

Milan Savic

17.11.2017. 07:24

Mene samo zanima kome pripadaju ti lokali, posto ih ima, i tu su neke firme, pola radi pola ne. Ima par skoro porusenih kuca.

Protekcija

17.11.2017. 08:06

zašto grad iz svojih sredstava nekome obnavlja fasadu. Ili svima ili nikome.

MatijaBG

17.11.2017. 08:13

Super,samo da to en ostane sve samo prazna priča pred izbore,svi se radujemo...

Kojadinka

17.11.2017. 08:43

Prvi pogled na grad kad se dolazi iz pravca Srema je vrlo vazan jer se tako dobija utisak o gradu koji je Glavni Grad jedne drzave. Pohvala za akciju... Ali bi zamolio da se utisak dopuni popravkom izgleda fasade zgrade Beogradjanka koji iz daljine izgleda CRNO... Obzirom da se sredjuju fasade evo prilike i za ovu fasadu.

Enfant Terrible

17.11.2017. 10:40

@Kojadinka - Tesko da ce se izgled "Beogradjanke" popraviti pa sve da se promeni iz crnog u belo. Nazalost, to je arhitektura koju zastupaju arhitekte koje pisu peticije protiv "Beograda na vodi". Ne treba navoditi veliki broj drugih "remek dela" ove garniture arhitekata, koja i izdaleka i izbliza izgledaju crno.

MatijaBG

17.11.2017. 13:22

@Kojadinka - Našli ste Beograđanku da kritikujete, zgradu koja je simbol jednog vremena...njena fasada nema veze sa onima koji kritikuju BGNV, već je tada bilo tako...najruzniji utisak iz pravca Srema ostavlja zgrada Beobanke i kada se priđe, kompletno ruglo oko Z.Venca u kojeg se sem sređivanja pijace,nije ulozilo ništa.Po meni to treba da bude Trg,da se ukloni Mek i sve oko njega i tu napravi popločani vidikovac.On je prava slika Beograda danas,kao i ruglo u G.Principa,J.Bogdanovoj i Kameničkoj....

lapido

17.11.2017. 11:33

I gde će s prugom? Ta pruga je jedina veza Beograda i Banata i tu su se noću prevozile opasne materije ka Pančevu. Svidelo se to nekom ili ne, to je bilo jedino rešenje. Drugo je tunel BG Voza ispod Beograda (od Autokomande do Pančevca), ali to je strogo zabranjeno, jer u slučaju eksplozije... Pravo rešenje je izgradnja drumsko-železničkog mosta Vinča-Starčevo (nastavak obilaznice), ali tu ni projekta nema. Kako je onda ovo moguće?

Lako

17.11.2017. 12:45

@lapido - ići će preko Zrenjanina... uskoro će se rekonstruisati pruge u Banatu za prevoz ovog tereta... a to tvoje "pravo rešenje" košta milijardu dolara i nikada se neće isplatiti.

Dzoni

17.11.2017. 12:37

Prcko vidi se da si opozicija prvo prokop je sredjen jedno 70 80% ostalo je jos malo da se ulicka nema nikakve promaje prilazni putevi su napravljeni jos u septembru molim te da se pre komentarisanja raspitas ovako je providno da pljujes nesto sto je dobro uradjeno a ovo da duva promaja stvarno ne znam ko ti govori da pises takve budalastine..