Tramvaji brži zbog senzora

S. B. M. - N. V.

25. 02. 2017. u 22:54

Трамваји бржи због сензора

Od jeseni pametni semafori za šinski saobraćaj

Sekretarijat za javni prevoz: od jeseni pametni semafori za šinski saobraćaj. Do kraja godine modernizacija na svim pružnim trasama. Senzorna signalizacija prvo duž Jurija Gagarina

NEISKORIŠĆENOST tramvajskog kapaciteta, naročito na Novom Beogradu biće prošlost za šest meseci. Posle dobijenih rezultata nakon brojanja putnika koji su pokazali da žitelji glavnog grada najviše putuju autobusima, dok je iskorišćenost tramvaja tek 17 odsto, nadležni su odlučili da "ubrzaju" tramvaje.

Prema rečima Uglješe Mitrovića, sekretara za javni prevoz, rešenje je u pametnim semaforima.

- Istina je da postoji velika neiskorišćenost tramvaja, pogotovo onih koji saobraćaju na Novom Beogradu. Za razliku od autobusa oni su spori jer staju na svakom semaforu, stajalištima, a potrebno je i vreme da putnici uđu i izađu iz vozila. Zato se sugrađani odlučuju za autobuse - kaže Mitrović. - Rešenje za ubrzanje tramvaja je postavljanje senzora, kao kod Veterinarskog fakulteta. U pregovorima smo sa Sekretarijatom za saobraćaj, a ideja je da se na svim saobraćajnicama gde saobraćaju tramavaji postave semafori sa senzorima, koji bi se otvarali pri nailasku tramvaja.

MREŽA DUGA 114 KILOMETARA GSP "Beograd" u dnevnom saobraćaju ima 125 linija na kojima saobraćaju autobusi, sedam na kojima voze trolejbusi i 10 tramvajskih linija. Osim što tramvaji pokrivaju više linija nego trolejbusi, imaju i širu mrežu. Dužina trolejbuskih linija je 55,8 kilometara, dok je tramvajskih duplo duža - 114,2 kilometra.

U Sekreatrijatu za javni prevoz dodaju da će do jeseni senzori biti ugrađeni na semaforima duž Jurija Gagarina.

A od jeseni, kada se očekuje da će proći javna nabavka, u planu je postavljanje senzora na semaforima duž svih saobraćajnica kojima voze tramvaji.

Studija brojanja putnika pokazala je da je od deset linija koje dnevno prevezu najviše putnika, samo jedna tramvajska. I to "sedmica" koja saobraća od Novog Beograda do Ustaničke ulice. Dužina tramvajske pruge u Beogradu je 55 kilometara, a od toga je rekonstruisano oko 60 odsto. Predstoji uređenje šina u Ruzveltovoj, Karađorđevoj, Cara Dušana, Džordža Vašingtona, Kraljice Marije, na Trgu Slavija, kao i u Bulevaru oslobođenja do Veterinarskog fakulteta, Bulevaru kralja Aleksandra - od Gospodara Vučića do okretnice u Ustaničkoj.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (3)

Dule

26.02.2017. 07:28

Ovaj sekretar za javni prevoz je stvarno pametan i stručan kada kaže "Za razliku od autobusa oni su spori jer staju na svakom semaforu, stajalištima, a potrebno je i vreme da putnici uđu i izađu iz vozila. Zato se sugrađani odlučuju za autobuse - kaže Mitrović". To znači da autobusi ne staju na svakom semaforu i stajalištima i nije potrebno vreme da putnici uđu i izađu iz vozila. Zato nam i jeste ovako dobar prevoz kada ga organizuje ovako pametan čovek...

skopsko

26.02.2017. 11:21

@Dule - Autobusima je odstupljena cela traka i putanja im nije ogranicena sinama, zato su brzi pri prevozu...

To će stvoriti neverovatne gužve

26.02.2017. 08:56

a zašto se putnici ne voze tramvajem, postoji drugi razlog...