Vozači GSP za volanom koliko god gazda traži

N. VUKIĆ

26. 10. 2016. u 19:28

Izostanak tahografskih kartica ide naruku kršenju prava vozača javnog prevoza o radnom vremenu. Bez sistemskog rešenja i prećutno se zasada toleriše postojeće stanje

Возачи ГСП за воланом колико год газда тражи

KOLIKO rade vozači GSP "Beograd" trebalo bi da beleže tahografi. Ali, samo polovina broja vozača u ovom javnom preduzeću ima memorijsku karticu za digitalni tahograf koji je ugrađen u sva nova vozila, tako da nije moguće utvrditi njihovo tačno radno vreme, da li imaju pauze predviđene zakonom, koliki im je broj radnih sati u toku meseca... Pošto im je radno vreme produženo, trebalo bi da su za volanom osam sati, a na svakoj okretnici da se odmaraju po pet minuta. Ipak, u praksi se to često ne poštuje.

Pojedini sindikalci iz GSP tvrde da su na ovaj način, osim kršenja Zakona o saobraćaju, otvorena vrata i za zloupotrebu prava utvrđenih zakonom o radnom vremenu vozača.

- Digitalni tahograf je uređaj koji beleži sve bitne parametre vozila na putu, a svi podaci o radu vozača beleže se na njegovoj personalnoj kartici i zato je veoma značajno da vozači imaju tahografske kartice - objašnjava Nikola Antić, predsednik SOS sindikata u GSP. - Uređaj sadrži podatke o pređenom putu vozila, brzini, aktivnostima vozača, ručnim unosima vozača - o mestima gde započinje, odnosno završava dnevno vreme upravljanja, aktivnostima vozača, vanrednim okolnostima i obavljenim kontrolama.

Antić objašnjava da veliki broj vozača autobusa GSP nema karticu za digitalni tahograf, jer su troškovi izdavanja memorijske kartice izuzetno visoki za njihova primanja.

- Ako vozač nema karticu, nije moguće utvrditi ni tačno radno vreme vozača, da li se poštuje pauza na terminusima i da li je vreme dnevnog i nedeljnog odmora u skladu sa odredbama ZOBS - kaže Antić. - Sa druge strane, to je i prekršaj koji je kažnjiv po istom zakonu, i to za privredno društvo, odnosno GSP, za odgovorno lice i za vozača. Jer, po pravilu, vozač ne sme da učestvuje u saobraćaju sa neispravnim tahografom kod analognih, odnosno bez ubačene kartice za digitalni tahograf. I dalje nema sistemskog rešenja i prećutno se toleriše postojeće stanje, iako to nije ni u interesu vozača ni u interesu GSP.


NEIZDRŽIVI USLOVI

VOZAČIMA i ostalim zaposlenima nametnuto je osmočasovno radno vreme, umesto sedmočasovnog, tako što su reprezentativni sindikati Samostalni sindikat i Sloga-Raj dali punu saglasnost rukovodstvu GSP za izradu analize koja je ukinula skraćeno radno vreme - objašnjava Antić iz SOS sindikata GSP. - Preduzeće je imalo obavezu da svake godine u dogovoru sa reprezentativnim sindikatima pokrene preispitivanje radnog vremena, ali to nije učinjeno od 2014.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (10)

rozmir

26.10.2016. 21:17

ljudi svako sluzbeno vozilo po zakonu mora da ima putni nalog po tome moze da se vidi tacno koliko je vozac vozio,za neispravan nalog kazna za vozaca je 50.000 din za firmu do milion.kojem gazdi se isplati zbog par sati vise da plati veliku kaznu.ovde se verovatno radi o necemu drugom na znam sta je ali videcemo uskoro sigurno.

Mile

26.10.2016. 22:41

@rozmir - Pa svaki zaposleni ima pravo na pauzu. Da se odmori , da pojede nešto obavi fiziološke potrebe (5 min ipak premalo). Živo me interesuje kako gladni mogu dugo da voze a da nekog ne ubiju

milan

26.10.2016. 23:15

@rozmir - ljude tretiraju kao stoku. da grad ima koristi od kupovine elek. tahografa GSB bi to kupio po hitnom postupku. osam sati za volanom autobusa u gradskom saobracaju je veliki rizik po sve ucesnike u saobracaju. oni se voze skupocenim drzavnim automobilima i ovo ih ne pogadja.

ddd

27.10.2016. 09:18

@rozmir - odavno vozaci putnickih sluzbenih vozila ne trebaju da imaju putni nalog - po Zakonu

rozmir

10.11.2016. 22:33

@rozmir - onda sam ja budala sto svakog meseca idem kod sefa po putni nalog

talijan

26.10.2016. 23:58

I zaposlenima u preduzecima bi trebali prekovremeni radni sati da budu placeni, pa se i pored kartica za ocitavanje dolaska i odlaska sa posla to ne cini, provera nema i nece ih ni biti. Drzava je dozvolila poslodavcima da se ponasaju robovlasnicki.

Gojko

27.10.2016. 13:40

Gledam na NDR TV,mercedesov hibridni autobus XXL duzine od 21 metra.Zashto se ne bi takvi autobusi [ kao ovi u Hamburgu ] nabavili i za beogradske shpiceve jer bi onda bilo potreban manji broj autobusa da pravi guzve na ulicama. [ Vozach uziva tokom voznje ].