Tramvajdžija samo uz 1.000 evra

N. VUKIĆ

utorak, 20. 09. 2016. u 23:59

Трамвајџија само уз 1.000 евра

Kandidati na početku obuke

Nova pravila za buduće vozače šinskih vozila u prestonici podrazumevaju i plaćanje obuke iz svog džepa. Vozačka dozvola B kategorije jedan od osnovnih preduslova

TRAMVAJE u Beogradu ubuduće će voziti samo oni koji budu imali oko 1.000 evra da plate obuku i licencu! Međutim, dobijena dozvola za vožnju tramvaja neće biti garancija da će kandidati koji su uspešno prošli teorijski i praktični ispit, dobiti posao u GSP "Beograd".

Izmenjena procedura za dobijanje statusa vozača tramvaja predviđena je Zakonom o bezbednosti u saobraćaju, a podrazumeva da Agencija za bezbednost saobraćaja organizuje obuku i izdaje licencu zainteresovanim kandidatima. Novi sistem licenciranja počeo je juče obukom na koju se prijavio 21 novi kandidat.

Nadležni očekuju kvalitetniju obuku vozača tramvaja, a cilj svega je, kažu, veća bezbednost u saobraćaju. Izmene će, međutim, skupo da koštaju buduće polaznike koji će obučavanje morati da plate.

- Kandidati uplaćuju oko 105.000 dinara GSP. To su troškovi koje ovo preduzeće ima za obezbeđivanje prostora u kojem će se održavati nastava, za angažovanje nastavnog osoblja, sprovođenje praktične obuke na tramvajima - objašnjava Željko Milković, direktor GSP "Beograd". - Dok Agenciji ide oko 25.000 dinara, na ime troškova za izradu licence. Polaznici uplaćuju GSP novac, a mi zatim deo sredstava prosleđujemo Agenciji. Plaćanje je omogućeno u četiri rate, s tim što prvu uplaćuju odmah, pre početka obuke, a poslednju moraju da uplate pre završetka obuke.

Prema Milkovićevim rečima, u odnosu na raniju proceduru osposobljavanja vozača tramvaja, novi sistem se razlikuje i u tome što će ubuduće obuka imati više časova.

ISPIT KANDIDATI koji budu položili ispit podnose Agenciji zahtev za izdavanje dozvole, a osim položenog ispita, zakonom je predviđeno da vozač mora da ima najmanje 21 godinu, da poseduje važeću vozačku dozvolu najmanje B kategorije, da je zdravstveno sposoban i da nema izrečene mere zabrane upravljanja motornim vozilom.

- Predviđeno je da teorijski deo traje deset dana, odnosno 60 časova, a praktični 43 dana ili 90 časova. Prvi put smo pripremili literaturu za kandidate. Ranije se učilo iz raznih knjiga, a sada smo sve to skupili i objedinili u jednoj knjizi - kaže Milković. - Obučavaće ih 15 nastavnika. Imaće rigoroznije testove, ali i kontrola će biti ozbiljnija. GSP je do sada imao potpunu autonomiju. Samostalno smo sve radili i niko nas nije kontrolisao, a sada ćemo i mi da podležemo kontroli koja je poverena Agenciji.

Osim što više neće polagati testove u GSP saobraćajnoj školi, u nizu izmena je i uslov da kandidati moraju da imaju položeno najmanje za B kategoriju.


GODIŠNjE DOĐE OD 15 DO 20 LjUDI

IZVRŠNI direktor za ljudske resurse u GSP "Beograd" Dragan Ristanović rekao je da je ovom preduzeću godišnje potrebno od 15 do 20 vozača.

- Imali smo pauzu kada nismo imali obuku u prethodnih godinu dana tako da nam već nedostaje određen broj vozača. Nadamo se da će ovi kandidati uspešno završiti obuku i da ćemo moći odmah da ih uključimo u posao - rekao je Ristanović.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (17)

Busplusije

21.09.2016. 01:02

Dakle, koje lopine! Pa za koga će i gde ti ljudi da voze tramvaj ako ne za GSP? U svom dvorištu? Prvo ih opljačkaju za 1000 eura, a onda im možda i ne daju posao....Da ne veruješ!

Opaki

21.09.2016. 01:05

Jedno pitanje,ja sam Rom,moze li malo jeftinije,malo vise rata,i molim vas ako moze i taj posao,ali da radim sat vremena dnevno.P.S.Sta radite sa tockovima tramvaja koje vise ne koristite?

GSP

21.09.2016. 10:46

@Opaki - Za takve je sve za DZ. Kad mozete da ne polazate prijemne za srednje i vise skole i fakultete, I kad je samo za vas sve to potpuno besplatno (kao i mnogo sta drugo) - sto bi placali ovo?!? Postoji I mogucnost da vozite tramvaj bez dozvole, jer za vas ionako ne vazi ni jedan zakon ili propis koji vazi za sve ostale stanovnike Srbije u bilo kojoj oblasti.

dule

21.09.2016. 06:19

A ko vozačima koji polože ispit za kamione, autobuse, specijalne radne mašine garantuje posao. Ne garantuje se posao ni onima koji završe fakultete.

Strašno sam ljut

21.09.2016. 07:03

A kako bi bilo da se uvede "školovanje" za buduće ministre i njhovo licenciranje, naravno uz plaćanje troškova kursa iz sopstvenog džepa- takođe bez grancije da će ikada dobiti fotelju? Pošto, ako dograbe položaj, za jedan mandat mogu da se lopovlukom i korupcijom obogate, cena bi morala da bude adekvatna- najmanje od oko 100.000 do 1. milion evra- već prema resoru i mogućnostima muljanja u tom resoru.. I eto dodatnih para za budžet! Kada može GSP koje Beograđani plaćaju, može valjda i vlada

Zoran

21.09.2016. 08:51

На овај начин како су то ГСП и Синиша Мали замислили то неће ићи и ГСП ће полако остајати без возача шинских возила. Ко је још толико луд да да 1.000 евра а да му при том посао нико не гарантује. Ја не знам никога ко има приватан трамвај па му треба дозвола за његово управљање. Од увек је послодавац школовао и запошљавао кадар који му треба. Жељко Милковић је познат по празним причама и не способности за посао који ради. Промениће они ову одлуку врло брзо. Само полако.

Vranic

21.09.2016. 11:05

Šta ste se zadihali? Niko vas silom ne tera da polazete. Sa tom diplomom možeš da voziš u Cirihu. Plata 5500sfr. Najvažnije je da vas niko ne primorava, ako vam se ne svidja.

Bole

21.09.2016. 11:05

Jbt. gde ja zivim...znaci daj mi pare za obuku al cu da vidim da'l ces da dobijes posao.ABS je leglo kriminala, strasno..

Janko

21.09.2016. 23:17

@Bole - @Teo. A koliko prosečnoh gradjana ove zemlje može sebi da priušti ovu obuku, s obzirom da je reč o poslu koji je prvenstveno namenjen gradjanima koji nemaju visoko obrazovanje? I da hoću svojevoljno (znači niko me ne tera), ne mogu sebi da priuštim ovako nešto...

neko

22.09.2016. 23:48

ako polozi voznju za tramvaj,nije sigurno da ce da vozi za gsp,nego ce sa tom dozvolom da vozi tramvaj za batajnicu hahaha.

zaliv.net

06.09.2018. 13:59

@neko - Mozda 1-2god a onda tutanj za EU jer tamo imas 5-10x vecu platu i zivis u normalnoj drzavi gde se zakoni postuju...