Elektrobusi neće zameniti naftaše
11. 03. 2016. u 22:14
Prvi autobusi na struju prevoziće već na leto putnike od Vukovog spomenika do "Delta sitija". Ovaj tip prevoza neće zameniti autobuse, ne samo zbog cene, već i zato što ga je nemoguće koristiti na određenim linijama

Za jedno vozilo treba izdvojiti 453.610 evra bez PDV
BEOGRAĐANE će od juna, na relaciji Vukov spomenik - Tržni centar "Delta siti", voziti elektrobusi. A kako bi oni nesmetano mogli da rade, već za mesec-dva biće postavljeni punjači na dve lokacije.
- Ceo koncept autobusa na električni pogon baziran je na brzini punjenja. Šangaj je to spustio na 60-90 sekundi, jer ima punjače na svakom stajalištu - kaže direktor GSP-a Željko Milković. - Za tako nešto potrebno je izdvojiti 80.000 evra za svako stajalište, pa smo izabrali opciju s manjim troškovima.
Odabrani koncept predviđa da se punjači postave kod Vukovog spomenika i "Delta sitija". Na liniji 1E, koja će prolaziti kroz centar grada, saobraćaće pet vozila u intervalu od 12 do 13 minuta. Planirano je da vreme punjenja bude od pet do osam minuta.
- I pored mnogih prednosti, ne može se razmišljati o zameni autobusa na gorivo elektrobusima - dodao je Milković. - Ovo je prvenstveno hvatanje priključka s tehnologijom. Ovaj tip prevoza neće zameniti autobuse, ne samo zbog cene, već i zato što ga je nemoguće koristiti na određenim linijama.
PROIZVODE IH KINEZI
Električne niskopodne autobuse proizvodi kineski "Hajger", a distributer je "Čeriot motors". Cena jednog vozila je 453.610 evra bez PDV-a, a rok trajanja 12 godina. Ukupna vrednost ponude je 2.612.498 evra bez PDV-a.
LINIJA DUGA OSAM KILOMETARA
Relacija prve linije duga je osam kilometara. Mada je baterija dovoljna da se pređe duplo veća kilometraža, jedno servisno vozilo biće opremljeno s prenosivim punjačem u slučaju nepredviđenih okolnosti.
elektricar
11.03.2016. 23:01
Elektrobusi vec postoje. Zovu se Trolejbusi.
@elektricar - I nezagadjuju okolinu starim baterijama.
Bacanje para i vidimo da ce elektrobusevi voziti kroz fensi bogataske krajeve Beograda. Drugo ova liniaj od Vukovog spomeniak do Delte je bespotrebna i bacanje novca, jer se od Vukovog spomenika do Delte moze stici tramvajem 7
Боље да сте за те паре направили мрежу за троле , на пример 31 да направите да буде све трола.
За један овај, могу се купити 2-3 нова, или 10ак половних аутобуса на дизел. Коме треба ово, трамвај бр. 7 већ спаја две тачке, кретање кроз Нови Београд је од нигде до нигде. Могла је за овај новац бити опремљена једна тролејбуска линија, нпр. 15, или 31.
Komentari (4)