Beograd: Autobusi u Bloku 42 već do kraja 2017?!

N. VUKIĆ

07. 12. 2015. u 22:25

Međugradski i međunarodni saobraćaj biće kompletno prebačen na Novi Beograd. Izmeštanje u dve etape, vozila privremeno kod "Buvljaka"

Београд: Аутобуси у Блоку 42 већ до краја 2017?!

I nova železnička stanica biće funkcionalna

SELIDBA "Laste" i Beogradske autobuske stanice biće realizovana u naredne dve godine. I dok će BAS sačekati izgradnju novog objekta tokom 2017, "Lasta" će morati ranije da "odleti" sa savskog priobalja. Dogodine će je privremeno izmestiti na plato "Parking servisa" na Novom Beogradu, a posle će se naći pod krovom novog objekta koji će objediniti autobusku i železničku stanicu.

- Privremeno rešenje na sadašnjem parkingu "Parking servisa" podrazumeva minimum neophodne infrastrukture kako bi stanica funkcionisala - kaže prvi gradski urbanista, Milutin Folić. - Nova Glavna autobuska stanica koja će integrisati "Lastu" sa ostalim autobusima počinje da se gradi sledeće godine, a biće završena do kraja 2017.

"Lasta" i BAS biće izmešteni na novu zajedničku u Bloku 42 na Novom Beogradu.

- Ta lokacija je planirana Generalnim planom još pre nekoliko decenija i konačno smo u mogućnosti da izmestimo međugradski autobuski saobraćaj iz centra prestonice i značajno smanjimo gužve i zagađenje - objašnjava Folić. - Prošle godine sproveden je arhitektonski konkurs na kome je kao pobedničko rešenje usvojen projekat profesora Milana i Vlade Lojanice koji su svojim rešenjem integrisali autobusku i železničku stanicu "Novi Beograd".

SMANJIVANJE OPERATIVNIH TROŠKOVA PLANIRAN je i novi koncept organizacije "Laste". U Bloku 42 biće izmešten ceo međugradski i međunarodni saobraćaj, dok prigradski neće ulaziti u grad nego će stizati na terminuse gradskog saobraćaja na pravcima iz kojih dolaze - dodaje Folić. - "Lasta" će imati manje operativne troškove i neće ulaziti u gradske saobraćajne gužve.

Nova stanica biće lako dostupna svim vidovima gradskog prevoza s obzirom na to da se nalazi i na trasi "BG voza" i da će, kako najavljuje glavni urbanista, profunkcionisati i tramvaj preko Mosta na Adi.

-S obzirom na to da se radi o privremenom rešenju, dogovor sa "Lastom" je da se iskoristi postojeći plato "Parking servisa" i uz par manjih intervencija dovede u funkcionalno stanje. Cena nove autobuske stanice, koja će se graditi, biće poznata po završetku izrade kompletne tehničke dokumentacije i postoji mogućnost da se ona radi u javno-privatnom partnerstvu. Zainteresovanost je iskazalo nekoliko investitora, jer se uz stanicu dobija mogućnost za izgradnju većeg broja komercijalnih kvadrata.

SREĐIVANJE INFRASTRUKTURE

KOMPLEKS nove autobuske i železničke stanice u Bloku 42 obuhvata i prostor popularnog "Buvljaka", koji će kao što je i ranije najavljivano, po svemu sudeći, biti raseljen. U okviru celog kompleksa planirana je integracija trgovačko-poslovnih sadržaja.

-Grad će izvesti radove kada je u pitanju izmeštanje i opremanje novog terena infrastrukturom - kaže Folić.

**********************************

"LASTA" ČEKA SELIDBU I - NOVE LINIJE


U "LASTI" tvrde da su spremni za preseljenje Autobuske stanice. Iako za sada još ništa nije utanačeno, kažu da ukoliko Grad odluči da ovu priču realizuje, moguće je to izvršiti i do kraja godine.

- Nema ni nekog velikog posla tu, niti su potrebne velike pare. Još se nismo dogovorili o finansiranju premeštanja stanice, ali deo će svakako finansirati Grad, a deo mi, onoliko koliko budemo mogli - kažu u "Lasti". - Planirano je da na Novom Beogradu, kod "Buvljaka" bude locirana stanica ovako kako sada izgleda i da na njoj budu peroni za dolaske i polaske autobusa za međugradski saobraćaj. A da se za autobuse koji prevoze putnike na prigradskim linijama, naprave okretnice poput one na Banovom brdu, Šumicama, Bogosloviji...

Izostanak "Laste" na nedavnom tenderu za dobijanje gradskih linija mnoge je iznenadio, naročito jer su početkom godine iz ove firme uveravali da čak žele da povećaju broj gradskih linija na kojima prevoze. U ovom saobraćajnom preduzeću objašnjavaju da je "Lasta" odustala od tendera za linije gradskog prevoza, jer će učestvovati na tenderu za prigradske linije.

Napravljena je nova preraspodela linija prema kojoj će recimo Progar, Boljevci i slična naselja, do kojih su saobraćale gradske linije, ponovo kao nekad biti vraćena u prigradsku zonu - objašnjavaju u "Lasti". - I opet će se znati dokle seže grad, i gde počinje periferija. Mi smo tu uvek imali primat i strukturi našeg voznog parka više odgovaraju ove linije.

N. V.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (6)

Aranđel Mihajlović

08.12.2015. 00:34

Kada će početi da se radi deonica Novi Beograd - Obrenovac . CIP je uradio projekat pre pet godina ! ?

Covek promasio temu

09.12.2015. 10:24

@Aranđel Mihajlović - Kakve to ima veze sa glavnom autobuskom stanicom?

LILI

11.12.2015. 10:48

Da li neko primećuje kolaps u Jurija Gagarina kod mosta na Adi oko 16-17h svakog radnog dana? Kako će tek biti kada krenu svi ti autobusi i automobili koji su usmereni na autobusku stanicu? Totalno nerazuman potez kao i mnogi drugi. Zašto se autobuska stanica ne podeli na one severnu i južnu tako da imamo dve glavne autobuske stanice u zavisnosti od toga da li idete na sever ili jug zemlje?

penzioner

11.09.2018. 08:08

Bas lepo sto se pojavi ovaj tekst u septembru 2018! Obecase novu stanicu do kraja 2017. a danas je kraj 2018.Zato sto volimo beograd?Inace, zao mi je sto ce se vazduh u n. bgd zagaditi i sto ce biti vel. saobr. guzva.