Karta skuplja 22 odsto!

N. Vukić

16. 01. 2015. u 13:34

Umesto 73, putnici će jednu vožnju morati da plate 89 dinara

Карта скупља 22 одсто!

Procena Direkcije za javni prevoz je da građanin sa jednom kartom promeni tri linije

NE nagriza osećaj nepravde zbog promene tarifnog sistema u javnom gradskom prevozu samo beogradske penzionere. U Kalimerovoj koži je i znatan broj putnika koji je doskora prevoz plaćao pojedinačnom kartom po ceni od 73 dinara, a ubuduće će morati da koristi vremensku od 90 minuta za koju će izdvajati 89 dinara. Ili 22 odsto više nego do sada!

Iako se čelnici grada trude na sve načine da ubede Beograđane da je "ovo urađeno da bi se korisnicima izašlo u susret", svi koji koriste jednu liniju do posla ili škole su razočarani i ogorčeni. A takvih je, s obzirom na postojeću mrežu linija i povezanost obodnih naselja sa centrom, veoma veliki broj.

- Šta će meni 90 minuta, kada od Petlovog brda, gde stanujem, do centra gde radim, autobusom 56 stižem za upola kraće vreme" - pita se jedan od žitelja ovog naselja.

Slične muke imaju i stanovnici Kneževca koji kažu da sa linijom 37, bez presedanja stižu u centar, i nemaju potrebu da putuju sat i po, niti da menjaju vozila. I korisnici koji dolaze u stari deo grada sa Novog Beograda, i putuju jednim prevozom smatraju se diskriminisanim zbog ukidanja pojedinačne karte.

SVA POSKUPLJENJA

februar 2009. 32 40
januar 2011. 42 50
novembar 2011. 50 60
oktobar 2012. 60 72
januar 2014. 72 73
februar 2015. 73 89

NAPOMENA: cena karte za jednu vožnju pre i posle poskupljenja.

- Lepo je to što su mislili na one koji putuju duže i menjaju više linija, ali nije u redu da nama ostalima uskraćuju mogućnost da kupimo pojedinačnu kartu ili da platimo, recimo, jednu ili dve stanice, po nižoj ceni - složni su Beograđani koji ne spadaju u grupu "presedača".

- Kada se izvede računica i podvuče crta, ne isplati se ni da pređemo na mesečne karte, posebno zato što im je vraćena stara, skuplja cena, jer za taj novac može da se kupi gorivo i da automobilima idemo na posao.

Procena Dirkecije za javni prevoz je da građanin koji kupuje pojedinačnu kartu promeni u proseku oko tri različita prevoza, i to ga je do sada koštalo 219 dinara, ili tri "karte za jednu vožnju", a da će ubuduće moći da preseda koliko želi u trajanju od 90 minuta, za samo 89 dinara. Logika prosečnog putnika beogradskog javnog prevoza je, ipak, malo drugačija.

PO GRADOVIMA
BEOGRAD 90
NOVI SAD 55
NIŠ 60
SUBOTICA 60
KRAGUJEVAC 60

NAPOMENA: cena pojedinačne karte po gradovima.


ODLUČUJU GODINE, A NE PRIMANJA

AKO je uvođenje novog tarifnog sistema, kako su najavljivali gradski čelnici, "trebalo da donese pravednost", vraćanjem kategorizacije penzionera na osnovu starosti, a ne prema visini primanja, model je opet postao nepravedan.

Tako, neko sa penzijom od 10.000 i 64 godine mora da plaća prevoz 1.120 dinara mesečno, a njegov godinu dana stariji kolega sa primanjima od 70.000 dinara i više samo 407 dinara godišnje!

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (23)

Zoka

16.01.2015. 13:56

Poskuljenje je preko 100 posto za 6 godina a da li su nam I plate povecane 100 posto ne naravno nego ili zamrznute ili smanjene

Zipsilon

16.01.2015. 14:31

Cena karte za 1 silazak u metro u Moskvi je u septembru bila oko 65 din. Kada se siđe dole može da se vozi ceo dan i da se prelazi na sve linije. Ja sam u BG uplatio na Busplus karticu 360 din. pre oko 2 godine. Zašto ja sad ne mogu da se vozim 5 puta? Ovo je čista otimačina. Više ne validiram kartu ako moram da idem GSPom. Kad god mogu, ići ću autom po BG. Najskuplji gradski prevoz na svetu je u BG.

Немања

16.01.2015. 14:37

Кад сте имали 8 сати радног времена уз паузу и ручак,регрес,аконтацију,топли оброк,бескаматни стамбени кредит,плаћено боловање,летовање у фирмином одмаралишту,бесплатно школовање деце и са 50 година ишли у пензију,хтели сте да будете Европљани.Тражили сте,гледајте!

ultra seljak

16.01.2015. 14:41

Nema narod leba da jede a kamo li da kupuje markice i karte.Svercujemo se dok nas ne uhvate.Kad vidim kontrolu ja izadjem i sacekam drugi autobus.

maja

16.01.2015. 15:18

Za tih 6 gdina moja plata se povecala za celih 40 eur! Te 2009-te sam cak od poslodavca imala i naknadu za prevoz, sto sada naravno nije slucaj.Novi tarifni sistem je cista pljacka!

Влада

16.01.2015. 15:22

Мало је то! Требало је да поскупи дупло...јер ћути народ, па зашто га не одрати?! Мало је...

Nac

16.01.2015. 15:51

Gradonacelnik Mali krajem decembra ili pocetkom januara (ne secam se tacno) kaze: Posle dosta rada doneli smo odluke u vezi cena karata. Sredinom januara on kaze: Doneli smo odluku da sve vratimo na staro. Da li takav covek moze da bude odgovaran za svoje postupke? Sad radim jedno, posle drugo a sto je jedno u suprotnosti sa drugim nema veze.

Dragan Popovic

16.01.2015. 15:52

Beograd ima toliko los prevoz da je sramota sto se uopste placa. Broj vozila iznosi svega 25% od potrebnog broja za pristojan i redovan prevoz, u ogromnoj vecini vozila ne funkcionise klima uredjaj kada je neophodan, sedista su neudobna, red voznje uopste ne postoji, putnici nemaju nikakvu garanciju da ce vozilo doci na vreme i krenuti na vreme. Od svih javnih prevoznih sistema u Evropi, ovaj u Beogradu je najblizi sistemu prevoza za koncentracione logore pre 70+ godina.

dehkotzar@

16.01.2015. 16:13

Glavno da oni u Gradskoj upravi prave novu sistematizaciju, da bi mogli da povećaju sebi plate. Mnogi će dobiti nova ovlašćenja, a samim tim i veće plate. Toliko o njohovoj štednji, izigravaju sami sistem koji su postavili o platama

Aleksandar

16.01.2015. 16:26

Cela poenta ove "velike reforme tarifnog sistema" bila je da karta poskupi 22 odsto, a da se narod zapravo ne pobuni zbog toga, da to "proguta". Otud galama oko penzionera. Znali su da ce narod za to da se uhvati, da ce se dici galama oko toga, to su naravno posle povukli, ali su na kraju progurali poskupljenje karte od 22 odsto.

niko

16.01.2015. 16:45

Jel moze neko iz GSP da mi objasni ovu cinjenicu ?? U Becu je mesecna karta 48e...a plata 1500 e......u Beogradu mesecna karta 24e a plata 300e..? Znacu karta nije prilagodjena standardu....al dobro mora da se pije francuski konjak...da direktori imaju debele plate..a to sto su polovina autobusa krsevi nema veze...

Boba

16.01.2015. 17:03

U mnogim gradovima u Francuskoj a i u Rigi javni prevoz se ne naplacuje vec se finansira iz poreza na lokalnu privredu. Korist je visetruka i dovodi do smanjenog aerozagadjenja i smanjena guzve u saobracaju i naravno lokalni politicari i stranke ne mogu da se ugradjuju sto je i najveca korist.

Немања

16.01.2015. 19:51

@Boba - Па да,нама са југа само што кожу не одеру,па још и Београђанима превоз да плаћамо???Коју црну привреду да опорежу у Београду,кад њега издржавамо сви ми остали???Кад би део пореза који Тигар плати остао у Пироту,ми би смо били Лас Вегас.

Nina Jerkovic

17.01.2015. 07:07

@Boba - Zašto se čudiš, U Beogradu već generacijama odrastaju samo paraziti koji sisaju krv celoj Srbiji. Beogradski penzioneri koji najviše kukaju su ustvari svi oni lezilebovići koji su "zaradili" penziju ležeći po izmišljenim institucijama u Beogradu. Naravno tu je i boranija koja opslužuje tu gomilu vampira koji uništavaju celu Srbiju. Jedini način da se Srbija spase jeste da ukine svaki dotok novca "Beogradu na vodi" i parazitskoj družini koja obitava u njemu.

Laane

17.01.2015. 13:23

@Boba - Nisam ja neki lokal patriota koji obozava Beograd, naprotiv volim celu Srbiju, ali... Veliki deo tih "parazita" o kojima pricate je dosao u Beograd iz tih vasih, manjih mesta i to od 1970-ih godina pa naovamo. Beograd ima najjacu lokalnu privredu u Srbiji i predlog je da se na nju svale troskovi prevoza. Beograd na vodi je bajka za vrlo malu decu. U Beogradu su dosta vise cene svih proizvoda nego u ostatku zemlje. I tako dalje... Nije bas sve tako crno belo kako pricate.

Milojko

18.01.2015. 00:09

@Boba - Nemanja, koliko rodjaka i zemljaka imas u Beogradu? Nisu ti valjda bas svi u Bugarskoj? Bilo bi fer da bar njih pomazes. (Sto se tice Las Vegasa, to je jedna ogromna kockarnica. S takvim nacinom razmisljanja ti bi vec odavno sve prokockao. Budi srecan da si u Pirotu).

Лики

16.01.2015. 21:23

Највише су оштећени запослени који највише и користе градски превоз ! Нарочито они који до радног места користе само један превоз ! Шта да радимо када будемо на г. одмору пола месеца ? Да платимо месечну карту је бесмислено , а нама непотребна "временска " карта ( јер до посла стижемо за 10-15 минута) ће нас за 10 радних дана коштати 1780 динара уместо досадашњих 1460 ! Истина да су Мали & Со. смишљено направили фрку око пензионера да би прошла ова друга малверзација. Типично за њих !

penzionerka

17.01.2015. 12:59

Bruka i sramota Malog.Sad su ojadili one jadnike koji nemaju 65 g. a vec su ubacili cekove u one kutije za dobijanje povlastica!!!Sest meseci su smisljali plan a mozda su koristili i naucni rad dr. NS o upravljanju Beogradom Sto se tice studenata i zaposlenih, pa i ja sam bila student sesdesetih i posle radila i uvek placala prevoz. Inace, volela bih kad bi mogao prevoz svuda da bude na teret lokalne samouprave, ali to je nerealno. Vremenska karta je promasaj uz prevoz koji je neredovan.

Logic

17.01.2015. 14:44

A zašto ne i vremenska i pojedinačna? Da se ostavi sloboda izbora prema potrebi putnika. Mrzim ovakvu prinudu.

Ekana

17.01.2015. 22:08

@Logic - Podrzavam Vas predlog, to bi bila najbolja varijanta. Meni, penzioneru koji vrlo retko koristi prevoz, vise odgovara pojedinacna - imajuci u vidu neredovnost polazaka ali i velicinu grada (gde ne mozete sve potrebno obaviti u roku od 90 minuta). Zaista bi gradski oci MORALI o ovome da porazmisle, a ne da zaposljavaju dodatnih stotinak komunalnih policajaca ciji bi zadatak bio vezan za GSP I kontrolu karata (znaci, poskupljenje ide za njihove plate!)...

Anater

17.01.2015. 15:47

Neznam da li ste i vi upuceni , da je ovo propast drzave . Pratim na facebook neku grupu i vidim da su mediji cenzurisani i nece da objave sta se u stvari radi u gradu i gsp-u. Grupa koja objavljuje dosta dokumentata i vidim obracali su se medijima da obelodane sve ovo zove se Revol Ucija . Ali verovatno nece objaviti ovaj komentar . Posto je medijska tisina na snazi .

Nocajac

17.01.2015. 23:34

Ako je "ovo uradjeno da bi se korisnicima izaslo u susret", kako to tvrde "celnici grada" (niskog cela i dubokog dzepa), onda neka dozvole da se jednom kartom od devedeset minuta petoclana porodca vozi na relaciji od 18 minuta. Troclana porodica moze da se vozi 30 minuta, a najdalje neka se vozi bracni par bez dece, tj. 45 minuta.

Aleksandra

24.01.2015. 22:02

Niko ne spominje decu-omladinu i plaćanje noćnog prevoza.Imaju mesečnu kartu,pa još i noćnu.Verovatno treba decu da stavimo na spavanje u 20h.Tako verovatno radi i Evropa,