Beograd na vodi: Prvo izmeštanje pruge za opasne materije

Tanjug

11. 04. 2014. u 16:55

Београд на води: Прво измештање пруге за опасне материје
U prvoj fazi projekta Beograd na vodi radiće se obilaznica oko Beograda i železničkog saobraćaja za opasne materije u vrednosti od 240 miliona evra
U prvoj fazi projekta Beograd na vodi radiće se obilaznica oko Beograda i železničkog saobraćaja za opasne materije u vrednosti od 240 miliona evra, rekao je danas na Beogradskom sajmu građevinarstva koordinator projekta, Aleksandar Karlovčan.

Karlovčan je, na sastanku Odbora za građevinarstvo Privredne komore Srbije (PKS), rekao da železnice već rade na privremenom izmestanju pruge za opasne materije dalje od obale, dok se ne završi cela obilaznica Vinča-Pančevo-Bubanj potok i tuneli na njoj.

U okviru prve faze predviđena je i izgradnja najviše kule u istočnoj Evropi višine 210 metara, kao i mol između dva mosta - Gazele i Starog tramvajskog mosta.

Karlovčan je rekao da ima mnogo posla na imovinsko-pravnim poslovima i na raščišćavanju tog terena, na čemu je angažvano i Privremeno veće grada Beograda.

"Pre svega treba naći najbolji način da se isele ljudi koji tamo žive, kao i da se presele firme sa tog područja", kazao je i najavio da će za par nedelja biti raspisan tender za projekat, a zatim će biti donet plan prostorne namene za površinu od 100 hektara.

U drugoj fazi projekta predvijdeno je izmeštanje teretnog saobraćaja, a u trećoj završetak izgradnje železničke stanice Prokop.

Prema njegovim rečima, projekat će doneti novac za razvoj čitavog grada, biće zaposleno direktno 20.000 ljudi i indirektno 200.000.

On je podsetio da je, prema sporazumu sa investitorima iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, predviđeno da srpske firme budu glavni nosioci posla i kao izvođači i kao industrija građevinskog materijala.

Savetnik predsednika PKS, Aca Popović, rekao je da će projekat obuhvatiti i kombinovano drumsko-železnički most kod Vinče, železničku prugu do Pančeva, kanalizacionu infrastrukturu, kao i rekonstrukciju trafostanica.

Svi poslovi koji su na bilo koji način vezani za železnicu trebalo bi da koštaju oko 700 miliona evra.

On je dodao da će novom naselju koje će biti izgrađeno na obali morati da se prilagode i toplovodi i vodovodi, a planirana je i izgradnja pešačkih staza preko Save.

Popović je rekao da će biti izgrađeno oko 22.000 luksuznih stanova, a očekuje se da će 70 odsto kupaca biti stranci. Procenjeno je da samo na održavanju tih stanova može da se zaposlei oko 5.000 ljudi, a na opsluživanju hotela 4.000 i na ostalim objektima još oko 5.000.

Izgradnja prve faze treba da traje oko dve godine, a celog projekta oko 5,5 godina, dok je procenjeno da će ukupne investicije iznositi oko 3,1 milijardi evra.

Popović je naveo da će domaće firme i radnici bez problema moći da se uključe u prve faze projekta, što nije sigurno i za završne, jer će se tada raditi fasade luksuznih zgrada sa najmodernijim materijalima, koji na našem tržištu do sada nisu korišćeni, ali postoji mogućnost da se oni do tada obuče i za tu vrstu posla.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (10)

Iseljenik 52 g. u EU

11.04.2014. 17:58

Alo, g. Vučiću! Sve je to lepo što pričaš, ali prvo UGOVOR na videlo! Da parlamentarci i srpski narod vide ko kupuje, šta kupuje, po kojoj ceni, ko plaća šta i koliko, kakvi su vlasnički odnosi posle završetka radova itd. Nemojte da nam prodajete maglu kao sa Etihadom i JAT-om jer npr. nemački mediji pišu nešto suprotno. Ne da je JAT prodat, nego da je poklonjen pa je navodno plaćeno, da bi ga Etihad preuzeo. Da li se zato krije taj ugovor? To sa "Beogradom na vodi" ne sme da se ponovi!

vuk

11.04.2014. 18:11

@Iseljenik 52 g. u EU - Kamo srece da smo poklonili sve firme za dinar pod uslovom da se onda ulaze u iste i povecava broj zaposlenih, umesto sto smo imali "uspesne" privatizacije i hiljade radnika na ulici.

1985

11.04.2014. 19:21

Koliko se radujem ovakvim slikama.Beograd će zasijati kao i cela Srbija.Ovako nešto je samo dokaz apsolutno svima da Srbija ima budućnost.

srpski osvetnik

11.04.2014. 20:06

Opet se radi naopako. Valjda prvo treba napraviti novi kolosek za opasne materije, pa tek onda rušiti stari kolosek namenjen za to. Kuda sada idu opasne materije?

miami

11.04.2014. 21:24

Zgrada nece biti najvisa u Istocnoj Evropi. Ima visih zgrada u Rusiji,Poljskoj I Ukrajni.Drugo Srbija nije pripadala politicki Istocnoj Evropi,a geografski je u Juznoj. Mogli bi malo da nauce geografiju.

MatijaBeograd

12.04.2014. 12:53

@miami - Ni tebi geografija nije jaca strana,posto je Srbija svojim velikim delom,severno od Dunava deo centralne Evrope,ostatak je juzna tj.deo balkanskog poluostrva koej je vecim delom juzna Evropa.

zoran

12.04.2014. 17:36

Manite se Beograda na vodi i sličnih budalaština bolje za te pare da se izvrši i napravi sistem za navodnjavanje cele držaave Srbije i da imamo negde i po dve letine.Nekome ne odgovara da se proizvodi hrana u Srbiji nego da se uvozi.

Boki

19.04.2014. 09:11

@zoran - ''Te pare'' nisu nase i ne odlucujemo mi gde ce da idu.