Beograd: Duže radno vreme za vozače u GSP!

N. VUKIĆ

08. 04. 2014. u 22:13

Zaposleni u najvećem gradskom prevozniku uskoro će za volanom biti osam sati. Sindikati: Za volanom će biti tempirane bombe

GSP "Beograd" će produžiti radno vreme vozačima na osam sati, umesto sadašnjih 6,42 časa i 30 minuta pauze na kraju dana. Poslodavac će na taj način uštedeti kroz smanjenje prekovremenih sati, a ujedno nadomestiti nedostatak vozača. Međutim, oni kojih se ova izmena najviše dotiče smatraju da će to izazvati još veći umor i stres, pa će za volanom sedeti tempirane bombe!

Kako saznajemo u GSP, produžetkom radnog vremena će se udovoljiti i zahtevima nadležnih da se smanji broj zaposlenih u javnom sektoru. Sa druge strane, predstavnici sindikata GSP, koji će podneti peticiju da se preispita akt o proceni rizika, smatraju da ovo neće rešiti probleme i podsećaju da je posao vozača vrlo težak i odgovoran. Pritom su svakodnevno izloženi fizičkim, verbalnim napadima i kompleksnim situacijama u saobraćaju.

- Za prosečnu platu koju primimo ja i još mnogo kolega vozača, majka mi je bila opsovana hiljadu puta, srednji prst sam video 500 puta, naježio sam se što ne mogu da ukočim bezbroj puta - uznemiren kaže jedan od vozača autobusa GSP. - Hronično sam umoran i na oči ne vidim poslednje tri godine, a pretnje doživljavam po dva-tri puta dnevno. O naredbama i zabranama od strane menadžmenta da ne pričam.

Poput većine sindikata u GSP i Saobraćajni sindikat je protiv produženja radnog vremena vozačima.

PRETE INFARKT, MOŽDANI UDAR... VOZAČI autobusa, trolejbusa i tramvaja su posebno skloni poremećajima usled stresa, poput srčanih napada, moždanih udara, neuroloških poremećaja, anksioznosti i depresije. Osam sati u kabini bez pauze, takođe može da doprinese spondilozi, uklještenju pršljenova i bolu u leđima, kao i dijabetesu, problemima sa prostatom, sve do raka debelog creva.

- Vozači u GSP slobodni su samo po dan nedeljno, pojedini rade 13 i više sati dnevno, a od toga imaju svega par minuta, nekad ni toliko, da se odmore na okretnicama, a trebalo bi da imaju pet minuta pauze nakon svakog poluobrta - objašnjavaju u ovom sindikatu. - Zaposleni ima pravo na odmor u toku rada od 30 minuta, dnevni od 12 časova neprekidno, nedeljni od 24 sata neprekidno. To se u pojedinim slučajevima ne poštuje zbog nedovoljnog broja vozača, pa pojedini odrade smenu, a zatim i dodatni deo šihte (tri i više sati) čime se krše zakoni...


PO ZAKONU MAKSIMUM OSAM SATI

RADNO vreme vozača definisano je Zakonom o bezbednosti saobraćaja. Za vozače međugradskih i međunarodnih linija je devet sati vožnje u toku dana, uz obaveznu pauzu, dok je za vozače u gradskom i prigradskom saobraćaju do osam časova. Radno vreme se kontroliše putem tahografa, koji pored vremena provedenog u vožnji, beleži i pauze, brzinu vozila...

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (19)

Kole

08.04.2014. 22:24

Ucite nemacki i trazite posao u Nemackoj. Ne cekajte da se desi cudo, od cekanja nema vajde.

Ziva istina

08.04.2014. 23:13

Da se smanji broj zaposlenih??? Idite u vreme pauze na Dorcol i videcete koliko ljudi dole 'radi""i sta radi. Ko je visak i zasto ne smanjujete administraciju???

sofronije

09.04.2014. 06:44

Apsolutno se slazem,ima tu toliko neodgovornih vozaca,pre neki dan na liniji 48 prisustvovao sam sceni gde je vozac hteo da bije jednog klinca jer mu se nije svidjalo kako razgovara sa devojkom,umesto da vozi onaj krs on vodi racuna sta ko i kako prica.Osim toga zamolio bih nekoga da napokon zavede red na liniji 48 da bahate vozace koji preskacu stanice zameni onima koji hoce da rade a oni kojima je tesko i to predstavlja teret da da otkaz pa neka idu kod privatnika,ako ih oni takve hoce.

milekej

09.04.2014. 11:52

@sofronije - Postovani Sofronije, nisam rad da se upustam u neko ubedjivanje u vezi Vaseg stava, medjutim... samo bih Vas zamolio da ovaj slucaj koli ste pomenuli sagledate i iz drugog ugla. Nije li zalosno to sto niko od prisutnih nije pre pomenutog vozaca se udostojio da doticnom mladom gospodinu ukaze na prosto kucno vaspitanje o ponasanju na javnom mestu, a kamoli da je podrzao vozaca u njegovoj nameri da Vas (putnike) postedi neprijatnih scena dok se koristite prevozom.

sofronije

10.04.2014. 10:06

@sofronije - Ucenje kucnog vaspitanja nije posao vozaca GSP -a njega niko nije dirao ni bilo koga u autobusu.A sto se tice kucnog vaspitanja mnogi od zaposlenih u doticnoj firmi nikada nisu culi za taj pojam,jer kako objasniti da starijim osobama koje se sporije krecu zatvaraju vrata ispred nosa uz veoma nekulturan osmeh,kako objasniti da nestaju na stanicama kako objasniti da nepostuju red voznje,kako objasniti da razgovaraju telefonom,linija 5o4 garazni broj 202,juce ujutru oko 9.

Vuk

02.08.2014. 18:12

@sofronije - Najbolje bi bilo Sofronije da dodjete uvece u garazu Gsp-a, i da vidite koliko se smeca izbaci iz svakog autobusa, i ako bi smo to sabrali u celom Gsp, mislim da bi vam pozlilo. U normalnim zemljama se ljudi pripreme za izlaz i stisnu taster,a u suprotnom vozac ode,a kod nas se staje na prazne stanice jer mi kao drzava smo jaki,imamo para za gorivo i rez delove za razbacivanje.I mi vozaci smo duzni da slusamo naglas telefoniranja,o raznim problemima tudjim.Sve je to dobro,ovo je Srbja ipak.pozz

dragan

09.04.2014. 08:57

Pa produzenjem radnog vremena na 8.sati bice ih dovoljno,pa nece morati da rade prekovremeno i imace 2.slobodna dana u toku nedelje.Medjutim mnogima je odgovaralo da rade prekovremeno zbog vece plate ili `zaradjivanja` slobodnih dana.Da se ne lazemo,u pitanju su licni interesi,a ne bezbednost,na koju se oni pozivaju.

Doktor

09.04.2014. 13:27

@dragan - Velika je ipak odgovornost voziti krs autobus pun ljudi, GSP Beograd ima preko 5000 zaposlenih od kojih su samo polovina vozaci, od ove druge polovine bolje je da izvrse prekvalifikaciju jer oni apsolitno nista ne rade, ko nece da bude vozac otkaz i problem resen, ali problem je u tome sto su svi ti iz kancelarija dosli uglavnom stranackom linijom

Pedja

09.04.2014. 20:37

@dragan - Najgore u toj priči je što i ta dva dana nemate,jer vas dispečer pozove da radite jer nema dovoljan broj vozača.Kada bi se zakoni malo oštrije primenjivali a još bolje radile inspekcije,svega toga i mnogo čega još ne bi bilo.

milos

17.06.2014. 13:14

@dragan - Prvo,kada se busevi sami budu odrzavali,prali,sami nabavljali delove,onda mozes da izrazavas svoje nezadovoljstvo ne vozacima.ima dosta ljudi koji rade odgovorne poslove u gsp-u i takav plitak pristup problemu je u najmanju ruku smesan.sto se .ljudi iz privatnog sektora neka s okrenu oko sebe i sagledaju svoj problem koji nisu javna preduzeca,nego gazde i firme koje posluju po pravilima robovlasnickog kapitalizma.treba teziti boljem a ne zeleti da se sputaju oni koji ostvaruju zag.prava radnika

ivan

09.04.2014. 10:51

Kako saznajemo u GSP, produžetkom radnog vremena će se udovoljiti i zahtevima nadležnih da se smanji broj zaposlenih u javnom sektoru.Ovde nema smanjenja,nego samo zamazivanje ociju.A u kancelarijama nemaju dovoljno stolica za sedenje.Toliko ima izmisljenih radnih mesta.Te neki savetnici,pomocnici,referenti,saradnici,sekretarica koliko hoces,a direktor nedavno primio u stalni radni odnos,iako je imao zabranu drzave,pogodite koga.

marko

09.04.2014. 13:37

U pravu su, oni neka povecavaju broj radnih sati i smanjuju broj vozaca samo da njih niko ne pomeri iz kancelarije gde i onako nista ne radi. A odakle i krenuti kad su svi po rodbinskoj ili partijskoj vezi dobili posao, a vozac kad umre za volanom, a bilo je slucajeva (vozac tramvaja pre par meseci), da ne nabrajam ima jos slucajeva. Ma nema veze.

Dragan

09.04.2014. 16:06

Zakonom je dopušteno da rade do 8 časova i to je nesporno.Žalosno je što saobraćajna policija ne kontroliše ispravnost vozila,a ne kontroliše ni tahografske listiće.Da ih kontroliše ne bi niko vozio duže od 8 časova,a trenutno i privatni prevoznici i vozači GSP-a rade često duže od 8 sati.Vozači nemaju 2 slobodna dana nedeljno-što su po zakonu dužni,a i tu je opet odgovorna saobraćajna policija koja ništa ne kontroliše.GSP ima manjak vozača,a višak administracije.

Mirko

09.04.2014. 20:36

Vozio sam u pogonu Ksmaj avtobus i znam da je 8 sati puno za vozača avtobusa na bilo kojoj liniji jer ima toliko operacija koje treba uraditi na svakom stajalištu .Da se ne priča o ispravnosti pojedinih avtobusa .Možda je rešenje zaposliti više vozača. A da se ne probija fond sati i da se dobije dva dana odmora na uštrb visine plate ili beneficiranog radnog staža ako je po zakonu i ustavu.

Srbistanac

10.04.2014. 12:31

Kod privatnika je oduvek takvo radno vreme, pa se oni ne bune. Jedino neradnici iz javnog sektora stalno nesto galame, te ne valja radno vreme, te uslovi rada, te hoce ovo i ono preko sindikata (i sve dzabe, dok radnik u realnom sektoru ima manju platu i sve mora da plati u ponom iznosu). Ma dosta vise, ne treba samo produziti radno vreme, nego prodati firmu i onda sve sto ide uz privatizaciju, pa ne bi zucnuli ni da im je radni dan 14 sati. Nije vam ovo samoupravni socijalizam!

Pravda

17.07.2014. 19:52

@Srbistanac - Poštovani Srbistanac.Iz vašeg komentara mogu zaključiti da nikako niste upoznati sa situacijama ni kod džavnog poslodavca ni kod privatnih prevoznika.Vozači kod privatnika rade 10 sati dnevno uz jedan dan ili nijedan slobodno.Na vaše pitanje zašto se nebune?Iz razloga ucene o otkazu,a da ne govorim da im ni godišnji,ni bolovanje ne plaćaju.Nemojte pisati o nečemu kada niste upoznati o tome.A prodavanje bilo koje firme je dodatni teret državi,jer većina ostaje bez posla,ako je to dobro,vama čast.

fantom72

06.08.2014. 17:33

@Srbistanac - Srbistanac mene bas zanima gde i sta ti radis jer po tvojim recima vidim da zelis da radis za malu ili nikakvu platu po 25 sati dnevno dok ti kuci zena i deca sede sami za zenu nisam siguran .A i otkud ti pravo da sebe nazivas tim nadimkom jer mi se cini da si dosao ko zna odakle u bg i sad izigravas velikog gradjanina .Jnesto o socijalizmu i kapitalizmu mislim da nisi dovoljno obrazovan da komentarises a i nikog to ne zanima .Treba gledati svoja a ne tudja posla .....

miki

06.01.2017. 17:51

@Srbistanac - Dođi ti osam sati,šest dana u nedelji da voziš po beogradu za 48.000 pa onda komentariši