Pogledajte kako izgleda autobus na baterije, koji će saobraćati Beogradom!

N. Vukić

20. 03. 2014. u 21:59

Погледајте како изгледа аутобус на батерије, који ће саобраћати Београдом!
Vozilo kineske kompanije "Bid" još sakriveno u garaži GSP "Beograd" na Dorćolu, "Novosti", ipak, stigle do fotografija

NOVI i zasada jedini autobus na struju (baterije) kineske kompanije BID još je skriven od očiju javnosti u garaži GSP "Beograd" na Dorćolu. Ipak, "Novosti" su uspele da dođu do fotografija vozila koje će najverovatnije od sledeće sedmice prevoziti Beograđane na jednoj od linija javnog prevoza koja prolazi centralnim gradskim ulicama.

Nabavka vozila sa pogonom na gas (CNG) pre dve godine, a sada testiranje tehnološki još modernijeg vozila na hibridni pogon, samo je početak puta kojim će javni gradski prevoz u Beogradu neminovno krenuti. Naime, to je prema evropskim direktivama uslov na putu ka EU i obaveza da se do kraja 2020. u sektoru transporta poveća učešće biogoriva u javnom transportu. A, između ostalog, podrazumeva i postepen prelazak na hibridna i vozila na električni pogon koja smanjuju zagađenje i buku i poznata su kao "vozila budućnosti".

Prednosti hibridnih vozila su niži nivo emisije štetnih gasova, manja potrošnja dizel goriva, dobre performanse (ubrzanje), kao i niži nivo buke. Međutim, oni su i znatno skuplji u odnosu na obične. Govoreći o prednostima i manama "hibrida", stručnjaci kažu da osim visoke cene, njihov nedostatak predstavlja činjenica da su znatno teži, da je vek baterije ograničen, zahtevaju specijalno održavanje i dodatne mere opreza jer rade pod visokim naponom od oko 600 volti.

U AMERIKU STIGLI PRE 20 GODINA

HIBRIDNI autobusi su najzastupljeniji u Severnoj Americi - u gradovima SAD i Kanade u pogonu je oko 6.200 hibrida. Oni se u Americi voze od početka devedesetih, dok su se prvi autobusi te vrste u Evropi pojavili 2007. i to u Londonu.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (8)

anonimus

20.03.2014. 22:48

Bilo bi lepo da se sva javna prevozna sredstva u Srbiji pokrecu na baterije i elektricnu energiju. Tako ujedno brinemo o ocuvanju zivotne sredine i za zdravlje nasse dece a dajemo omaz najvecem od naseg roda, Nikoli Tesli.

Bojan

21.03.2014. 04:51

Ma sve je to lepo i tako i treba biti ali zasto nesto ne urade na izgradnji vetrenjaca ili recimo solarnih tabli... pa da snize cenu struje i naprave sve to isplatljivije i za gradjane naravno i cenu struje bi mogli korigovati... i nemojte mi molim vas kako je cena najjeftinija u svetu jer ima toliko gladnih i zednih bez posla da im je previse i to sto sijalica utrosi a o ostalom da ne pricam... Hvala

Milos

21.03.2014. 11:03

@Bojan - Solarna ploca od 100 W moze da se kupi u Srbiji za 100 € . Sto je drasticno povoljnije nego sto je bilo do pre godinu dve .

Battery master

21.03.2014. 08:07

Da bi se napunile baterije autobusa, ili bilo kod drugog vozila, ponovo se koriste fosilna goriva. Zar ne?

anonimus

21.03.2014. 11:00

@Battery master - Energija vode, solarna energija, energija vetra, a mozda i za koju deceniju poslusamo Teslu pa iskoristimo jonosferu. Sacekace ljudi da se prvo istrose fosilna goriva pa onda, uvek smo bili najpametniji.