Moraju da se polože računi za Most na Adi

S. J. Matić

20. 12. 2013. u 22:22

Морају да се положе рачуни за Мост на Ади
Potpredsednik Udruženja građevinskih inžinjera Ljubivoje Kostić o kolosu na Adi Ciganliji. Taj novac mogao je da bude upotrebljen u proširenje tri sadašnja i izgradnju jednog novog

MOST preko Ade je izgrađen, ali u Udruženju građevinskih inženjera smatraju da priča o njemu još nije gotova dok se ne dobiju odgovori koliko tačno most i prilazi koštaju.

Potpredsednik Udruženja Ljubivoje Kostić je uveren da cilj nije bio da se reši saobraćajni problem, već da se napravi novi simbol grada.

- U dugovima smo, a izabrali smo skupoceno rešenje za premošćavanje Save. To nema logike i za to moraju da se polože računi - navodi mostograditelj.

- Udruženje građevinskih inženjera je na vreme na to ukazivalo, još prilikom izbora, ali su se čelnici grada oglušili na upozorenja. Ovakav most je proizvod preterane upotrebe političke moći.

Mostom preko Ade delimično je rešen problem saobraćajnog zagušenja, ali i dalje je očigledno da su i Gazela i Brankov most u špicevima preopterećeni.

- Gradnjom preskupe saobraćajnice izgubili smo novac koji je mogao biti uložen u proširenje sva tri postojeća beogradska mosta i izgradnju novog. Na taj način za duži period rešili bi problem zagušenja.

NAMESTILI POSAO GABRIJELČIĆU? LjUBIVOJE Kostić tvrdi da je očigledno da je izbor mosta sa pilonom bilo nameštanje posla Slovencu Peteru Gabrijelčiću.
- Iz zapisnika sa sednica radne grupe za izbor mosta, čiji je Gabrijelčić bio član, vidi se da je urgirao da most bude sa jednim stubom. Dva meseca pre raspisivanja konkursa napustio je tu radnu grupu, sa dobitnom kombinacijom u džepu, jer je znao kakav most želi predsednik žirija Nikola Hajdin.

Kostić naglašava da je povreda struke bila odvojeno praviti projekte mosta od prilaznih puteva.

- To je neshvatljivo, kao da ste napravili čardak na nebu, pa rekli izvolite vezujte ga - navodi Kostić.

- Prilazi i most se uvek zajedno projektuju i usklade u optimalnu cenu, a ne kaleme se jedno na drugo. Takođe, racionalno rešenje sa više stubova u vodi je odbačeno bez razloga i to je pokazao novi most koji se gradi preko Dunava.

Raspon za plovni put mora biti 150 metara, a oni su za most preko Ade napravili raspon od 390 metara, što je automatski skoro tri puta poskupelo radove.

PODVALA NA KONKURSU SA BETONOM

- NA konkursu most je dobio više bodova jer je zbog ekološkog uticaja na Adu predložena betonska konstrukcija kolovoza - tvrdi Kostić.

- Pošto je beton veoma težak i ne može da ga izdrži jedan stub, kasnije je zamenjen čeličnim limom. Nemoguće je da stručnjaci nisu znali da beton neće moći da se postavi, to je očigledna podvala.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (17)

Laki

20.12.2013. 22:37

Slovenacka firma (Slovenci su strucnjaci za "obradu'' ovog trzista), uradili su resenje, otvorili posao, i potom otisli u stecaj. Istom "strucnoscu" postavili su svoj veliki centar na mestu buduce stanice metroa.

Logic

21.12.2013. 00:07

Naš lepotan, nema ga Evropa, izmišljeni simbol Beograda, ponos, dika naša - krstili ga beogradski taksisti pre nego što su prvi građani ushićeno prošetali njime - TRI U JEDAN! A evo, dokumentovano, mogao i četvrti pride.

Srdjan

21.12.2013. 00:32

Hocete da kazete da predsednik SANU I cuveni svetski graditelj dr Nikola Hajdin ne zna svoj posao?! Dajte vise manite se medijske hajke.

Giant

21.12.2013. 11:02

@Srdjan - Verovatno je puka slučajnost da je isti arhitekta bio član gradske komisije za izbor idejnog rešenja mosta preko Ade, kao i za izradu projekta tzv. "rekonstrukcije" starog gradskog parka Veliki Tašmajdan, a za koju je utrošeno tričavih 2 mil EUR-a iz donacije "bratskog" Azarbejdžana. Žalosna je spoznaja naš svakodnevnih korisnika ovog parka načina na koji su se prema ovom NAŠEM kulturno-istoriskom nasleđu odnosili predstavnici gradske vlasti i izvođača radova a u cilju "rekonstrukcije".

goran.s

21.12.2013. 22:06

@Srdjan - A zasto ne bi znao. Medjutim sto se tice mosta na adi on ga nije projektovao on je samo politicki podrzavao DS i za to treba da ga je sramota.

kriticar

21.12.2013. 00:33

Pa gospodo inžinjeri, što ga vi ne projektovaste i napraviste, sada kada je sve gotovo i kada svi u svetu pohvaljuju, VI kudite. Ko pravi taj nevalja, a VI sedite u fotelji i samo pričate i ništa ne radite, LEZILEBOVIĆI...

goran.s

21.12.2013. 22:04

@kriticar - Nije tacno da se nisu oglasili. Odmah na pocetku su rekli da je projekat pogresan i preskup. Ako ne pratis ne kritikuj.

toliko imam love

21.12.2013. 08:47

more komunjare jedne i brdjani.makar taj most imamo nesto svetsko. to je jedino sto je djilas uradio kako treba.sve drugo komunjarska arhitektura. najruzniji glavni grad u evropi.

Bane

21.12.2013. 10:36

@toliko imam love - Ovaj komentar je u stilu parole "Nase a svetsko". Kakav skorojevicki primitivizam! Pokusaj odbrane Djilasa, bez ikakve argumentacije.

fotograf

21.12.2013. 08:56

Ajde više da srušimo taj most i da sagradimo novi,isti takav ,ali funkcionalniji kod Bariča!7

goran.s

21.12.2013. 22:14

@fotograf - Ako ti ne treba srusi ga , meni treba sve sto se napravi u BGD . Pogledaj unazad ,jedan sam od najgrlatijih protivnika ovog i ovakvog mosta.

Strahinja

21.12.2013. 09:30

Postavlja i pitanje koja je svrha gradnje mosta Zemun-Borca Taj gradjevinski posao se ne uklapa u prvobitno prihvacen projekt kruznog puta oko Beograda. Pre ce biti da su razlog moguce buduce mahinacije sa zemljistem koje je fakticki oteto od dosadasnjih vlasnika i ogromne buduce investicije za fundiranje mocvarnog zemljista, sto omogucava razne zloupotrebe. Strani investitori su pre desetak godina nudili izuzetno povoljne kredite za izgradnju mosta ispod pancevackog, ali je "neko" to stopirao.

goran.s

21.12.2013. 22:11

@Strahinja - Gresis , most Zemun-Borca je oduvek u planovima . Unutrasnji magistralni poluprsten je izmisljotina i glupost. Most ispod pancevackog je jos uvek aktuelan projekat ali Vinca je prioritet.

Spiridon S.

21.12.2013. 13:24

Nije sve u socialnoj gradnji..Kriterijumi iz vremena "socijalisticke urbanizacije",sivo,masivno, ruzno,jeftino su iza nas,ili se varam..?

goran

21.12.2013. 13:45

Ma kolko ja vidim nama nije potreban niti jedan most.Mesto da gradimo ova dva,bolje da smo i ove postojeće porušili,a materijal prodali u staro gvoždje.Bila bi neka kinta.A Đilas bi garant otvorio otpad i otkupio sve,nebi li se obogatio.Sve u svemu,sram nas bilo.

Krle

22.12.2013. 23:38

@ - Ovo je izgleda udruzenje koje nikad nista nije napravilo obozavam ove koji samo kritikuju a obicno ni kapiju na dvoristu nemaju.