Beograd: Uputstvo za Busplus

V. N.

28. 12. 2011. u 22:07

Београд: Упутство за Бусплус
Mali vodič kroz novi elektronski sistem naplate karata u gradskom prevozu koji bi trebalo da počne da funkcioniše od februara 2012. godine

GRADSKI prevoz u Beogradu u sledećoj godini biće drugačiji zbog naplate prevoza. Postojeći sistem zameniće „Busplus“, koji bi trebalo da počne da funkcionište od februara 2012. godine. Novi sistem za sada se čini komplikovan i nerazumljiv mnogim građanima, zbog čega ćemo pokušati da vam objasnimo bar neke pojmove i olakšamo upotrebu.

1.VRSTE KARATA
PERSONALIZOVANA
* Materijal: plastična
* Vrsta: pretplatna, na ime (zamena za povlastice)
* Važi od: 1. januara uz markicu, 1. februara uz dopunu
* Rok važenja: tri godine za zaposlene, godina za studente i đake
* Mesta za izdavanje: na 50 šaltera u gradu (većinom u Palati Beograd)
* Mesta za dopunu: na 800 mesta (kiosci "Štampe", "Future"...)
* Cena karte: 250 dinara

NEPERSONALIZOVANA
* Materijal: plastična
* Vrsta: koristi se za više vožnji, dopunjava se željenim iznosom, može da je koristi više osoba
* Važi od: prodavaće se od 15, a dopunjavati od 25. januara
* Rok važenja: tri godine
* Mesta za izdavanje: kupovaće se i dopunjavati na 800 prodajnih mesta u gradu
* Cena karte: 250 dinara

PAPIRNA VIŠE VOŽNJI
* Materijal: papirna
* Vrsta: koristi se za više vožnji, maksimalna doplata do 600 dinara, nije na ime, može više osoba da je koristi
* Važi od: prodavaće se od 15, a dopunjavati od 25. januara
* Rok važenja: tri meseca
* Mesta za izdavanje: kupovaće se i dopunjavati na 800 prodajnih mesta u gradu
* Cena karte: 40 dinara

PAPIRNA JEDNA VOŽNJA
* Materijal: papir
* Vrsta: važi za samo jednu vožnju, za jednu osobu, kupuje se kod vozača
* Važi od: prodavaće se u vozilima od 1. februara
* Cena karte: 120 dinara

2. OVERA KARATA
* sve vrste kartica moraće da se overavaju pri ulasku u vozilo
* validatori su postavljeni na svim ulaznim vratima
* za overu je potrebno provući karticu preko validatora posle čega ćete čuti znak da je isprava validna ili ne
* ako putnik nepersonalizovanom karticom plaća za dve ili više osoba potrebno je da na validatoru ukuca broj putnika za koji želi da plati

3. VAĐENjE KARTE
* Personalizovane kartice mogu izvaditi na 50 "Busplus" šaltera (GSP - Skender Begova 47, TC Trg Republike, Deligradska 10, Tempo - Viline vode b.b, Autoput za Zagreb 35, Obrenovački put 4, MTS - Bulevar umetnosti 16a, Terazije 24, Obilićev venac 2, "Lasta" - Glavna autobuska stanica, "Lasta" u Mladenovcu, Obrenovcu, Lazarevcu, Barajevu, Sopotu, Palata "Beograd").

4. KONTROLA KARATA
* kontrolu će obavljati kontrolori u saradnji sa komunalnom policijom
* kontrolori će biti opremljeni prenosnim uređajima
* za početak biće angažovano 200 kontrolora

5. PROVERA KREDITA
* provera kredita na kartici može da se radi na svim prodajnim mestima ili u vozilu na čitaču
* pri overi kartice pojavljuje se i informacija koliko je kredita ostalo na njoj.

6. KVAROVI
* U slučaju da se pokvari ili nasilno uništi čitač, vozilo se povlači iz saobraćaja

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (42)

bik žirafa

28.12.2011. 23:32

Neko zezanje se sprema sa ovim karticama.KOJI JE RAZLOG DA SE BUS PLUS KARTICA ODNOSNO POVLASTICA SVAKI PUT PRI ULASKU U VOZILO POVLAČI PREKO APARATA? U što će džeparoši da se obraduju.. I kako će u gužvi to da funkcioniše.?Nego da nije ovo fora da kada se DOPUNI -KUPI sadašnja mesečna markica NA OVOJ PLASTICI, da se cifra skida sa kartice, pa onda da se kupuje dopuna. Da nisu to ukinuli povlastice a da mi to ne znamo'?Ako jesu to je prevera žestoka, ali mislim da neće proći.

srba

28.12.2011. 23:50

pazi ,,sa policijom" sad policija stiti privatni interes,a kako se suska na zahtev tih sto su osnovali te firme,alias,politiacara nekoliko uvedena je policija jer pare ne mogu da se uzmmu direktno iz budzeta ali indirektno mogu,i sad da ne lupardaju tu neki slane komentare,svi mi placamo taj gsp i ko ide s njim i ko ne ide ,i iz poreza a iz plata se odvaja

Smaranje

29.12.2011. 00:03

ala će da traje vožnja autobusom dok svi iskucaju karte,ukucaju za koga plaćaju,plus dok vozač proda kartu... Biće vožnja ko u svatovima...

luka

29.12.2011. 00:11

nzm sto se ljudima nedopada novi sistem. bolji je od prošlog to je sigurno. zaista je glupo priznajem da moraju i oni koji imaju povlastice da se čekiraju al to je samo zato da bi se proverilo dal je kartica važeća i koliko putnika ima u vozilu i koja linija se koliko koristi. a ideje da moze neko da vas prati. hm nzm ja se neplašim mene mogu slobodno da prate nemam čega da se bojim. to se verovatno plaše oni koji su nešto zgrešili da se tako izrazim da ih ne parte.

JELISAVETA

29.12.2011. 00:18

A oće nam Đilas platiti kurs, da nas obuče kako bi mogli da se vozimo bez problema? Jel to znači da nepismeni, starije osobe koje imaju probleme sa viidom i sluhom kao i osobe ometene u razvoju mogu da zaborave na javni prevoz? Ovo je otimanje novaca! Čist bezobrazluk!

S

29.12.2011. 00:42

Do sada nisam nigde "overavao" povlasticu, i ne vidim ni jedan jedini razlog da to radim sa novim sistemom.

Alex

29.12.2011. 00:55

Da i ulazak u autobus ima da traje umesto predvidjenih 2-3 minuta po 15 minuta dok svako overi ovu glupost.

mile

29.12.2011. 00:56

Govorili su da ce cena voznje zavisiti od duzine relacije, sad o tome nema ni govora

Gagi

29.12.2011. 01:56

A šta će da se desi ako se autobus pokvari u toku vožnje? Hoće li nam vratiti novac na karticu? Sumnjam da za to postoje "tehničke mogućnosti". Ova crna rupa ima samo jedan smer.

Mali Djokica

29.12.2011. 02:22

Najbolja stvar u celoj prici je overavanje na ulazu.Zamisli 4 popodne 137 ljudi ceka da udje i svi overavaju kartu koje god vrste.To bi moglo al da smo mi Nemci il Slovenci.ionda naravno pisi kazne sa komunalnom policijom da ne primaju svoje extra plate dzabe!E Srbijo sta sve nece mangupi smisliti da uzmu pare od sirotinje!!!!!

Mile

29.12.2011. 02:58

Nepersonalizovana karta je Teska Pljacka. Za 250 dinara se dobija " Pravo" da se kupuje dopuna , odnosno karta, znaci Nista. Personalizovana je za Povlascenu voznju i ona mora da kosta, kao i do sada.

Mungos

29.12.2011. 04:10

Nek uvedu sta hoce, ja i dalje idem po starom, bez karte! Da je mescna 100 dinara dao bih, ovako jok!Nazdarovije...

new

29.12.2011. 06:01

Pljačka.....i glupostPrimer za glupost: kupim dopunu, trošim, zatim ne koristim nekoliko dana i zaboravim visinu preostalog kredita......sad treba da udjem u autobus i kažem šoferu.....sačekajte da proverim kredit......ili da idem 1 kilometar po snegu i ledu do prve trafike koja ne radi nedeljom.Zašto ne mogu sms da proverim bus kredit.......10 miliona evra košta sistem a ono....Prc...prostu stvar ne mogu da obavim na tehnološkom nivou....Ne valja ništa, vratite konduktere....

mezimac

29.12.2011. 06:10

a ko bi vama ugodio .Sto bre ne zapucas pesice pa nema ko da te kontrolise i maltretira,

predrag

29.12.2011. 08:04

Kartu necu da provlacim. Platim markicu i mogu na svakoj stanici da izadjem i u sledece vozilo da udjem. Posto imaju mali broj vozila, gledam da sednem a ne da cekam u redu da provlacim karticu pa da izgubim mesto. Imam preko 60 godina i ne pada mi na pamet da se guram oko aparata. Na mala vrata hoce da ukinu povlastice a o tome nam nisu pricali

Marina

29.12.2011. 08:57

Mene zanima kako će sad biti sprečeno švercovanje. To se stalno spominje a niko da nam objasni kako. Jer, navodno je sve ovo uvedeno baš zbog toga. A ja sam nešto skeptična...

goxybg

29.12.2011. 09:21

1) Koliko ce da kosta personalizovana?2) Sta znaci cena karte od 250 dinara, pogotovu za nepersonalizovanu? Jel to znaci da jedna voznja kosta 250 dinara??? Cist lopovluk!!!Ja necu busplus, ja to nisam trazio, meni je to nametnuto! To je protiv moje volje! To je na silu!!!

Marko

01.02.2012. 14:34

@goxybg - Ne tih 250 dinara dajes za praznu kartu na koju uplacujes dopunu. Ja jedino ne kapiram kako ce funkcionisati mesecne markice. Ako se ponistava karta/skida kredit prevlacenjem preko validatora, kako ce onda funkcionisati mesecna karta? Sta ja sada placam 1500 din. markicu, a posle cu morati 1500 din dopunu i sta ako potrosim tih 1500 din za pola meseca, ne razumem stvarno kako to funkcionise. Stari sistem je bio 10 puta bolji, sto rece neko bolje kondukteri.

Nebojsa

29.12.2011. 11:14

Jos jedan razlog vise da ne glasamo za ove lopuze u gradskoj (i republickoj) vlasti. Toliko su bahati, da ne vide sta ih ceka!

Orao

29.12.2011. 17:12

Meni nije jasno sledece. Naime po gradu sam video reklame kako overavati Bus Plus karte u zavisnosti od zone a gospodin Antic je najavio da od nove godine zone nece vise postojati. Sve u svemu nasli su jos jedan nacin kako da nam uzmu i poslednji dinar iz dzepa.

Sale

29.12.2011. 18:48

Ovo je tolika glupos da ja nemam reci. Koliko su dobro napravili izgradnjom mosta na Adi, asvaltiranjem blatnjavih ulica po Borci, Ovci, Surcinu i ostalim selima i jos mnogo toga toliko su se ovim BUS + karticama ukopali. Zaista bespotrebno! E, kada vidim koliko je samo racunara trebalo biti kupljeno za one ljude koji sede u Beogradjanci i izdaju te karte. Uzas. I to ce se na kraju isplatiti? Mislim da ce trebati minimum 5 godina da se ljudi naviknu na ovo i da ce GSB biti u gubitku tj. u manjku

Tanasije

30.12.2011. 01:25

@Sale - GSP je vec na gubitku, ali ne i ovi uljezi u vidu Busplusa. Od dobrog poslovanja radnici ne mogu da overe z. knjizice.

jox

29.12.2011. 21:56

"za overu je potrebno p r o v u ć i karticu p r e k o validatora", ccc .... kartica se moze p r o v u ć i k r o z "validator" ili karticu mozete overiti p r e v l a č e nj e m p r e k o "validatora" ..... a tek ovog "VALIDATOR" da se ne hvatamo - puno Vam hvala na uputstvu!

Kossta

30.12.2011. 11:00

S kojim pravom ce vlasnici Busplusa iskljucivati vozila GSP-a za garazu, ako se njihove naplatne skalamerije pokvare? Ima li taj GSP neki sindikat da se suprostavi ovoj pljacki?

Nele

30.12.2011. 14:33

A zamislite sada guzve na svim stanicama kada ljudi koji imaju povlastice, a koji su do sada samo ulazili u vozilo i odmah zauzimali mesto, sada budu morali da stoje u redu ispred " validatora" (terminatora) da bi se validirali pre ulaska....Pa to ce biti luuuuuudiiiiiiloooooo!!!!!

DexyCO

31.12.2011. 11:21

Nista niste objasnili,koliko moze da se uplacuje na personalizovane karte,jel moze na pola mjeseca,koliko ima voznji za mjesecnu kartu?Jel Djilas uveo komunalnu policiju da juri gradjane koji nemaju kartu ili da odrzavaju red na ulicama,posto ovih dana pirotehnika se prodaje sakom i kapom po ulicama mozda zaluta i neki dinamit a komunalaci u misijim rupicama,nema nijednog,pa kad se nesto desi onda ce da naj... neko ko je ni kriv ni duzan upalio prskalicu

Cane

01.01.2012. 09:16

@DexyCO - Kakvo jurenje pirotehnike, Komunalci ima da stite privatni kapital BusPlusa i da ganjaju svercereeeee.

veka

31.12.2011. 23:37

hehe pa onaj ko ima ovu busplus karticu ima da se oseca vazan sada,, koliko bre pisete vise o njima,, pa u normalnom svetu ima staklena providna kutija n aprednjim vratima,, ubacis kintu,, vozas na brzinu izbroji kroz staklo i onda ih propusti dalje,, ulaz samo na prednja vrata a na sva ostala izlaz,., eto kako su to ljudi resili,, a mi kompjutere u autobuse stare 1200 godina,, a oni bre jednu staklenu kutiju tj plasticnu providnu sa malo lima, a da necemo mi to to je zapadno,mi znamo bolje

DexyCO

08.01.2012. 01:02

vidim ja da ce biti problema,ako se ceka ulazak putnika u prevoz radi ovjere karte onda nikad stici do mjesta na koje si posao.po sadasnjem kada krenem sa Zvezdare(gradska bolnica) do Banjice (stara okretnica) za dobro vrijeme stignem za 35-40 min, a tu su semafori,guzva,ulaz\izlaz putnika i td.po novom sistemu trebace mi najmanje 50-60 min,pa recite mi sta je tu dobro,jesu li to nove olaksice za koje nam uzimaju novac!?

DexyCO

08.01.2012. 01:23

platite i postavite po jednog konduktera u svaki bus koji ce da ovjerava karte da ne bi smo gubili dragocjeno vrijeme,necete imati svercera i svi ce biti zadovoljni.sto smo savremeniji sa tehnikom to smo sporiji u razvoju.to je kao kad odes da izvadis licnu kartu i cekas 15 sati ispred saltera,predas dokumenta i oni kazu bice gotovo za 15 dana,a onda dodjes kuci bijesan kao pas i molis boga da ti nesto ne zagube ili pogrijese da ne bi opet ceko i gubio zivce.. a oni rade savremenom tehnikom.....

zoran

19.01.2012. 16:27

smatram nerazumnim i neprakticnim ovaj sistem kada su u pitanju invalidi sa trajnim besplatnim kartama. Jer ja kao invalid koji jako tesko ulazi u vozilo nisam u mogucnosti da overu izvrsim tako brzo , stavise meni su kod ulaska potrbne obe ruke jer sam nestabilan a sada cu jednu ruku morati da koristim za overu a ne za drzanje i stabilnost. Drugo nevidim razloga da je overavam kod svakog ulaska kad je vec trajno besplatna i ne mora se odbijati iznos za voznju. Sistem nepraktican i nefunkcionala

nikola

01.02.2012. 23:22

Da li stvarno mislite da se nece praviti vece guzve i zastoji, zbog toga sto savako mora da provede 2-3 sekunde ispred automata. Da li cemo ulaziti jedan po jedan u autobuse? mnogo je sve to cudno. Moze li neko da mi kaze ime vlasnika i direktora firme BUS PLUS? Zar je moguce da se GSP dobrovoljno odrekao dela svog prihoda, koji ide u firmu BUS PLUS? Ko sme da se kladi da nas ocekuje povecanje karata najdalje do Uskrsa?, jer mora GSP da uzme svoj deo, a mora i BUS PLUS da uzme svoj (lavovski)?

dejan

02.02.2012. 11:48

Svima se negde zuri pa brinu za vreme provedeno pored automata. Ajde! Babe nece moci vise da ulecu u autobuse kao da ih sam djavo juri. Morace da se upristoje! Kao i ostali! Ako mi neko dokaze da mu stvarno taj jedan minut, koliko bi se duze vozio za 10-ak stanica, stvarno toliko znaci, ja cu ga licno voziti kolima svuda gde treba mesec dana. Upristojite se ljudi. Cekajte u redu, polako ulazite u autobuse, bez guranja i psovanja, platite svoju voznju. Kome se ne svidja, pesacenje je zdravije!