Preko Ade – duplo skuplje

N. PANTIĆ - N. V. BRKOVIĆ

utorak, 26. 10. 2010. u 21:11

Преко Аде – дупло скупље
Stručnjaci tvrde da su Beogradu potrebni mostovi, ali ne tako skupi kao onaj preko Ade, čija je cena u prethodne četiri godine duplirana

CENA mosta na Adi ciganliji, sa pristupnim saobraćajnicama, u prethodne četiri godine je - duplirana. Od cifre od 150 miliona evra (90 za most i 60 za saobraćajnice) koja je predviđana 2006. godine, Danas se došlo do sume koja dostiže skoro 300 miliona evra. Radovi na samom mostu, sa porezom će koštati oko 140 miliona, dok će za pristupne saobraćajnice Beograd ukupno pozajmiti 160 miliona evra.

Da je prvobitna cena mosta preko Save nerealna, na šta je ukazivala i stručna javnost, potvrdile su višemilionske pozajmice grada kod međunarodnih banaka.

GRADSKA KASA KADA su 2006. godine odbornici Skupštine grada usvojili prvu odluku o zaduživanju za most u visini od 69,6 miliona evra, istovremeno je rečeno da će deo radova biti finansiran i iz budžeta. Tada se govorilo da će iz gradske kase biti izdvojeno 88 miliona evra, a u međuvremenu je ta cifra smanjena na 50 miliona. Ipak, svi dosadašnji radovi finasirani su od zajma.

- Beogradu su nesumnjivo potrebni mostovi i treba da ih gradi, ali nije trebalo da gradimo tako skupu saobraćajnicu preko Ade - kaže Ljubiša Kostić, potpredsednik Udruženja građevinskih inženjera Srbije koji je uradio više stotina planova mostova. - Građevinski fakultet u Beogradu i "Most projekt" na konkursu su ponudili mnogo racionalnije rešenje. Prema tom projektu samo most je trebalo da košta između 50 i 60 miliona evra, a i saobraćajnice bi u tom slučaju bile jeftinije. Za 300 miliona evra, koliko će koštati izabrano rešenje, a na šta smo mi odmah ukazivali, mogla su da se sagrade tri mosta u Beogradu.

Kostić dodaje da je svuda u svetu praksa da se, kada se premošćava neki veliki vodotok unutar grada, prvo uradi projekat pristupnih saobraćajnica, pa tek onda mosta. To, kako on ističe, u Beogradu nije išlo tim redom.

U Direkciji za građevinsko zemljište nisu nam potvrdili da li je sa ukupnim pozajmicama za pristupne saobraćajnice od 160 miliona evra finansijska konstrukcija zatvorena. Tek kada gradski čelnici budu izašli sa tačnim cenama radova za petlju u Radničkoj i za saobraćajnice na Novom Beogradu, biće poznato da li će se konstantan rast cene najvažnijeg projekta u Beogradu konačno zaustaviti na iznosu od 300 miliona evra.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (12)

Leka

26.10.2010. 22:20

Izvinite a koliki je moj deo u svemu ovome. To je glavno pitanje u svakom poslu koje se sklapa na ovim prostorima. Posle se čudimo što je skupa izgradnja svega pa i ovog mosta.

zoran

26.10.2010. 23:02

a sta ce posle svega da ostane nashoj deci sem vracanja kredita ??? da li neko razmishlja o tome u ovoj " drzavi "..... : ( : ( : ( : (

fica

26.10.2010. 23:03

Najveci problem nase jadne drzave je u tome sto svako od onih koji se nalaze na vlasti, zeli da za svoj mandat sto vise koristi ima za sebe. Nikome ne pada na pamet da podrzava ili ne daj boze predlaze nesto sto ce biti na duze staze, i ne moze da bude gotovo za njegova mandata, jer tada ne moze da postavi pitanje koje je napomenuo Leka, a to je za njih najvaznije. Za takve je misljenje naroda i njegova sudbina nevazna.

ris

27.10.2010. 07:31

Nemozete od politicara praviti dobre privrednike .Stvar oko mostova je silivana i to mora tako da ide do kraja.

Kosta

27.10.2010. 10:11

Aman ljudi, nije svejedno kako ce most izgledati. Svaki most postaje trajna slika grada. Pronadjite fotografije mosta koji je bio na mestu danasnjeg Brankovog pa ce vam biti jasno koliko bi Beograd bio lepsi da ga jos uvek ima. Ja se zbog toga radujem sto ce ovaj novi most preko Ade biti osoben i upadljiv svima koji prolaze kroz nas grad.

Sloba

29.10.2010. 16:35

@Kosta - Sta fali gazeli, prelep most, bez nepotrebnog egzibicionizma. Sa 150 miliona evra, Beograd je mogao dobiti dovoljan broj sigurnih kuca, domova za napustenu decu, svratista za bezkucnike i resen sistem javnih kuhinja. Nije cinicno, proci ce jos najmanje 10 godina dok obica svet pocne masovno osecati boljitak, a za to vreme broj nemih ocajnika uvecavace se stalno. uz most, i oni ce biti slika naseg grada.

darko

27.10.2010. 15:24

Kako se je neko lepo opario ovde. Pa ugovori se prave bas radi toga da budzet bude dovoljan za gradnju. Ko je pravio ugovor i sa kime za ovaj most. Naravno odgovor nije prost jer je verovatno umesano puno ljudi i organizacija ne bi li svako dobio svoj komad kolaca.

Toni Soprano

28.10.2010. 15:38

Beogradu trebaju mostovi, salazem se , A jel Srbiji ne trebaju oranice , veliki stocni fond .. Hmm.. Holandija je cela kao vojvodina ima duplo vise ljudi a proizvodi 20 puta vise od nas..Zar ne bi bilo bolje da se taj kes Prosledio u poljoprivredu pa posle da zidamo mostove od kojih trenutno nemamo koristi , osim zaduzenja..TV pretplata da se prebaci u poljoprivredu, porez na mobilni i 1 posto od PDV pa razmislite gde bismo bili za 5 godina.Ali ovde oko mostova se krade pa eto objasnjenja.:)

Ines

29.10.2010. 15:45

Pojedinci su se obogatili na racun ovog naroda, potpuno se slazem da smo za ovu kolicinu novca mogli da izgradimo tri mosta .Ali da bi sacuvali i ovo malo prirode , ispod Ade je trebao da se pravi tunel moja saznanja su ta da bi tunel bio jeftiniji minimum 30posto od cene koja je tada iznosila za most 138 miliona. Trebalo je da rade nase firme poput Mostogradnje, ali nekome se to nije svidelo.Bitno je da to rade stranci , kao da su nasi ljudi nesposobni.

sloba

29.10.2010. 16:19

Cela gradjevinska javnost je iz vise razloga bila protiv ovog mosta ali su gradski politicari ostali gluvi na sve argumente. Na ruku im je islo i resenje mosta koje automatski eliminise brojne izvodjace, a pre svega nase. Od pocetka su angazovani slovenci, koji su veliki strucnjaci kada je u pitanju prilaz nasim ljudima.. Troskovi, i jos dosta toga bice drzavna tajna, a uostalom, sve to narod placa!