Gazela sa 10 traka

S. JANJIĆ

18. 01. 2008. u 19:37

Газела са 10 трака
Proširenje postojećih mostova na Savi, predlažu mostograditelji, jedno je od rešenja za smanjivanje saobraćajnih gužvi u Beogradu. U svetu, građevinci se već uveliko upuštaju u ovakve poduhvate. Dodavanje konstrukcije sa četiri trake uz Stari savski most koštal

PROŠIRENJE postojećih mostova na Savi, predlažu mostograditelji, jedno je od rešenja za smanjivanje saobraćajnih gužvi u Beogradu. U svetu, građevinci se već uveliko upuštaju u ovakve poduhvate, a i nedavno je u Londonu proširen most na Temzi.
Inženjer Ljubivoje Kostić, član udruženja građevinskih inženjera i tehničara Srbije, veruje da među primarnim potezima vlasti u Beogradu treba da bude povećanje kapaciteta Starog savskog mosta.
- Stari savski most je takve konstrukcije da uz njega bez problema može da se sagradi još jedan sa četiri trake - predlaže Kostić. - Proširenje bi koštalo oko 20 miliona evra. Neuporedivo manje nego neki drugi mostovi, a donelo bi veliko rasterećenje prilikom prelaska reke. Sa ukupno šest traka na Starom mostu, značajno bi se smanjio pritisak na Brankov most i Gazelu. Autobusi i kamioni bi tu prelazili reku i ne bi pravili zastoje u Karađorđevoj i Savskoj ulici.
Kostić ukazuje na to da prilazi ovom mostu nisu stešnjeni zgradama i nekim drugim objektima, pa ima slobodnog prostora da se i oni lako izgrade. Kod Gazele, navodi Kostić, i laik vidi da treba dodati trake, jer ovaj most ne može da prihvati toliki broj vozila.
- Gazela je malo nezgodne konstrukcije za proširenje, ali i uz nju je moguće dodati još četiri trake, ili onoliko koliko je potrebno - objašnjava mostograditelj. - Nova tehnologija to omogućava. Proširenje može da se reši sa 30 miliona evra. Generacije naših građevinaca su procenjivale kako da se postojeći mostovi racionalno iskoriste, jer nema izgradnje novih, koji su skupi.

BORČA - ZEMUN
RASTEREĆENJU gradskih saobraćajnih gužvi doprineo bi i most koji bi povezao Borču i Zemun. Planirano je da most bude deo magistrale koja će povezati Novi novosadski sa Zrenjaninskim putem. Prema idejnom rešenju, čelični most sa prilaznom betonskom konstrukcijom bio bi dugačak 1.500 metara, sa po tri trake u oba smera. Prema prvim proračunima, gradnja će koštati 55,9 miliona evra.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (1)

vitez

18.01.2008. 23:44

Izgleda da je ovo najava odustajanja gradnje mosta preko Ade.Vecu glupost nisam cuo,a lici mi da potice iz gradske vlasti,jer je glupost.Pa nisu poenta samo mostovi ,vec i saobracajnice koje proisticu iz tih mostova.Za stari savski most bi dobili situaciju da vozila cekaju na semaforu sa druge strane mosta.