VEST KOJA JE PODELILA I NAUČNIKE: Na meteoritima pronađeni dokazi da je život na Zemlju došao iz svemira (VIDEO)

01. 05. 2022. u 21:40

KLjUČNI gradivni elementi DNK i RNK, koje u prethodnim ispitivanjima meteorita naučnici nisu uspevali da otkriju, sada su konačno identifikovani, što ukazuje na to da život na Zemlji možda zaista vodi poreklo iz dalekog svemira.

ВЕСТ КОЈА ЈЕ ПОДЕЛИЛА И НАУЧНИКЕ: На метеоритима пронађени докази да је живот на Земљу дошао из свемира (ВИДЕО)

Foto: Free Images Pixabay

DNK je sačinjen od četiri glavne baze – adenina (A), citozina (C), guanina (G) i timina (T). Njen sestrinski makromolekul RNK takođe u sebi ima adenin, citozin i guanin, ali umesto timina sadrži uracil (U).

Naučnici dugo spekulišu o tome da su ove baze mogle na Zemlju da budu donete preko meteorita i brojna istraživanja su baš to proveravala, ali do sada su samo utvrdili prisustvo adenina i guanina, ali ne i citozina, timina i uracila.

Baze nukleinskih kiselina dele se u purine i piramidine. Purini su ranije otkriveni u meteoritima, a sve do sada su nedostajali piramidini, koje su manje strukture.

Sada su naučnici u ostacima meteorita konačno otkrili sve piramidine i purine koji čine DNK i RNK.

- Prisustvo pet glavnih baza nukleinskih kiselina u meteoritima moglo je da doprinese pojavi genetskih funkcija pre nego što se život javio u ranim danima Zemlje - ističe Jasuhiro Oba, astrohemičar na univerzitetu na japanskom ostrvu Hokaido.

Stručnjaci su koristili najsavremenije analitičke tehnike originalno dizajnirane za genetičko i farmaceutsko ispitivanje i otkrivanje najmanjih količina baza nukleinskih kiselina.

Oba navodi da su one najmanje 10 do 100 puta osetljivije nego prethodni metodi korišćeni u pokušajima otkrivanja piramidina u meteoritima.

(RTS)

ČUVAMO DEDOVINU I GROBOVE SINOVA Uprkos tragedijama, porodica Mihajla Tomaševića, iz Suvog Grla kod Srbice, opstaje na svom ognjištu (FOTO)

OVO su grobovi mojih sinova. Stojadina, rođenog 1979, koji je poginuo na Košarama i Stevana, dve godine mlađeg, koji je 2002, vozeći traktor nagazio na protivtenkovsku minu koju su na putu u selu postavili Albanci. Ovde na groblju mi je druga kuća, a ona u kojoj živim sa suprugom Miladinkom Micom i sinom Darkom je nekoliko kilometara odavde. I, dok sam živ sa Kosova i Metohije seliti se neću, čuvaću svoj dom i grobove sinova.

18. 04. 2024. u 10:45