ZAŠTO JE ŠOLAK LJUT NA TELEKOM I LUČIĆA: Ko ima Premijer ligu - taj pobeđuje

Novosti online

03. 06. 2023. u 18:44

FAMOZNIH 600 miliona evra kojima Šolak i njegovi mediji licitiraju kao iznosom kojim su navodno plaćena prava za prenos Premijer lige, zapravo predstavljaju iznos koji će Junajted grupa izgubiti i to samo tokom jedne godine zbog toga što su ostali bez iste u ponudi svojih kanala, a dokaz za to je gubitak u poslednjem kvartalu prošle godine veći od 120 miliona evra.

ЗАШТО ЈЕ ШОЛАК ЉУТ НА ТЕЛЕКОМ И ЛУЧИЋА: Ко има Премијер лигу - тај побеђује

Foto: Profimedia

Gubitak prava na prenose utakmica Premijer lige bio je glavni razlog da Junajted Grupa u prethodnoj godini napravi rekordan poslovni minus od 227,03 miliona evra, rezultat je analize finansijskog stanja grupacije Dragana Šolaka.

S druge strane, prelazak engleskog fudbala na kanale Arene Sporta doprineo je da Telekom za samo godinu dana dobije 100.000 novih korisnika, sa trendom rasta, i da ima stabilan dugoročan osnov za dalje povećanje prihoda i profita.

Ukratko: ko ima Premijer ligu u svojoj ponudi taj pobeđuje, ko ostane bez Premijer lige taj je gubitnik! Upravo u ovome treba tražiti razlog, ili bar jedan od glavnih razloga, za najnoviju kampanju protiv Telekoma, Arene i Vladimira Lučića koju vode Šolakovi mediji, službenici i saradnici.

Najbolji dokaz koliko je najatraktivnije fudbalsko nacionalno takmičenje bilo važno Šolaku jeste da je najveći pad u poslovanju Junajted Grupa zabeležila prošle godine baš u periodu kada su prestali da emituju Premijer ligu. Poslednji kvartal 2022. napravio je Junajted Grupi dubiozu od čitavih 128,74 miliona evra!

Vladimir Lučić, Foto promo/Foto Tanjug

U jesen prošle godine došao im je na naplatu gubitak korisnika, koji su krenuli da masovno prelaze na Telekom, otkazivanje kanala Sport klub od strane drugih operatora u regionu, kao i otkazivanje unosnih marketinških dilova koje su imali zbog Premijer lige.

Sa druge strane, Arena Sport je postala glavni izvor zabave za milione ljubitelja fudbala širom bivše Jugoslavije, od Triglava do Đevđelije!

Arena Sport je u Srbiji, Bosni i Hercegovini i Crnoj Gori prisutna u ponudi operatora Telekom Srbija i MTel, koji su deo Telekom Grupe koju predvodi Vladimir Lučić, a preko drugih operatora postala je izuzetno gledana u Hrvatskoj, Sloveniji i Severnoj Makedoniji.

U šest zemalja eks-Ju regiona Arena je danas prisutna u oko 4 miliona domaćinstava! Pritom, drugi operatori za prava na Arenu plaćaju 2 do 5 evra po korisniku mesečno, što je veoma atraktivna cena i odličan dugoročan izvor prihoda, s obzirom na to da je za Premijer ligu potpisan šestogodišnji ugovor.

Telekom Srbija je u prethodnoj godini napravio prihod od 120 milijardi dinara, a na nivou Telekom Grupe, što obuhvata i poslovanje na stranim tržištima, ukupni prihodi su iznosili 168 milijardi.

Pored ponude najboljeg optičkog interneta i najpovoljnijih finansijskih uslova za stare i nove korisnike, veliku ulogu za ostvarenje ovako impresivnih rezultata ima i najbolja ponuda TV kanala, gde se ističe Arena sa fudbalom poput Premijer lige i Lige šampiona.

- Svetska kriza nije ugrozila razvojnu strategiju Telekoma Srbija. To pokazuje rast prihoda na domaćem tržištu od čitavih 11 odsto, kao i to da smo oborili rekorde u visini prihoda kako u Srbiji, gde smo prvi put prešli milijardu evra, tako i na nivou cele Grupe - izjavio je Vladimir Lučić beogradskim medijima govoreći o godišnjem izveštaju o poslovanju kompanije, koji je ovih dana objavljen.

Stabilno poslovanje i liderska pozicija Telekoma garantovani su bar za narednih pet godina, a Šolaku i njegovoj Junajted Grupi preostaje ona narodna: ko gubi taj se ljuti.

ŠOLAKOVA KATASTROFA

U zvaničnom izveštaju o poslovanju Junajted Grupe u 2022. crno na belo piše sledeće:

- dugovanja UG, ukupno: 7,13 milijardi € (povećanje 70%)

- od toga, dugovanja po osnovu obveznica: 4,45 milijarde € (povećanje 50%)

- trošak kamata: 272,69 miliona € (povećanje 70%)

- poslovni gubitak: 227,03 miliona € (povećanje 120%)

- od toga, gubitak u četvrtom kvartalu 2022: 128,74 miliona €

 

ARENA LIDER U EKS-JU

Arena je postala najznačajnija medijska kuća u regionu, izjavio je generalni direktor Telekoma Vladimir Lučić beogradskim medijima.

- Prihod Arene će u narednom periodu značajno rasti, kako od marketinga, tako i od distribucije drugim operatorima u regionu, ali i od direktne prodaje Arena “klaud” aplikacije. Trend rasta prihoda je takav da će Arena do 2025. postati nezavisan profitni centar, dakle neće više biti samo podrška u ponudi čitave Telekom Srbija Grupe, već će nam samostalno donositi dodatni značajan profit - objasnio je Lučić.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (2)

EKSKLUZIVNO: Pogledajte šta policija radi u kući Dankine majke (VIDEO)