ŽELEZNIČKA STANICA ZASIJALA POSLE ŠEST DECENIJA: Do kraja februara biće završeni dopunski radovi na deonici brze pruge Beograd – Novi Sad

J. Simić

25. 02. 2022. u 12:00

NATPISI „Dobro došli na Železničku stanicu“ i „ Novi Sad, evropska prestonica kulture“ od pre nekoliko dana krase čeonu stranu glavne Železničke stanice u Novom Sadu koja je puštena u saobraćaj 1964. godine i tek ovih dana prvi put se detaljno rekonstruiše u sklopu radova na brzoj pruzi Beograd – Novi Sad.

ЖЕЛЕЗНИЧКА СТАНИЦА ЗАСИЈАЛА ПОСЛЕ ШЕСТ ДЕЦЕНИЈА: До краја фебруара биће завршени допунски радови на деоници брзе пруге Београд – Нови Сад

Foto N. Karlić

Prošle nedelje brzi Štadlerov voz u kojem je bio predsednik Aleksandar Vučić sa saradnicima, promo - brzinom od 200 km na čas stigao je u Petrovaradin. Preostaje još kratka deonica do Novog Sada. Na obnovljenom koloseku u modernizovanu železničku stanicu voz će pristići 15. marta.

S tim ciljem 140 radnika iz Kine i 180 iz Srbije zajedničkim umećem užurbano privode kraju ovu tzv. novosadsku fazu radova, a terenski menadžer kineskog izvođača Bai Sai Sjang kaže nam da sve teče po planu:nastrešnice su već završene, zidovi kroz koje je još samo pre dve nedelje duvala promaja, montirani su i zatvoreni.

- Treba nam još 4 dana da završimo sve radove. Obnavljamo 16 kancelarija u stanici, veći deo je već završen i na redu je montaža potrebne tehničke opreme. Preostaje nam sređivanje još dveju kancelarija,čekaonice i staničnog restorana, a montaža dva lifta namenjena osobama sa otežanim kretanjem upravo je započela – objašnjava za „Novosti“ Baj Sai Sjang.

Foto N. Karlić

Veoma važna tačka na ovom delu brze pruge je i podvožnjak u Kisačkoj ulici dugačak 41 metar. Radovi su ovde krenuli oktobra prošle godine na mestu starog podvožnjaka koji je srušen jer nije odgovarao standardima savremene brze pruge. Njegova izgradnja omogućiće ujedno i kvalitetniji drumski saobraćaj u ovom delu Novog Sada.

Na podvožnjaku su upravo spojeni koloseci, u toku su varovi postavljenih šina, a 3. marta započeće testiranje koje će trajati sedam do 10 dana. Pouzdanost novoizgrađenog podvožnjaka proveriće lokomotiva sa kompozicijom natovarenih vagona kako ne bi bilo dileme da li podvožnjak, odnosno „most“ kako ga radnici radije zovu, u potpunosti zadovoljava standarde predviđene za kretanje vozova velikim brzinama.

Kada za 18 dana bude potpuno uspostavljen železnički saobraćaj na ovoj deonici, od Beograda do Novog Sada i natrag putovaće se svega pola sata.

Uslediće potom treća faza radova na deonici od Novog Sada do Subotice

UGOVOR O MODERNIZACIJI

UGOVOR o modernizaciji železničke veze za deonicu Novi Sad - Subotica - državna granica kod Kelebije potpisali su Infrastruktura železnice Srbije i konzorcijum kineskih kompanija "Čajna rejlvej internešenel - Čajna komjunikejšn konstrakšn kompani". Ovaj projekat biće finansiran iz kredita koji je dala kineska Eksim banka.

TRI DEONICE

TRASA brze pruge od Beograda do državne granice sa Mađarskom, duga ukupno 183 kilometra, podeljena je na tri deonice: Beograd - Stara Pazova, Stara Pazova – Novi Sad i Novi Sad – Subotica - Kelebija. Radovi na njoj počeli su u avgustu 2017. godine izgradnjom najvećih infrastrukturnih objekata na delu između Stare Pazove i Novog Sada - tunela i vijadukta „Čortanovci“.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (2)

ŠOKANTNE PROMENE: Zaboravite tenis kakav ste znali, biće dibidus drugačiji! Evo kako će se ubuduće odvijati