ČEKA SE MINISTARSTVO FINANSIJA: SES prihvatio inicijativu da se smanje akcize na dizel za transportna preduzeća

E. B. T.

02. 02. 2022. u 10:12

POSTOJI mogućnost da se smanje akcize na evro-dizel za transportna preduzeća, što bi u uslovima stalnog rasta cena derivata bilo izuzetno značajno i za privredu i za potrošače. Socijalno-ekonomski savet je krajem januara prihvatio inicijativu Unije poslodavaca Srbije (UPS) da se ovaj fiskalni namet umanji. O tome, kako su naveli u SES-u, treba da se izjasni Ministarstvo finansija, a u narednom periodu će na tu temu razgovarati i sa drugim nadležnim ministarstvima i lokalnim samoupravama.

ЧЕКА СЕ МИНИСТАРСТВО ФИНАНСИЈА: СЕС прихватио иницијативу да се смање акцизе на дизел за транспортна предузећа

Foto AP

Nebojša Atanacković, počasni predsednik UPS ističe da se poskupljenje transporta ljudi ili tereta opterećuje privredu, podiže cene proizvoda i usluga i negativno se odražava na sve građane kao potrošače:

- Očekujem da će Ministarstvo finansija da uzme u obzir aktuelnu situaciju. Socijalno-ekonimski savet je letos razmatrao isto pitanje i sada je drugi put usvojio predlog da nadležni reaguju, kako bi omogućili transportnim organizacijama da ostanu na sadašnjim cenama. Od kada sirova nafta beleži veliki skok na berzama, zbog čega poskupljuju i derivati, ova mera je posebno značajna.

On ukazuje da viša cena transporta, poskupljuje dopremanje i da se to se odražava na proizvode u maloprodaji. Poljoprivrednici koriste dizel, što povećava cene i njihovih proizvoda. Niko u ovom trenutku ne zna, kako navodi, koliko će još da poskupljuje sirova nafta, a time i derivati. Kao što smo nedavno pisali, brojni analitičari se slažu da vrlo brzo, do proleća, cena crnog zlata po barelu može da bude viša od 100 dolara.

Udruženje naftnih kompanija Srbije se dugo zalaže za izmenu akcizne politike oporezivanja goriva za sve potrošače, a lane u septembru su predstavili svoj predlog Ministarstvu finansija. Tomislav Mićović iz UNKS, ističe da je ekonomija opterećena višom cenom derivata, od ratarstva do industrije i transporta. Snižavanje akciza bi omogućilo rasterećenje domaće privrede i njenu veću konkurentnost. Srbija ima najveće ukupne dažbine od svih zemalja u regionu za dizel i tečni naftni gas. Mićović ukazuje da viša cena naftnih derivata odvraća neke kupce i oni smanjuju potrošnju, što predstavlja gubitak i za državu i za naftne kompanije. Poznato je da kamioni i putnička vozila, kada imaju mogućnosti, pune rezervoare u susednim državama.

BEZ GUBITKA ZA DRŽAVU

U Uniji poslodavaca Srbije (UPS) ukazuju da mnoge zemlje istrajavaju u održavanju nižih akciza za dizel kako bi bio jeftiniji na pumpama.

- U sadašnjim okolnostima naša država ima prostor da smanji akcize za dizel i ne bude na gubitku - objašnjava Nebojša Atanacković iz UPS-a. - Što je gorivo na pumpama skuplje, više sredstava se sliva u budžet po osnovu PDV-a. Sa ovim rastom cena derivata, država ne bi bila oštećena.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

KOJA JE CENA SLOMLJENOG DEČJEG SRCA? Kako su Hrvati, Bugari i Slovenci rasplakali mališane iz Srbije