Kriza ne sme da bude izgovor u biznisu

Novosti online

03. 08. 2022. u 09:12

Trenutna kriza u svetu predstavlja test za mnoge poslovne ljude u Srbiji jer, ko se izbori sa aktuelnom višegodišnjom krizom, može za sebe da kaže da je uspešan biznismen.

Криза не сме да буде изговор у бизнису

Foto: Pixabay

U vanrednim okolnostima mogu se najbolje razaznati sposobni i kreativni rukovodioci koji znaju kako da unaprede poslovanje uprkos krizi. Veliki broj IT firmi ostvario je takav uspeh u prethodne dve i po godine, a među njima su i slične kompanije sa naših prostora.

Prvi preduslov za uspešno rukovođenje firmom i u ovim turbulentnim vremenima je odsustvo straha od novog i nepoznatog. Svakako da su pandemija i rat doneli mnogo nepredviđenih okolnosti za sve branše, ali to ne znači da se i u takvom ambijentu posao ne može razvijati ukoliko se trezveno, i analitički sagleda aktuelna situacija. To znači da se moraju razmotriti sve mogućnosti, ali i rizici koje sa sobom nose drugačiji uslovi, na osnovu čega se potom mogu kreirati biznis modeli koji će kompaniji doneti nove izvore prihoda i profita.

Krizu treba prihvatiti kao izazov

Adekvatan odgovor na krizu zahteva studioznu analizu svih efekata vanrednih okolnosti na posao, tržište, klijente, kupce… Svi mi kao ljudska bića drugačije reagujemo na različite izazove pogotovo u vreme krize. Zato je neophodno, prvo, precizirati nove zakonitosti izmenjenog poslovnog ambijenta kako bi se ponovo odredili proizvodi i usluge koje određenoj firmi daju novi zamajac u razvoju. Isto tako, neophodno je detektovati delatnosti koje tokom krize nisu više profitabilne, pa ih treba napustiti i usmeriti investicije u poslove koji su traženi i donose napredak u svakom smislu.

IT industriji pripada i sadašnjost i budućnost

Ako je neka delatnost uspešno odgovorila na postojeću krizu, onda je to IT industrija. Svet bi sigurno izgledao drugačije da nam poslednjih godina nisu bile na raspolaganju brojni digitalni alati. To se vidi i kroz finansijske izveštaje koje je objavila Narodna banka Srbije. Prema tim podacima, informaciono-tehnološki sektor tokom prošle godine ostvario je izvoz od čak milijardu i po evra ili 28 odsto više nego 2020. godine.

Pritom, IT industrija je pomogla i drugim delatnostima da opstanu i razviju se tokom turbulentnih vremena, a ujedno je, kako kaže Vladan Balaban, rukovodilac softverske grupacije sa naših prostora, omogućila da se kreiraju novi biznis modeli i nova biznis rešenja.

Klijent je najbitniji u svim okolnostima

Uspešnog posla nema bez zadovoljnog klijenta. Zbog toga je digitalizacija toliko moćna. Naime, digitalizacija pruža mogućnost efikasne, otvorene i neposredne komunikacije sa klijentima. Takva interakcija je osnova na kojoj se može u potpunosti proceniti uspešnost svakog poslovanja, ali i odrediti novi biznis planovi pošto se sagledaju svi problemi i potrebe klijenata na tržištu. Što je više informacija, to je lakše učiniti klijenta zadovoljnim. Kako živimo u svetu društvenih mreža i aplikacija, jasno je da su to trenutno najznačajnije alatke pomoću kojih se osvaja tržište.

Inovativna rešenja, a ne izgovori

Da je kreativnost u biznisu najpotrebnija, videlo se u prethodne dve i po godine, kada je izmenjeni poslovni ambijent od mnogih kompanija zahtevao nova rešenja. Najbolje odgovore na takve izazove dali su inovativni menadžeri koji se bez straha, ali i studiozno suočavaju sa svim izazovima i daju rešenja umesto izgovora. Kreativnost u poslu je značajna jer se pokazalo da se trenutno pre investira u inovacije nego u već poznat biznis.

Saradnja i deljenje znanja važniji su od kompeticije

Mnogi tvrde da nas konkurencija čini boljim i jačim, ali u poslovnom svetu, naročito u vreme krize, saradnja među kompanijama koje dele branšu, ciljeve, viziju, klijente, kupce, potrošače ne samo da je poželjna nego i prirodna. Takva kooperacija olakšava i ubrzava put do klijenta, širi tržište, obogaćuje ponudu i obezbeđuje brži razvoj biznisa.

Dokaz uspešne saradnje, i to na internacionalnom nivou, jesu novosadska firma čiji je rukovodilac Vladan Balaban i američka kompanija, dokazani globalni dobavljač profesionalnih tehnoloških rešenja za trgovinu akcijama.

Ove kompanije već godinama sarađuju u oblasti finansijske tehnologije, a sada su odlučile da načine još jedan korak i otvore Centar za razvoj finansijske tehnologije. Balaban ističe da će od tog centra koristi imati ne samo kompanija kojom rukovodi nego i ceo IT sektor u Srbiji. Ova saradnja otvara priliku zaposlenima da rade sa globalno najboljim stručnjacima i da uče od njih. To je svakako jedan od načina borbe protiv krize za dalji razvoj sektora finansijskih usluga.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

VUČIĆ RASTURIO LAŽI LAŽNE DRŽAVE U NJUJORKU: Istina o Kosovu i Metohiji odzvanjala salom - Priština stvara nepodnošljive uslove za život Srba