KAKO SPOJITI SEDMAKE I ŠESTAKE? Sindikalci smatraju da je kombinovanje odeljenja starijih razreda, predviđeno izmenom Zakona, loše rešenje

Lj. Begenišić

28. 12. 2021. u 10:00

Sindikalci smatraju da je kombinovanje odeljenja starijih razreda, predviđeno izmenom Zakona, loše rešenje

КАКО СПОЈИТИ СЕДМАКЕ И  ШЕСТАКЕ? Синдикалци сматрају да је комбиновање одељења старијих разреда, предвиђено изменом Закона, лоше решење

Najviše kombinovanih odeljenja u seoskim školama / Foto Tanjug

IZMENA zakona kojom se omogućava formiranje kombinovanih odeljenja od petog do osmog razreda izazvaće probleme u nastavi, đaci neće moći da steknu potrebno znanje, a bez posla će ostati veliki broj prosvetnih radnika, upozoravaju prosvetni sindikati.

Ovo će, prema mišljenju nastavnika i sindikalaca, biti posledice usvojenih izmena Zakona o osnovnom obrazovanju i vaspitanju, u kome je u članu 31 propisano da "obrazovno-vaspitni rad od petog do osmog razreda, može da se organizuje i u kombinovanom odeljenju".

- Spajanje dva, tri ili četiri razreda u drugom ciklusu osnovnog obrazovanja u jedno kombinovano odeljenje, zbog uzrasta učenika, prirode planova i programa nastave i učenja koji se realizuju, nesumnjivo će negativno uticati na savladavanje gradiva. Kakvo će biti znanje te dece, koju na kraju osmog razreda čeka mala matura - kaže za "Novosti" Valentina Ilić, predsednica Sindikata obrazovanja Srbije.

Ona upozorava da škola neće moći da ispuni svoj zadatak koji je zakonom propisan, jer se tokom časa od 45 ne može ista pažnja posvetiti svakom đaku iz više različitih odeljenja, niti deca mogu savladati gradivo.

- Dužnost nastavnika je da im obezbedi visok kvalitet informacija koje im šalje ili vežbi, ako je reč o praktičnoj nastavi, što u kombinovanim odeljenjima nije moguće - ističe predsednica sindikata.

I direktor škole "Vuk Karadžić" iz Lovćenca Novak Simović smatra da će učinak u mešovitim odeljenjima biti slab, jer predmete poput matematike, fizike, hemije, srpskog jezika, istorije ili geografije nije moguće kvalitetno predvati deci u mešovitim odeljenjima.

- Ti učenici će mnogo manje naučiti nego njihovi vršnjaci koji su išli u normalna odeljenja, a čekaju ih matura i srednja škola gde će, ukoliko su nešto propustili, to vrlo teško nadoknaditi - smatra ovaj direktor.

A, kao kaže, konkretne dileme su, na primer, ako se u jedno odeljenje spoje deca iz šestog i sedmog razreda, šta će šestaci raditi na času hemije koju nemaju i koja se dobija tek u sedmom razredu.

Valentina Ilić pretpostavlja da će kombinovana odeljenja biti formirana u manjim sredinama, gde nema dovoljno dece.

- Ono što imate treba da čuvate, a ne da smanjujete i gasite. To je pogubno i za populacionu politiku, jer cilj je da se broj dece poveća, a ako gasite škole i odeljenja, to će samo otežati situaciju - kaže Valentina Ilić.

Ona ističe i da će kombinovana odeljenja prouzrokavati ogroman broj viškova, a ti ljudi neće imati gde da se zaposle.

- Oni će godinu dana dobijati 65 odsto od plate, a posle toga niko ne zna šta će biti s njima - kaže naša sagovornica.

I Novak Simović ukazuje na ovaj problem i napominje da je interes društva da ima što više zaposlenih prosvetara koji će deci na najbolji mogući način preneti znanje.

ZAMERKE NA RAČUN MINISTARSTVA

VALENTINA Ilić kao nedopustivo ocenjuje da Ministarstvo prosvete menja pet zakona, a da se ne konsultuje sa sindikalcima i da nema javne rasprave, jer se te izmene direktno odnose na radni položaj zaposlenih u prosveti. Sindikat zamera i što nema socijalnog dijaloga, napominjući da ne postoji volja da se Ministarstvo upozna sa stavovima i predlozima sindikata za rešavanje ključnih problema, koji se iz dana u dan uvećavaju.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (0)

RUSKINJU PITALI KAKO JE U SRBIJI, A ONA SVE ŠOKIRALA ODGOVOROM: Komentari neprestano pljušte (VIDEO)