VLADA SPUSTILA RAMPU NA MONOPOLISTIČKI POSAO BRAĆE BAN: Plaćali državi 200 hiljada, a u private džepove slivali milione

B. DABIĆ

02. 02. 2023. u 21:19

NAKON 19 godina aktuelna Vlada Crne Gore spustila je rampu na posao preduzeća" Pomorski saobraćaj" koje drži trajektnu liniju Kamenari –Lepetani. Preduzeće je u većinskom vlasništvu biznismena, braće Dejana i Dušana Ban.

ВЛАДА СПУСТИЛА РАМПУ НА МОНОПОЛИСТИЧКИ ПОСАО БРАЋЕ БАН: Плаћали држави 200 хиљада, а у привате џепове сливали  милионе

Foto:B.D.

Nekada državna firma "Pomorski saobraćaj" privatizovana je 2004. godine, bez tendera, prodajom državnih akcija na berzi. Ugovor na osnovu kojeg je "Pomorski saobraćaj" imao pravo na održavanje trajektnog prevoza između dva mesta u Boki Kotorskoj istekao je 31. decembra 2018. godine. To znači da petu godinu taj saobraćaj nije regulisan po slovu zakona, odnosno da preduzeće "Pomorski saobraćaj" bez koncesije drži trajektnu liniju Kamenari –Lepetani.

Za profitabilan posao imali su monopol, a državi, kako je rečeno na današnjoj sednici Vlade na godišnjem nivou plaćali 200.000 evra. Preduzeće "Pomorski saobraćaj" godinama je koristilo dobro države, bez koncesije.

Vlada će na narednoj sednici staviti van snage zaključak kojim je preduzeću Pomorski saobraćaj bez koncesija dato da upravlja trajektom Kamenari -Lepetani. A dok Vlada ne raspiše novi tender, linijom će upravljati država, poručio je premijer u tehničkom mandatu Dritan Abazović i istakao  da bez koncesije ne može da se upravlja crnogorskim najvećim dobrima.

- Raspišite tender za koncesiju, neka se javi svako, sretno mu bilo ko pobedi, zaključite ugovor i kraj priče. Dok toga nema, sa svim dobrima će upravljati Crna Gora, na način na koji država misli da je najbolje. Proslediću Ministarstvu kapitalnih investicija zaključak kojim je Vlada bez koncesije dala upravljanje Pomorskim saobraćajem. Taj zaključak će se na narednoj sednici staviti van snage - kazao je Abazović.

On je dodao da “Ako neko misli da su mu povređena prava neka predaju državu na sud i idemo narednih pet godina da teramo pravdu po crnogorskim sudovima”.

- Ne želim da vidim da se javna administracija povlači pred ljudima koji stiču enormnu dobit i vrlo su nezahvalni državi u odnosu na to. E sad ima da se malo promeni ploča. Idemo mi ofanzivno, a oni neka koriste pravne lekove. Pomorski saobraćaj od 2019.godine radi bez koncesije. Ja ih ne optužujem, nego naše institucije što nisu raspisale tender - poručio je premijer.

Ugovor između JP Morsko dobro i "Pomorskog saobraćaja" zaključen je u februaru 2004. godine na rok od 15 godina koji je istekao 31. decembra 2018. godine. Konktretno samo u 2018. godini  “Pomorski saobraćaj” ostvario je  neto dobit u iznosu od 1,95 miliona

Ugovor je Pomorskom saobraćaju produžen samo na osnovu Zaključka Vlade iz juna 2019. godine. 

Godišnji profit “Pomorskog saobraćaja” od trajektne linije Kamenari – Lepetani meri se milionima evra, a državi su, prema podatku koji je obelodanio Abazović, na godišnjem nivou plaćali 200.000.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ČUVAMO DEDOVINU I GROBOVE SINOVA Uprkos tragedijama, porodica Mihajla Tomaševića, iz Suvog Grla kod Srbice, opstaje na svom ognjištu (FOTO)

ČUVAMO DEDOVINU I GROBOVE SINOVA Uprkos tragedijama, porodica Mihajla Tomaševića, iz Suvog Grla kod Srbice, opstaje na svom ognjištu (FOTO)

OVO su grobovi mojih sinova. Stojadina, rođenog 1979, koji je poginuo na Košarama i Stevana, dve godine mlađeg, koji je 2002, vozeći traktor nagazio na protivtenkovsku minu koju su na putu u selu postavili Albanci. Ovde na groblju mi je druga kuća, a ona u kojoj živim sa suprugom Miladinkom Micom i sinom Darkom je nekoliko kilometara odavde. I, dok sam živ sa Kosova i Metohije seliti se neću, čuvaću svoj dom i grobove sinova.

18. 04. 2024. u 10:45

Komentari (0)