ЖИВОТ НА КРИВИНИ СМРТИ: На деоници пута од Обреновца према Убу, у селу Стублине, последњих деценија погинуло више од 15 особа

И. БОГИЋЕВИЋ

04. 11. 2020. у 17:04

"ЈАДРАНСКА кривина", како је зову мештани села Стублине, на путу Обреновац - Уб, узрок је више од педесет саобраћајних несрећа у претходних неколико деценија!

ЖИВОТ НА КРИВИНИ СМРТИ: На деоници пута од Обреновца према Убу, у селу Стублине, последњих деценија погинуло више од 15 особа

Фото приватна архива

Последња у низу догодила се средином августа. Ту је досад, трагично угашено петнаестак људских живота. Мештани који живе на кривини смрти тврде ни сами не знају тачан број повређених и мртвих, али тврде да би се бољим саобраћајним ознакама пред кривином, као и изградњом тротоара на другој страни коловоза, могао смањити број незгоaобраћају већ и пешака који су, такође, угрожени. Из "Путева Србије" кажу да се ова деоница пута редовно одржава.

Томислав Сремчевић, из Стублине, чија је кућа на самој кривини, каже да више не броји колико пута су аутомобили улетали у његово двориште:

- Возачи улазе у кривину великом брзином, чак и претичу друге аутомобиле. Само ограда нам је рушена десетак пута. Највише сам се уплашио када је приликом једног судара отпао точак аутомобила и ударио у зид куће, баш испод прозора собе где ми је спавала унука. Од последње несреће у августу, када су се сударила два камиона, два мотоцикла и аутомобил, а једна особа погинула и даље стоји велика гомила крша.

СТРАХ Сремчевићи увек на опрезу јер возила често заврше у њиховом дворишту,Фото приватна архива

Испричао нам је да је повређенима, са комшијама, много пута указивао прву помоћ. Извлачио их је из смрсканих возила, оживљавао. Неке сцене и после много година не може да избрише.

- Најтеже је било када смо вадили из аута четворицу младића из суседног места Пироман. Сви су били повређени, на асфалту смо их поливали водом. Само су неким чудом преживели. Не могу да заборавим ни тренутак када нисмо успели да помогнемо нашем познанику, иначе професионалном возачу, коме је кабина од камиона прикљештила ногу. Док је Хитна помоћ стигла, искрварио је и преминуо - говори нам Сремчевић.

Лева страна пута, од Обреновца ка Убу нема ни тротоар, па страдају и пешаци и бициклисти. Иако се с обе стране пута, у близини Сремчевићеве куће налазе аутобуска стајалишта, где стају аутобуси за Пироман, Бровић, Трстеницу, Уб - нема ни пешачког прелаза.

Из ЈП "Путеви Србије", које је надлежно за одржавање државног пута II А број 144, кажу да се "на предметној локацији сви елементи пута одржавају у складу са планом и сви су у задовољавајућем стању".

ТРАГЕДИЈА У последњој несрећи, средином августа, погинуо мушкарац, Фото приватна архива

- Постављена саобраћајна сигнализација, такође је исправна и уколико је возачи поштују, не би требало да долази до незгода. Истичемо да је за спровођење и поштовање ограничења брзине и других саобраћајних знакова, надлежна Управа саобраћајне полиције. Напомињемо да "Пројектом идентификације црних тачака са предлогом мера за санацију" из 2019. године, предметна раскрсница није препозната као "црна тачка" - кажу у "Путевима Србије".

"ЦРНА ТАЧКА" и "црна секција пута"

ПРЕМА методологији за одређивање опасних места на путевима Србије "црна тачка" је место највеће дужине 100 метара, где су најмање четири незгоде са настрадалим лицима у последње четири године биле пријављене полицији. "Црна секција пута" је део пута највеће дужине једног километра, на коjoj је у периоду од четири године пријављено полицији најмање 10 незгода са настрадалим лицима - објашњавају у "Путевима Србије".

Крсто Липовац, професор Катедре за безбедност саобраћаја Саобраћајног факултета у Београду, напомиње да је обавеза управљача пута, после незгоде са смртним исходом, да провери да ли је пут утицао на несрећу и последице.

Фото приватна архива

- Законом је дефинисано да би трочлани тим требало да идентификује недостатке пута који доприносе настанку саобраћајних незгода. Прво што може да се уради јесте реконструкција кривине, односно да се направи позитиван нагиб, што је и најјефтинија метода. Ипак, најбоље би било да се кривина реконструише тако што ће се повећати њен радијус, за шта је засигурно потреба експропријација земљишта.

ИНИЦИЈАТИВА ЗА ТРОТОАР

ПРЕ десетак година ова кривина је реконструисана, а израда тротоара је била у плану - каже Петар Петровић, председник МЗ Стублине, и обећава да ће на следећем састанку поново покренути иницијативу.

Оно што је додатни проблем са овом кривином, колико памтим, јесте да има нејасну визуелизацију, односно да кад се успењете ви не знате да ли треба да скренете или да наставите право. Овај проблем се "лечи" постављањем ограда или пасивно безбедних објеката - објашњава професор Липовац.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
Нова димензија живота у делу Београда који се буди из сна

Нова димензија живота у делу Београда који се буди из сна

У ПОТРАЗИ сте за станом у центру града који је довољно изолован од градске вреве, окружен зеленилом и реком, а с друге стране вам је подједнако важно да кварт има одличне саобраћајне везе са свим деловима Београда?

18. 04. 2024. у 10:00

Коментари (2)

Нова димензија живота у делу Београда који се буди из сна