ПЕНЗИЈА ЈЕ САМО ЈЕДНА НОВА ЕНЕРГИЈА: Велимир Дејановић, професор и један од најпознатијих ТВ кувара данас ужива на реци

Ј. ДИНЧИЋ

08. 07. 2021. у 16:34

СТАРИЈЕ генерације кувале су са њим, а млађе од њега училе нове рецепте и тајне састојке. Јутарњи термин на јавном сервису готово девет година, свакодневно са почетком у 9.00, био је резервисан за емисију "Кувати срцем", а главни кувар у улози водитеља био је Велимир Дејановић.

Фото Н. Скендерија

Кроз култни серијал, током којег је снимљено око 6.000 емисија, чувени Веца угостио је велики број познатих личности који су рецепте делили са гледаоцима.

И док је већина публике прикована за мале екране мислила да је Вецина професија кулинарство, у заслужену пензију отишао је као редовни професор са катедре за филмску и телевизијску продукцију - Факултета драмских уметности. Дане проводи на свом броду, на којем се усидрио првог званично пензионерског дана, а који је симболично назвао "Код златног весла".

- Професори у пензију одлазе 1. октобра са почетком нове школске године, ја сам тог истог дана уместо пут факултета кренуо у марину на Дорћол и ушао на брод - присећа се Велимир.

- Пре тога, знао сам да морам да наставим да се бавим нечим, па сам две године пре пензионисања одлучио да полажем на Војној академији за скипера и учио се кормиларењу на војном броду.

Иако данас брод, који је усидрен на Дунаву, изгледа велелепно, наш саговорник истиче да је некада био права руина.

- Ово што се сада налази на броду тога није било, мењали смо све од столарије и струје до ентеријера и правили ново, био је то мукотрпан посао, али сам све радио са уживањем и љубављу - додаје Велимир.

- Дешава се да одласком у пензију људи клону духом. Нисам желео да дозволим да ми се то догоди, јер у мојој породици сви су наставили да се баве нечим, зато сам ја одлучио да се бавим туризмом и немам тај психолошки осећај пензионисања.

Додаје и да је основна ствар да свако успе да сачува здравље, физичко и ментално и да је то најважнија ствар о којој човек мора да брине.

- Ми не бринемо о превентиви, треба да пазимо на себе са 25 година, а не са 70, тада је касно, појели смо живот, нема га више, појели смо тело, све нам је нестало полако - објашњава наш саговорник.

- То су ствари на које морамо прво да обратимо пажњу, а онда када одете у ту назови пензију, то у ствари не постоји, постоји једна нова енергија и једно ново време које морамо искористити.

Својом лађом пловио је дуж Саве и Дунава, ишао до Ђердапа и Сребрног језера, Грочанских ада и Смедерева. Открио невероватно језеро преко пута Костолца, око којег се налазе копови угља. На броду је увек окружен породицом, уницима и драгим пријатељима за које радо кува. Саветује да увек морамо да спремамо оно шта имамо у окружењу, што је јело поднебља и чега тренутно има у понуди на пијацама. То је научио током снимања емисије "Кувати срцем", када су га жене сретале на улици и нападале због меса, али и састојака који су се користили у рецептима, а које је било тешко купити у нашим продавницама.

- Какви морски плодови или ракови, избацили смо све што није било код нас, јер ако сте у Израелу спремаћете нешто што је карактеристично за ту културу, ако сте у Србији спремамо оно што имамо да понудимо, јер храна не треба да нас оптерећује, нити да губимо превише времена у кухињи, већ да уживамо у њој - додаје Веца.

- За ово доба године код нас је на пример идеалано припремати сатараш и то од свих свежих намирница, фино насецканих уз неко месо, за овај рецепт вам не треба више од 45 минута.

Овај искусни кулинар саветује да пазимо шта једемо, али и да на менију увек морамо да имамо поврће, месо и рибу. Уз доручак свакако кришка хлеба, а за ужину воћка.

- Храна увек тражи дружење, чак и када смо сами да будемо сами са собом, а не отуђени.

Није довољно само парче хране, треба још нека реч уз то, да психолошки смирено једете. Да хранимо и душу и тело, јер парче меса, шницла или салата можда дају неке калорије и витамине, али треба додати још мало душе свему томе - сматра Веца.

Фото Н. Скендерија

СЛЕДИТИ СВОЈ САН

ПО одласку у пензију, морате да пронађете себи неку занимацију, нешто чиме ћете се бавити.

- Сестра мога деде је у 94. години одлучила да постане певачица и није одустајала од те намере. Отишла је код директора ПГП и није отишла одатле док није изашла са плочом. Успела је у својој замисли - присећа се Веца.

ТЕЛЕВИЗИЈСКИ СТУДИО

ОД СВОГ брода Веца је направио прави мали телевизијски студио, а план му је да сними емисују која ће гледаоцима доносити приче са река. Замисао је да публика буде упозната са свим добробитима, препорукама за добру пловидбу као и временским приликама директно са таласа река.

ВЛАДИЦА ИЗ ОРМАРА ИЗВУКАО ЗМИЈУ ДУГУ ЦЕО МЕТАР: Невероватан случај у Врању - Чују се женски врисци, камера све снимила (ВИДЕО)

ИАКО је јуче многе крајеве наше земље изненадио снег, а температуре су се спустиле за читавих петнаест степени, за најпознатијег хватача змија из Владичиног Хана Владицу Станковића и јуче је било посла.

18. 04. 2024. у 09:40

ЧУВАМО ДЕДОВИНУ И ГРОБОВЕ СИНОВА Упркос трагедијама, породица Михајла Томашевића, из Сувог Грла код Србице, опстаје на свом огњишту (ФОТО)

ОВО су гробови мојих синова. Стојадина, рођеног 1979, који је погинуо на Кошарама и Стевана, две године млађег, који је 2002, возећи трактор нагазио на противтенковску мину коју су на путу у селу поставили Албанци. Овде на гробљу ми је друга кућа, а она у којој живим са супругом Миладинком Мицом и сином Дарком је неколико километара одавде. И, док сам жив са Косова и Метохије селити се нећу, чуваћу свој дом и гробове синова.

18. 04. 2024. у 10:45

МОГУ ЛИ ДА ВАС ЗАМОЛИМ? Бајага одржао час културе на РТС-у - снимак се шири мрежама (ВИДЕО)

"МОГУ ЛИ ДА ВАС ЗАМОЛИМ?" Бајага одржао час културе на РТС-у - снимак се шири мрежама (ВИДЕО)

ЈЕДНА опаска легендарног музичара Момчила Бајагића Бајаге током промоције реиздања прве плоче Бајаге и Инструктора "Позитивна географија", забележена камером РТС-а, постала је вирална на друштвеним мрежама.