ОНЛАЈН МЕД, ЧОКОЛАДА, СОКОВИ И НАМАЗИ: Пандемија вируса корона убрзала дигиталну трансформацију малих предузећа у Србији

Ј. Су. - С. Б.

03. 01. 2021. у 10:38

ПАНДЕМИЈА вируса корона подстакла је и предузећа из сектора кондиторске индустрије Србије да више користе дигиталне алате и услуге и на тај начин дођу до већег броја купаца и пословних партнера у земљи и иностранству.

ОНЛАЈН МЕД, ЧОКОЛАДА, СОКОВИ И НАМАЗИ: Пандемија вируса корона убрзала дигиталну трансформацију малих предузећа у Србији

Архива

Произвођачи меда, слаткиша, природних сокова, слатких и сланих намаза и грицкалица кажу да је пандемија приморала све учеснике на тржишту да бар један део свог бизниса пребаце у онлајн сферу.

ПАНДЕМИЈА УБРЗАЛА ДИГИТАЛИЗАЦИЈУ

Произвођач меда Недељко Мишић, оснивач фирме "Sanum per fructus" из Крагујевца, истиче да је онлајн продаја неопходна за пословање у 21. веку јер омогућава да се процес продаје олакша, убрза и појефтини. Од 2016. фирма расте па је продаја меда више усмерена на "велике играче", трговинске ланце и дистрибутере, у земљи и иностранству, под брендом "Медођија". Верујем да је пандемија натерала све на тржишту да бар део свог пословања пребаце на онлајн продају. У времену смо у ком није могуће тржишно егзистирати, а да бар 50 одсто процеса рада није на некој дигиталној платформи" - сматра Мишић.

ОД УВОЗНИКА ДО ПРОИЗВОЂАЧА ПРЕМИЈУМ ЧОКОЛАДЕ

Породична фирма "Артивал" производи премијум ручно рађене чоколадне производе. Од оснивања 1992. године у Београду, родитељи директора продаје Алексе Вучићевића, Раде и Татјана, прешли су дуг пут. Од продаје слаткиша из увоза деведесетих година до сопствене производње. Све је почело након посете сајму кондитора у Паризу. Одлука је пала да инвестирају у опрему за производњу чоколадних дражеја.

Нова нормалност указала им је на значај онлајн продаје која је, сматра Вучићевић, кључна ствар у данашњем свету.

- Израду онлајн продавнице смо започели и пре епидемије вируса корона у свету, јер смо видели светску тенденцију ка овом начину продаје - објашњава Вучићевић. - Нажалост, нисмо успели сајт да имплементирамо у првом таласу и затварању, али од новембра ове године сајт је актуелан. Највећи део продаје заузима велепродаја, али пандемија нас је научила и приближила технологији, па се надам да ће онлајн продаја узети још веће глобално учешће него што има сада.

Да би једна компанија успешно пословала скоро 30 година, квалитет мора бити неспоран, а за то је неопходно стално усавршавање.

- Улога Првиредне коморе је веома битна за нас мале привреднике и надам се што већој будућој подршци јер 98 одсто привреде чине микро, мала и средња предузећа - истакао је Вучићевић.

НАМАЗИ ОД ОРГАНСКИХ ПЕЧУРАКА СТИЖУ НА АДРЕСУ

Пандемија вируса корона је донела велике промене на тржишту и начину пословања, људи су почели да раде од куће, све више времена проводе у својим домовима.

Ту прилику искористио је Никола Станишић, оснивач и генерални директор фирме "Станишић БИО", како би појачао трговину својих производа из "Шумске тајне" улагањем у дигитални маркетинг.

Намазе од органских печурака и хумуса, мед са органским додацима и воћни намази из Ветерника курир доноси и на адресе Београђана.

Иако је тренутно удео онлине продаје 10 одсто у целокупном промету фирме, у том начину продаје виде велики потенцијал за раст и у 2021. За развој свог бизниса користе подршку ПКС.

- Од ПКС смо добили доста консалтинг услуга као и промоције бренда - поручио је Станишић. - Мислим да сви почетници у пословању треба да се обрате ПКС и да ће им свима бити од користи као и нама. Предузетништво је сјајно и увек дајем подршку када се неко определи за такав корак. То је пут са много изазова али вас чини јачим и бољим, на својим грешкама учите и излазите паметнији и спремнији за следеће изазове.

"Анђели" су породична компанија која производи овсене колаче, енергетске барове и друге здраве посластице. Настали су оног тренутка када је породица Чалија пожелела здрав и укусан колач за своју породицу. Те, 2012. године, није га било на тржишту, па су се одважили да крену у предузетништво и сами га праве.

ИСТРАЖИВАЊЕ ПКС

ЕЛЕКТРОНСКА трговина у Србији, према истраживању ПКС, удвостручена је током ванредног стања у односу на време пре пандемије Ковид 19, а раст куповине и продаје преко интернета очекује се и у наредном периоду. То потврђују и истраживања иностраних експерата по којима би е-трговина у Србији, до краја године, требало да има 3,3 милиона корисника и генерише приход од око 370 милиона евра.

РАСТ ПРОИЗВОДЊЕ СЛАНОГ ПЕЦИВА

У ПРВИХ девет месеци 2020. године производња сланог пецива (крекери, слани штапићи, переце) већа је за 12,5 одсто, производа од чоколаде за 18,8 посто, крем производа 22,2 одсто, а бомбона нешто више од један одсто, у односу на исти период прошле године. Сектор производње бисквита и чоколада бележи пад од 21,4 и 1,4 одсто у првих девет месеци 2020.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)