КУПЦИМА ДОКАЗ, А КОМПАНИЈАМА АДУТ: За непуна четири месеца више од 450 производа стекло право на жиг "Чуваркућа"

Ј. Су. - С. Б.

30. 12. 2020. у 15:41

У оквиру пројекта Привредне коморе Србије "Стварано у Србији", за непуна четири месеца више од 450 производа из различитих сектора привреде стекло је право на жиг "Чуваркућа", као потврду квалитета и домаћег порекла.

КУПЦИМА ДОКАЗ, А КОМПАНИЈАМА АДУТ: За непуна четири месеца више од 450 производа стекло право на жиг Чуваркућа

Петар Ускоковић, декан Технолошко-металуршког факултета Универзитета у Београду

Стручњаци објашњавају да ове бројке указују на два јасна закључка - производи су домаћи, а купци таквима дају предност.

- Велики број производа настаје прерадом домаћих сировина или је исход уложеног рада у нашим погонима - објашњава Петар Ускоковић, декан Технолошко-металуршког факултета Универзитета у Београду. - Други закључак је везан за очигледну тенденцију купаца да дају предност производима који могу бити класификовани као домаћи, под условом да квалитетом могу конкурисати увозним или добијеним од увозних сировина",

Иако је скоро половина "чуваркућа" из прехрамбеног сектора, међу носиоцима жига су и производи текстилне, металске и машинске, грађевинске, хемијске, фармацеутске индустрије.

- Улагање у ове области неопходан је пут да ти производи понесу жиг у што већем броју. Подршка привредним субјектима, научним институцијама, сродним факултетима као и промоција у широј, а посебно средњошколској популацији, основни су услови за формирање и задржавање квалитетног кадра, било да су то нове компаније засноване на иновацијама или велики привредни системи - рекао је Ускоковић, који је и члан Савета за доделу колективног жига "Чуваркућа".

Порекло производа, квалитет, маркетинг и стандарди са еколошким параметрима, представљају четири основна критеријума која производ квалификују за добијање жига "Чуваркућа".

- Испуњавање услова стандарда подстиче компаније да унапређују производне процесе и саставе производа уз примену иновативних метода - сматра Ускоковић. - Међутим, најважнији актери Стварано у Србији и жига "Чуваркуће" су сами купци који препознавањем циљева пројекта оснажују фаворизовање домаће производње.

Пројекат, по речима професора, даје веома моћан маркетиншки алат домаћој привреди.

- Подршка исказана у великом интересовању потрошача уз позитивну реакцију трговинских ланаца даће додатни замах акцији "Стварано у Србији" - навео је Ускоковић. - Примарна корист привреде и потрошача може се сажети у једном појму, а то је квалитет производа или процеса. Сваки сегмент оцене има циљ да препозна домаћи производ или сировину, оцени квалитет и сложеност процеса, као и промотивни потенцијал. Поштовање стандарда има циљ да потврди квалитет и безбедност, док су параметри везани за екологију неопходни, не само као допринос очувању животне средине, већ и да применама најбољих доступних метода укажу на могућност стварања нових производа из оних који су некада били класификовани као отпад.

Представници компанија, чији производи су носиоци права на жиг, указују да кроз континуирано унапређење процеса производње и примену иновација настоје да испуне високе критеријуме квалитета и стандарда неопходних да би се уписали на листу "Чуваркућа".

- Задовољни смо јер смо ушли у круг домаћих фирми које имају могућност да своје производе заштите овим жигом. За компанију која послује 25 година и производи различите врсте чарапа, жиг је потврда успеха и квалитета производа и још један адут у борби са конкуренцијом - изјавио је Немања Шошић, директор крушевачке компаније "Веритас груп".

Објашњава да у производном процесу користе најсавременије машине које производе чарапе без икаквог отпада што је, каже, велики допринос очувању животне средине, а производ добијен на тај начин је удобнији за ношење.

- Осим памука који је немогуће произвести код нас, све пратеће сировине набављамо од домаћих произвођача. Половина запослених је са нама од оснивања фирме 1996. и годинама се тај број стално повећава. Тим наших дизајнера редовно прати кретања у модној индустрији како би изашли у сусрет захтевима потрошача - рекао је Шошић и подсетио да је "Веритас група" укључена и у акцију "Моја прва плата".

За компанију Hipberry and honey immuniser жиг "Чуваркућа" биће ветар у леђа и унапредиће видљивост на домаћем тржишту.

- Имамо квалитетан производ, али ће промотивна подршка у оквиру пројекта "Стварано у Србији" допринети бољем позиционирању како наше компаније тако и осталих малих произвођача - оцењује Снежана Ђурђевић, власница компаније.

Производи ове породичне фирме, по њеним речима, заслужено су се уписали на листу "Чуваркућа" јер су 100 одсто природни, створени искључиво од домаћих сировина и рада, висококвалитетни и нутритивно веома богати. Мед стиже из пчелињака ваљевског краја, имају властиту плантажу шипурка, и цела породица је укључена у посао.

ПОДРШКА ТРГОВАЦА

ПРОЈЕКАТ "Стварано у Србији" добио је велику подршку трговинских ланаца "Меркатор С", "Делез Србија", "Универекспорт", ДИС, "Домаћи трговачки ланац" (ДТЛ), "Веропулос Србија" који у својим малопродајним објектима промовишу "Чуваркуће".

СВЕ И НА "ВАЈБЕРУ"

ЖИГ "Чуваркућа" додељује се на три године производима који у саставу имају 80 одсто домаћих ресурса, са могућношћу ресертификације. Одлуку о додели права на жиг доноси Савет за одлучивање о праву коришћења колективног жига у коме су стручњаци из области технологије, маркетинга, креативне индустрије, заштите потрошача и заштите животне средине. ПКС је покренула и вајбер-заједницу "Чуваркућа - Стварано у Србији" путем које су доступне све релевантне информације о пројекту.

ЖИГ ПОВЕЋАО ПРОДАЈУ

ВЕОМА смо поносни да су, осим привреде, и потрошачи препознали "Чуваркућу" као свој жиг у који имају поверење - рекао је Жарко Малиновић, секретар Удружења за трговину ПКС. - Да смо у то сигурни, говоре нам и подаци из трговинских ланаца, према којима, у зависности од категорије, производи са жигом имају раст продаје и до 40 одсто.

ПКС је захвална чланицама из сектора трговине које су подржале пројекат "Стварано у Србији" и омогућиле да производи са знаком "Чуваркућа" буду додатно обележени у трговинама чиме се повећава њихова видљивост и олакшава потрошачима да их пронађу на рафовима и полицама.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ВЛАДИЦА ИЗ ОРМАРА ИЗВУКАО ЗМИЈУ ДУГУ ЦЕО МЕТАР: Невероватан случај у Врању - Чују се женски врисци, камера све снимила (ВИДЕО)

ВЛАДИЦА ИЗ ОРМАРА ИЗВУКАО ЗМИЈУ ДУГУ ЦЕО МЕТАР: Невероватан случај у Врању - Чују се женски врисци, камера све снимила (ВИДЕО)

ИАКО је јуче многе крајеве наше земље изненадио снег, а температуре су се спустиле за читавих петнаест степени, за најпознатијег хватача змија из Владичиног Хана Владицу Станковића и јуче је било посла.

18. 04. 2024. у 09:40

ЧУВАМО ДЕДОВИНУ И ГРОБОВЕ СИНОВА Упркос трагедијама, породица Михајла Томашевића, из Сувог Грла код Србице, опстаје на свом огњишту (ФОТО)

ЧУВАМО ДЕДОВИНУ И ГРОБОВЕ СИНОВА Упркос трагедијама, породица Михајла Томашевића, из Сувог Грла код Србице, опстаје на свом огњишту (ФОТО)

ОВО су гробови мојих синова. Стојадина, рођеног 1979, који је погинуо на Кошарама и Стевана, две године млађег, који је 2002, возећи трактор нагазио на противтенковску мину коју су на путу у селу поставили Албанци. Овде на гробљу ми је друга кућа, а она у којој живим са супругом Миладинком Мицом и сином Дарком је неколико километара одавде. И, док сам жив са Косова и Метохије селити се нећу, чуваћу свој дом и гробове синова.

18. 04. 2024. у 10:45

МОГУ ЛИ ДА ВАС ЗАМОЛИМ? Бајага одржао час културе на РТС-у - снимак се шири мрежама (ВИДЕО)

"МОГУ ЛИ ДА ВАС ЗАМОЛИМ?" Бајага одржао час културе на РТС-у - снимак се шири мрежама (ВИДЕО)

ЈЕДНА опаска легендарног музичара Момчила Бајагића Бајаге током промоције реиздања прве плоче Бајаге и Инструктора "Позитивна географија", забележена камером РТС-а, постала је вирална на друштвеним мрежама.

18. 04. 2024. у 10:17

Коментари (0)