"ЧУВАРКУЋЕ" ПРЕПОЗНАЈУ МНОГИ ПОТРОШАЧИ: После више од 100 дана "Стварано у Србији" - 230 производа са правом на престижни жиг

Ј. Су. - С. Б.

02. 10. 2020. у 10:13

Прошло је тек нешто више од 100 дана како је Привредна комора Србије покренула пројекат "Стварано у Србији", а већ је 230 домаћих производа понело титулу "Чуваркућа", које увелико препознају потрошачи и све више купују производе управо са том ознаком.

ЧУВАРКУЋЕ ПРЕПОЗНАЈУ МНОГИ ПОТРОШАЧИ: После више од 100 дана Стварано у Србији - 230 производа са правом на престижни жиг

Новости

Све је извесније да колективни жиг "Чуваркућа" постаје водиља потрошачима приликом избора и куповине домаћих квалитетних производа, што позитивно утиче на домаћу економију.

- Према истраживањима многих светских и домаћих агенција, потрошачи више воле да купују домаће производе, па зато и не чуди да многи купци већ данас знају шта је "Чуваркућа" и желе да виде који су то производи који носе ову ознаку - објашњава Милош Николић, директор сектора за развој трговачке марке у компанији "Меркатор С". - Управо због тога, ми смо у потпуности посвећени сарадњи са домаћим произвођачима.

Пројекат "Стварано у Србији"је наишао на велику подршку компанија које производе у Србији, без обзира на то да ли су у домаћем или страном власништву, као и водећих трговинских ланаца. Осим прехрамбене индустрије носиоци права на жиг однедавно су и производи српског металског сектора.

- Интересовање компанија за жиг "Чуваркућа" премашило је очекивања, имамо готово 500 кандидованих производа и производних линија из различитих сектора - истакао је Михаило Весовић, директор Сектора за стратешке анализе, услуге и интернационализацију ПКС. - Техничка комисија утврђује који производи испуњавају критеријуме, а коначну одлуку, након детаљног разматрања, доноси Савет за одлучивање о праву коришћења колективног жига "Чуваркућа", који чине експерти у области технологије, маркетинга, креативне индустрије, заштите потрошача и животне средине.

Носиоци права на жиг "Чуваркућа" су производи компанија "Меркатор С", "Нектар", "Млекара Шабац", "Витал", "Есенса", "Вртлари", "Границе", "Цмана", Rauch Serbia, "Аронија вита", као и Занатско лагер пиво "мала барка" и воћна ракија од шљиве, произвођача СИЛ 3, Житиште. Међу новим "чуваркућама" је и 19 производа металске индустрије - прикључци за тракторе и мотокултиваторе и самоходне машине "ФМП Агромеханике" Бољевац и стубови за јавно осветљење краљевачке "Амиге".

ПОДРШКА ДОМАЋЕМ

ЦИЉ пројекта "Стварано у Србији" јесте да подржи домаће производе и произвођаче и унапреди свест потрошача о значају куповине домаћих производа. Сви произвођачи који имају квалитетне производе домаћег порекла могу аплицирати за добијање жига. Право коришћења "Чуваркуће" добија се на три године, са могућношћу ресертификације.

Одлуке Савета донете су једногласно, рекао је Весовић, који је и председник Савета, и оценио да је веома значајно што се шири круг делатности и производа који се кандидују за жиг.

- Важно је што смо добили и прве "Чуваркуће" из металског сектора, који је кључна карика у ланцу вредности осталих индустрија, што пружа могућност компанијама у другим делатностима да се добро позиционирају, стварају производе и услуге високе додате вредности и повећају приход и профитабилност - указао је Весовић.

Председник "Агромеханике", највећег домаћег произвођача пољопривредне механизације, Љубинко Гобељић, каже да жиг "Чуваркућа", за производе те компаније представља велику додатну вредност и потврду квалитета.

- Са ознакама "Чуваркуће" бићемо још бољи промотери српског металског комплекса, посебно ако се узме у обзир велики број држава у које извозимо и репрезентативност међународних сајмова на којима учествујемо - истакао је Гобељић. - Поносни смо што је жиг освојило 16 производа у четири производне линије, а сви производи испунили су, многи и значајно премашили критеријум од најмање 80 одсто вредности створене у Србији.

Акцијом "Стварано у Србији", Привредна комора Србије још једном је доказала да разуме и осећа потребе домаће привреде - да се на оригиналан и јединствен начин промовишу производи стварани од најквалитетнијих домаћих сировина и ресурса, да се едукују потрошачи да Србија има квалитетне производе, који могу да обезбеде раст, како локалне заједнице, тако и целокупне српске економије, сматра Перица Алексић, генерални директор компаније Rauch Serbia.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Коментари (0)

ТРЕБАЛЕ МУ ПАРЕ ЗА ТИКЕТ, ПА УЗЕО ЖЕНИНУ КАРТИЦУ: Дошла је са посла уморна и одмах легла да спава, то ми је била идеална шанса (ВИДЕО)