СЛАДОЛЕД ИЗ СРБИЈЕ ВОЛЕ И У ЈУЖНОЈ АФРИЦИ: Три пута увећан извоз посластице од 2016. године

В.Н.

26. 08. 2021. у 16:38

ПРОИЗВОДЊА сладоледа у Србији бележи вишегодишњи тренд раста који је накратко успорен прошле године када је произведено око 33.000 тона, што је на нивоу из 2019.

СЛАДОЛЕД ИЗ СРБИЈЕ ВОЛЕ И У ЈУЖНОЈ АФРИЦИ: Три пута увећан извоз посластице од 2016. године

Фото Архива

Та година се, иначе, сматра за једну од најбољих за „сладоледаре“ јер су направили чак 52 одсто више ових посластица у односу на 2018. годину.

„Од 2018. се бележи велики тренд раста у овој индустрији који је био и ранијих година у благом порасту.  У прошлој години смо извезли троструко више него 2016. године“, наводе у Удружење за биљну производњу и прехрамбену индустрију ПКС.

Сладолед извозимо највише у Хрватску, БиХ, Бугарску, Румунију, Грчку, Црну  Гору али и Уједињено Краљевство, Пољску, Немачку, Шпанију...

У Србији послују фабрике сладоледа "Фриком", "Фронери Адријатик" и компанија "Свислајон

– Таково", које запошљавају око 2.000 радника. Тренутно има и око стотинак малих занатских произвођача.

Раде Ракочевић, Фото Архива

Сладолед из Старе Пазове за цео свет

Улагањем 50 милиона евра компаније „Фронери“ у модернизацију пословања некадашње "Делта/Нестле фабрике" у Старој Пазови, површина старе фабрике је готово удвостручена, а производни капацитети повећани два и по пута.

„Свакодневно радимо на обогаћивању наше понуде у којој имамо преко 200 различитих производа. Сваки се прави према истим стандардима врхунског квалитета и одрживости, уз поштовање специфичних потреба одређених земаља. На пример, сладоледи који се извозе у Израел морају да испуне строге норме кошер сертификата”, каже Мирослав Мицковић, директор операција "Фронери Адриатика".

Од 330 запослених у компанији, 190 је из Старe Пазовe и Инђијe. Извозе у више од 25 земаља на три континента. Вредност извоза је прошле године премашила 38 милиона евра.

Занатски сладолед све популарнији

Глобална продаја сладоледа у свету расте из године у годину. Занатски произвођачи сладоледа заузимају све већи део тржишта. Млади али и старији потрошачи диктирају нове трендове.

Moritz Eis сладоледи су настали у Београду 2012. године као први природни занатски сладоледи у земљи. Оснивач је био Аустријанац Мориц Фриед, инвестициони банкар. Данас је фирма Kiddo 88 из Београда власник франшизе „Мориц“.

„Производња је на Новом Београду, а капацитети су 15-20 тона месечно. У 2020. години смо направили 120 различитих врста сладоледа, све од потпуно природних састојака и на занатски начин, ручно рађено, без емулгатора, конзерванса, као и без коришћења вештачких боја или арома и увозних пасти“, каже Раде Ракочевић, власник фирме Kiddo 88.

Тренд конзумирања здраве хране, каже, више није „неки глобални хир“ већ све јаснија потребе домаћих потрошача да воде рачуна о што здравијој исхрани. „План је да ускоро избацимо и органске сладоледе, од домаћих сировина“. Подржавају мала газдинства, користе биоразградиве кашичице, а ускоро и биоразградиве кутије за доставу сладоледа.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Коментари (0)

ДАНАС ЈЕ ДОБАР ДАН ЗА СРБИЈУ: Вучић се огласио са важним вестима (ФОТО)