НОВО ОТКРИЋЕ: Хокинг је био у праву? Научници успели да докажу да црне рупе емитују зрачење!

06. 03. 2021. у 19:49

ГОДИНЕ 1974. научник, физичар и космолог Стивен Хокинг изнео је теорију да најтамнији гравитациони свемирски гиганти, црне рупе, нису само "гутачи звезда" као што је сматрала астрономска заједница, већ да спонтано емитују светлост.

Фото: ЕПА

Сада је доказано да је био у праву, а њему у част тај феномен назива се Хокингова радијација.

До сада ниједан астроном није успео да уочи Хокингово тајанствено зрачење, а због тога што се предвиђа да је оно врло, врло слабо, можда никада ни неће, те су научници одлучили да ову теорију докажу на сићушним црним рупама у лабораторијама, пише "Лајв сајенс".

То је учинио и тим истраживача са Института за технологију Текнион- Израел. Они су створили модел црне рупе од свега неколико хиљада атома у жељи да потврде два најважнија Хокингова предвиђања - да се његова радијација издиже ни из чега и да током времена не мења свој интензитет, односно да је статична.

Фото: ЕПА

- Црна рупа би требало да зрачи као црно тело, што је у суштини топао објекат који емитује константно инфрацрвено зрачење. Хокинг је сугерисао да су црне рупе баш попут звезда, које непрестано зраче одређену врсту зрачења. То смо желели и успели да потврдимо нашим истраживањем - рекао је Џеф Штајнхауер коаутор студије и професор на Текнион факултету.

Додаје да је Хокингова теорија била револуционарна јер је комбиновао квантну теорију поља са општом теоријом релативности. Професор је објаснио и да је открити Хокингово зрачење на правој црној рупи веома тешко, јер је веома слабо у односу на позадинско зрачење свемира.

Овај проблем инспирисао је Штајнхауера и његове колеге да створе сопствену црну рупу на којој ће доказати теорију. На "импровизованој" црној рупи радили су 124 дана како би пронашли одговарајуће кореалције, што је значило да експеримент морали да понове 97.000 пута, али на крају - стрпљење се исплатило.

- Доказали смо да је Хокингово зрачење статично, што значи да се не мења током времена и идентично је Хокинговим предвиђањима - закључио је тим научника.

(Блиц)

ПОСЛЕДЊИ ЛОВАЦ НА НАЦИСТЕ ПРОТИВ РЕЗОЛУЦИЈЕ О СРЕБРЕНИЦИ: Није било геноцида, ово би умањило значај тог термина

Последњих година често се сусрећемо са разним покушајима људи који су погођени историјским трагедијама, или који имају намеру да воде кампању за тобоже „хуманитарне“ циљеве, да тврде да је њихово питање еквивалентно холокаусту, или да је у ствари случај геноцида, пише директор Центра "Симон Визентал" др Ефраим Зуроф за Јерусалем пост.

17. 04. 2024. у 17:57

И ЗВАНИЧНО: НИШТА ОД ЕУ ДОК КОСОВО НЕ ПРИЗНАМО Брисел следеће недеље убацује анекс из Охридског споразума у Поглавље 35

ВИШЕГОДИШЊА дилема "Косово или Европска унија" која је лебдела над Србијом, добиће свој практични израз следеће недеље сажет у бестијалној и званичној уцени Брисела - нема ништа од чланства у ЕУ док не признамо лажну државу и помиримо се са њеним чланством у УН.

17. 04. 2024. у 12:00

ЗАШТО СУ БРУТАЛНО УБИЈЕНИ? Игора одгајали пси на улици - заборавио матерњи, кад су им га одузели ДОШЛИ ИСПРЕД СИРОТИШТА и данима чекали

ЗАШТО СУ БРУТАЛНО УБИЈЕНИ? Игора одгајали пси на улици - заборавио матерњи, кад су им га "одузели" ДОШЛИ ИСПРЕД СИРОТИШТА и данима чекали

ТУЖНА прича дечака који је прошао пакао на земљи због својих родитеља и деде алкохоличара. Морао је да проси и живи на хладној улици, а данас је жив захваљујући Џеси, Гоги, Маши и Севи.

16. 04. 2024. у 14:14