НАУЧНО ОТКРИЋЕ БЕЗ ПРЕСЕДАНА: Сачувани неурони жртве Везува од пре 2.000 година

Новости онлајн

05. 10. 2020. у 17:45

ИТАЛИЈАНСКИ арехолози, 2.000 година после ерупције вулкана Везув, која се десила 79. године нове ере, открили су "савршено очуване неуроне" једне од жртава ерупције, пише часопис "Фанпејџ".

НАУЧНО ОТКРИЋЕ БЕЗ ПРЕСЕДАНА: Сачувани неурони жртве Везува од пре 2.000 година

Фото: ЕПА

- Ово је откриће без преседана. Ерупција као да је 'заледила' мождане ћелије жртве и тако су остале сачуване и након 2.000 година - изјавио је археолог форензичар професор Пјер Паоло Петроне.

Ово спектакуларно откриће има своју вредност не само по томе што је археолошки раритет, већ пре свега зато што омогућује да се до ситних детаља утврде фазе ерупције вулкана, и упоређујући их са писаним документима и сведочењима савременика, утврди шта се заиста десило жртвама ерупције вулкана, преноси Б 92.

- То су елементи који нам могу помоћи да, на основу реконструкције прошлости, предвидимо и утврдимо мере заштите од будућих ерупција било којег вулкана на свету - каже проф. Петроне.

Вулкан Везув, изнад Напуљског залива, још је активан и до сада је забележено 50 ерупција, од којих је она из 79. године наше ере била најразорнија и у којој су сасвим уништена и покривена слојевима пепела два античка града - Помпеја и Херкуланум.

Научници су накнадно утврдили да је ерупција Везува 79. године ослободила стотину хиљада пута јачу термалну енергију него две атомске бомбе бачене на Хирошиму и Нагасаки.

А СРБИЈА?! Питали Русе За кога ћете да навијате на ЕУРО 2024? - овако су одговорили