НОВА ПЛАНЕТА У СУНЧЕВОМ СИСТЕМУ? Научници уочили гигантски објект

23. 06. 2021. у 22:39

АМЕРИЧКА свемирска агенција (НАСА) објавила је да је недавно уочено да се соларним системом креће гигантски објект за који још није утврђено да ли је реч о великој комети или мањој планети.

НОВА ПЛАНЕТА У СУНЧЕВОМ СИСТЕМУ? Научници уочили гигантски објект

Фото: Депоситпхотос

Процењује се да је широк између 100 и 370 километара, а астрономи су га открили захваљујући подацима које је између 2014. и 2018. забележио систем за праћење галаксије.

Таква тела обично су сачињена од мешавине леда, стена, угљен-диоксида, метана и других супстанци, али састав 2014 UN271, како је назван, још није познат.

Занимљива је и његова орбита око Сунца којем је ближи од Нептуна, претпоследње планете нашег Сунчевог система. Такође, том објекту је потребно чак 612.190 година да направи пун круг око Сунца.

​Тренутно, 2014 UN271 је 22 астрономске јединице удаљен од Сунца, а дефинитивно ће му се приближити 2013. године. То ће, како се верује, бити његова најближа тачка до Сунца, што значи да ће скоро досегнути путању орбиту Сатурна.

Није само необичан због изузетне величине око чега научници још нису заузели јасан став јер сматрају да би могла да буде и мања него што се чини, само више одбија светлост, или је пак већи, али тамнији.

Научници су, међутим, уверени да ће у будућности открити више детаља.

(Спутњик)

ОКО МЕНЕ ШПРИЦЕВИ, СЕКТЕ Бане објаснио зашто је морао да пусти децу да оду код мајке

"ОКО МЕНЕ ШПРИЦЕВИ, СЕКТЕ" Бане објаснио зашто је морао да пусти децу да оду код мајке

ИСТАКНУТИ глумац Бане Видаковић, који је пре три године осуђен због недозвољеног држања хероина за личну употребу, говорио је о породици и деци коју је, каже, управо због наркотика склонио из Србије.

29. 03. 2024. у 08:36