СРПСКИ ПУКОВНИК О ПАДУ АВИОНА КОД МАЛОГ ЗВОРНИКА: Миг - 21 сигурно није полетео неисправан, осам особа проверава преглед

Novosti online

26. 09. 2020. у 10:59

СРПСКИ ПУКОВНИК О ПАДУ АВИОНА КОД МАЛОГ ЗВОРНИКА: Миг - 21 сигурно није полетео неисправан, осам особа проверава преглед

Фото: Принтскрин

ПУКОВНИК у пензији Зоран Бисерчић изјавио је данас, поводом пада војног авиона МиГ 21 јуче код Малог Зворника, у којем су погинула два пилота, да узроци те несреће могу бити различити, али да сигурно не може бити да је авион полетео неисправан.

"Узроци пада се утврђују, то раде врло стручне комисије. Увек се формирају две или више комисија. Који су могући узорци - могу бити квар авиона, може бити неки поступак, као и код саобраћајних несрећа. Сигурно не може бити да је авион полетео неиспараван", рекао је Бисерчић за ТВ Прва на питање да ли се из његовог искуства може рећи ста би могао да буде узрок трагедије, а шта никако није могло да буде разлог.

Он је навео да је наш статегијски приступ одржавање авиона које има неколико нивоа.

Истакао је да се авион одржава током целе године, а након 50 сати лета се раставља и мора бити извршен преглед, а око 20 људи мора да потпише преглед да би тај авион за употребу.

"Нама је превенција отказа тежиште. Није могуће планирати авион на ком није извршен преглед после употребе. Тај преглед је много сложенији после, него пре употребе. Врше се сложени радови, а само авион на ком је утврђено исправно стање после употребе, може да се користи и планира. Осам лица мора да потпише преглед", рекао је Бисерчић.

Истакао је да авион није стар, али и да авион може бити "исправан или неисправан".

"Што се тиче овог авиона, он је задњи у серији. Кад се ради ремонт и продужење временско, ради се о конструкцији, гледа се да ли има корозије... Тај временски ресурс је категорија која није толико битна на Западу", додао је Бисерчић.

Он је оценио и да не постоји људска грешка.

"Једноставно - сплет околности, деси се. Толико је ризичан посао да постоји хиљаду фактора. Пилот у слетању преко 3.000 погледа очима мора направити. Јако је ружно рећи грешка и људски фактор. Не може свако да лети на војном авиону", рекао је Бисерчић.

(Прва)


 


 

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (11)

zoran2

26.09.2020. 15:40

@Amerikanac - Sigurno je poleteo kao ispravan avion, sistem sistem tehnicke kontrole i odrzavanja to garantuje. A na dalje u vazduhu postoji veliki broj rizika koji se prihvataju unapred zbog prirode vojne letilice - masina napravljena za ratovanje i ima unapred definisan i prihvacen procenat “otkaza” na npr 1.000 sati leta da bi se dobile sto bolje borbene karakteristike vazduhoplova. Npr mig 21 ima samo jedan motor i verovatnoca njegovog otkaza, iako mala, je mnogo veca nego istovremeni otkaz oba motora kod dvomotornog mig 29. A neke druge rizike je pomenuo moj imenjak - udar ptice itd. Letenje vojnim avionom je rizican posao, piloti to znaju i prihvataju rizik, a svi ostali u podrsci se trude i rade na tome da ti rizici budu sto je moguce manji.

zoran

26.09.2020. 13:05

Pukovnik je u pravu..kompleksan i odgovoran je posao tehničara, inženjera i pilota..bezbednost i ispravnost je temeljno načelo ne samo u avijaciji, ali potkradu se ponekad trenuci kad popusti koncentracija, splet loših okolnosti, nagle promene situacije u vazduhu, ponekad malo i nediscipline (pozitivne i negativne) u letenju..spoj čoveka i mašine uvek je bio veliki izazov..bitno je da komisije kvalitetno odrade svoj deo posla i da se izvuku zaključci i potrebne mere da se loše situacije svedu na minimum..

Mile

26.09.2020. 13:38

I Amerika koristi avione jos mnogo starije . B-52 , bombarder je poslednji napravljen 1962 . godine ! I jos lete , imaju ih aktivnih i u rezervi oko 80 komada . Niko ne pita sto avion ima 60 godina upotrebe !

Milo

26.09.2020. 14:29

Sigurno nije poleteo neispravan.. nego se ispravan srušio, ali od 86 godine se koristi, pa daj ljudi ako nema para za bolje ili novije pa dajte onda platite restauracije da budu kvalitetne i odrzavanje, ako nema para ni za to onda ih ne koristite, sacuvajte bar tim časnim ljudima glave u miru! Pa ovo je drugi put da slušamo bar meni, da ‘ispravni’ polete i ‘ispravni’ se sruše!

maniks

26.09.2020. 14:34

I sta si pukovnice rekao, ne postoji ljudska greska ???Nemas ti pojma. Koliko je samo civilnih aviona sa stotinama zrtava sruseno zbog ljudskog faktora a to se isto dogadja i sa vojnim .Pogledaj pukovnice malo Nacionalnu geografiju i avionske nesrece mozda nesto i naucis.Tamo svetski strucnjaci dolaze do uzroka nesrece argumentovano i detaljno utvrdjuju uzroke.Ovde se jasno radi o nedisciplini pilota i samovolje , zasto ne rece nista sto nisu leteli po planu leta i marsuti nego se se vrteli na maloj visini iznad svog sela. Zasto se izbegava istina.

Dejan

26.09.2020. 15:06

Ti redovni pregledi ne pokazuju nista nego samo najosnovnije. Kao kad na autu proverite gume i sijalice..ali vam na putu strada senzor, karika ili lamela. Jos ce nabediti da su piloti krivi kao kad je onaj helikopter pao