ПРВИ НАЛАЗИ ИСТРАГЕ УДЕСА НА АУТО-ПУТУ: Изгинули на путу до посла у Чешкој

С. Ј. МАТИЋ

20. 09. 2020. у 22:59

ПРВИ НАЛАЗИ ИСТРАГЕ УДЕСА НА АУТО-ПУТУ: Изгинули на путу до посла у Чешкој

Фото И. Маринковић

У СТРАВИЧНОЈ саобраћајној несрећи у којој су учествовали комби пун путника који су кренули на рад у Чешку и камиона, у суботу увече око 22.30 на ауто-путу код Аеродрома "Никола Тесла" погинули су возач комбија Драган Мачинковић (52) из Београда и путник који је седео на сувозачевом месту, Горан Станојевић (47) из Малог Зворника, а пет особа је повређено.

Колико је судар био страховит говори и податак да је четворо повређених током јучерашњег дана било на Интензивној нези Ургентног центра у Београду и КБЦ "Земун", док је једна девојка, срећом, прошла са лакшим озледама.

Оба возила кретала су се ауто-путем у правцу Шида. Према првим налазима истраге, претпоставља се да је камион, који је превозио кошнице са пчелама, ишао мало спорије и да се комби "закуцао" у њега. Ударац је био толико јак да је предњи део комбија у потпуности уништен.

- Повређени путници остали су заробљени у комбију све док нису дошли ватрогасци да исеку возило и извуку их - испричали су видно потресени возачи који су се у тренутку удеса нашли на ауто-путу.

На многобројним снимцима који су "преплавили" портале и друштвене мреже исте вечери видело се и да су неки одмах притекли у помоћ и покушали да отворе врата комбија, али безуспешно.

Фото И. Маринковић

Комби у којем су били настрадали у власништву је превозника "Пексон тим", који је познат по томе што свакодневно вози "туре" за Чешку, Словачку, Аустрију, Мађарску, Словенију, Бугарску, али и по Србији. Директор фирме Предраг Марић казао нам је јуче да је група од шесторо путника изнајмила комби да их одвезе у Чешку, где су ишли да раде.

КОШНИЦЕ НИСУ НИ МРДНУЛЕ

ПРЕМА првим, незваничним информацијама, возач камиона је лакше повређен, а куриозитет је да су све наслагане кошнице у приколици, упркос страховитом судару, остале на свом месту. Само је камион одгурнут удесно и позади мало оштећен.

- Немам још никакве информације из полиције како се десила саобраћајна несрећа. У шоку сам, остао сам без колеге, који је био сјајан човек - рекао нам је у даху Марић. - Био је професионални возач, здрав, непушач, никада није пио. Комби је био практично нов, стар свега годину дана, тако да не верујем да нешто на њему није било исправно. Није ми јасно шта се догодило, јер Драган није био ни уморан од вожње, практично је тек био кренуо из Београда.

Марић нам открива да је Мачинковић иза себе оставио супругу и троје деце:

- Чуо сам се са породицом, све ћу им помоћи око сахране... Не знам шта да вам кажем. Звала ме је девојка која је у комбију седела позади, она је срећом преживела и изгледа да је добро.

ПЧЕЛАРОВ РОЂАК БИО У КОМБИЈУ?

КАКО "Новости" незванично сазнају, камион са кошницама возио је познати пчелар Ратко Симовић из села Доња Горевница крај Мрчајеваца. Да је судбина могла да се поигра са њим указује и готово филмски сценарио по коме је у комбију, који је налетео на камион са кошницама, био његов брат од ујака, који је тешко повређен, али срећом није животно угрожен.

Марић говори да су они "једна од најозбиљнијих компанија у Србији које се баве превозом путника" и да имају 60 запослених, да поседују све потребне лиценце и да раде потпуно легално, у складу са захтеваним прописима.

Истрага Пребрза вожња и непажња чести узроци несрећа на ауто-путевима у нашој земљи, Фото М. Анђела

- Сви возачи су професионалци са лиценцама, који редовно иду на лекарске прегледе - категоричан је Марић.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (10)

Simon Aman

21.09.2020. 08:00

@Mile - Чак и да је прошао технички преглед са камионом старим око 50 година, сигурно је да је угрозио саобраћај јер се кретао испод минималне дозвољене брзине на аутопуту која је утврђена законом. Не видим потребу за кретањем таквог возила аутопутем или бар зашто се није кретао трећом траком, од два прекршаја боље изабрати онај који неће никога угрозити. Свако ко се вози аутопутем ноћу зна шта значи слабо или потпуно необележене возило које се креће споро, секунде су у питању од уочавања возила до схватања да се исто креће или готово не креће, а при брзини од 130км/с је довољно за трагедију чак и за професионалног возача.

Dejan

21.09.2020. 00:09

Kamioni pčelara su sve samo je kamioni a posebno ne za autoput,tehnička ispravnost im je upitna ,nemaju tahografe,godina proizvodnje im je 1950tih...bez reflektujicih folija i rotacionih svetala ne bi smeli da se pojave na autoputu.

Boris

21.09.2020. 00:44

Srbadija nece da radi u svojoj zemlji vec drugome da su im tako dedovi razmisljali ni S od Srbije ne bi bilo .Eto razloga zasto Srbiji ne treba EU Srbadija koliko voli svoju zemlju da su koim slucajem u EU ispraznili bi je za par meseci i ovako na svakorazni nacin zele da se dokopaju Hrvatskog,Slovenackog ili Madjarskog pasosa

Boki

21.09.2020. 00:50

Saobraćajna policija je jako dobro upoznata sa bahatom vožnjom vozača kombi prevoznika. Telefoni se čuketaju sve vreme i vozi se bahato. Postavlja se pitanje koliko sati voze vozači ova kombi vozila. Takođe se postavlja pitanje da li sve karte koje prodaju provlače kroz fiskalnu kasu. Stoga je potrebno uvesti rigoroznu kontrolu kombi prevoznika

lvan

21.09.2020. 03:58

Saucesce porodicama.Ja bih kao profesionalni vozac hteo da znam kako vlasnik firme tvrdi da je vozac bio odmoran?Sta znaci to imaju licencu?Platis par hiljada dinara i dobijes licencu i ako nikada nisi vozio autobus ili kamion,a imas kategorije.Pitanje za novinara,gde na ovom starom kamionu on vidi prikolicu?!Kako je ovaj kamion i na osnovu cega dobio dozvolu da se registruje?!Mozda kao old tajmer?!

Pa Vidi Ovako

21.09.2020. 05:24

Nažalost, zadnjih 30 ak godina, kad god su neke akcije saobraćajne policije u srbiji se poveća broj nesreća. Tehnički gledano, oni su prečesto nestručni pa i bahati i interes im nije bezbednost saobraćaja već što više novca da uzmu. Kada bi ih uposlili da krpe rupe po putevima i da krče granje kojim su mnogi saobraćajni znaci zaklonjeni, bila bi veća korist od njih, a i bilo bi puno manje nesreća.