СРПСКИ ВОЗ КАСНИ САМО СЕДАМ МИНУТА: Ускоро нови Закон о уговорима о превозу у железничком саобраћају

С. БУЛАТОВИЋ

19. 05. 2021. у 11:34

КАШЊЕЊЕ воза, без обзира на то да ли је путник успео да стигне на следећи превоз и до одредишта, убудуће ће бити довољан разлог да тражи део новца назад.

СРПСКИ ВОЗ КАСНИ САМО СЕДАМ МИНУТА: Ускоро нови Закон о уговорима о превозу у железничком саобраћају

Фто: Ж. Кнежевић

Према Предлогу закона о уговорима о превозу у железничком саобраћају, који је управо пред посланицима, уколико је композиција у станицу стигла од сат до два сата касније, путник има право на повраћај четвртине цене карте. Ако се путовање пролонгира за више од два сата - и половину карте. Возови у Србији, нажалост, не иду "ко швајцарци", па се очекује да ће се превозници суочити са додатним трошковима.

У току 2019. године, просечно време кашњења по возу износило је седам минута, али када се узму у обзир само они који касне - просек је 17 минута. А каснио је сваки четврти. Прошле године, возови који су каснили у просеку су стизали са 16 минута заостатка. А на време није стизао скоро сваки трећи, види се из образложења предложеног закона. "Србија воз" има на располагању две године да се припреми и почне примену нових правила.

- Предвиђају се већа права путника у случају кашњења возова и стручне службе "Србија воза" спремне су да се у прелазном року од две године прилагоде и стриктно примењују нове прописе - кажу у "Србија возу". - По важећем закону може се поднети захтев за обештећење ако путник због закашњења воза изгуби везу за наставак путовања или је због недоласка воза или сметње у саобраћају спречен да продужи путовање. Може и ако путник одустане од путовања, услед штете настале због смрти, телесне повреде или нарушеног здравља путника проузрокованих несрећом у току превоза. Може да тражи надокнаду за штету насталу због отказивања воза или прекида путовања узрокованог одговорношћу превозника, и то до износа плаћених превозних трошкова.

ОСВЕЖЕЊЕ И СПАВАЊЕ

У СЛУЧАЈУ кашњења дужег од 60 минута, путницима се бесплатно нуде и оброци и освежење у складу са временом чекања, ако су доступни у возу или у станици, или се разумно могу набавити - предвиђа Предлог закона. - Хотелски или други смештај, као и превоз од железничке станице до места смештаја, у случају да је боравак од једне или више ноћи неопходан, или ако је додатни боравак неопходан, ако за то постоје физичке могућности. Уколико је воз блокиран на прузи, превоз од воза до железничке станице, до алтернативне отпремне станице или до крајњег одредишта услуге, ако је то физички могуће.

Ово право у 2019. години искористило је свега 53 путника, а лане је захтев поднело 16 корисника услуга. Сви поднети захтеви за повраћај новца су прихваћени и надокнаде су исплаћене. Надлежни су проценили и колики би трошак овог предузећа могао да буде у будућности.

Фото. З. Јовановић

НОВАЦ ЗА 30 ДАНА

РАДИ израчунавања периода кашњења, не узимају се у обзир кашњења за која превозник може да докаже да су настала изван територије Србије - кажу нова правила. - Накнада цене карте исплаћује се у року од 30 дана од дана пријема захтева за накнаду. Превозник може одредити општи минимални износ испод којег се накнада не исплаћује, а који не може бити већи од четири евра. Путник нема право на накнаду ако је обавештен о кашњењу пре куповине карте.

- Просечан број путника у возовима у 2018. години је био 65, приход од карата је у просеку износио 184 динара, а укупан број реализованих полазака возова 60.093, док је проценат возова који касне био 19,7 - стоји у образложењу предложеног закона. - Ако се узме у обзир претпоставка да сваки двадесети воз касни више од 60 минута, може се очекивати да ће превозник на име накнаде путницима за кашњења морати да исплати 35,9 милиона динара.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (1)