МОРАВСКИ КОРИДОР ЈЕ СТУБ СРБИЈЕ: Момировић – Очекује се значајан раст плата у општинама дуж трасе ауто-пута

С. Бабовић

20. 04. 2021. у 16:57

”МОРАВСКИ” коридор биће стуб Републике Србије, очекујем велики успех, спајање коридора 10 и 11, значајан раст плата и прихода у свим градовима и општинама на траси ауто-пута-рекао је данас у Ћићевцу министар грађевине, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић.

МОРАВСКИ КОРИДОР ЈЕ СТУБ СРБИЈЕ: Момировић – Очекује се значајан раст плата у општинама дуж трасе ауто-пута

Фото: С. Бабовић

Он је након радног састанака са челницима осам локалних самоуправа на траси будућег, првог дигиталног коридора у Србији, додао да очекује да ће експлодирати привредни развој у регионима где послује највећи број малих и средњих предузећа у земљи.

-Свесни смо да ће овакав ауто-пут руинираити одређене путеве, што се дешава на градилиштима, све ћемо их обновити и вратити у првобитно стање-наводи министар Момировић, наглашавајући да ће разговарати са извођачем радова америчко-турским конзорцијумом “Бехтел-Енхка” како би се на изградњи коридора ангажовао што већи број домаћих компанија. -Одређени број парцела ће остати “заглављен” између ауто-пута и Западне Мораве, њих ћемо експроприсати. Све проблеме који се јављају решићемо или приближити решењу, како би људи били задовољни.

Фото: "Новости"

Проблеми о којима је било речи на радном састанку тичу се и питања прилаза Фабрици за прераду отпадних вода код Крушевца, као и експропријације парцела ван функција дуж целог коридора. Будући да се ради на изградњи 110 километара најквалитетнијег ауто-пута уз регулисање водотока Западне Мораве, проблема ће, додаје министар, бити и даље, али бенефити од самог пројекта, те проблеме превазилазе. Такође, издавање дозвола надлежних институција, попут Републичког геодетског завода ићи ће брже.

Александар Антић, директор “Коридора Србије”, напомиње да је тренутно у фокусу први сектор Појате-Крушевац, као и да се ради на 24 тачке те деонице.

-Јуче је био највећи број ангажованих радника и машина до сада. На градилиштима је био ангажован 751 радник и 369 јединица механизација-предочава Антић.- Радови су у току на изградњи мостова, на траси, регулацији реке, на измештању одређених инсталација које су у функцији изградње коридора. Ради се на четвртом километу од Ћићевца велико постројење за производњу свих елемената за изградњу мостова и надвожњака,а ради се и на једном броју позјамишта и депонија.

Фото: С. Бабовић

Кључни циљ је што раније спајање аутопута од Појата до улаза у Крушевац, а деоница од Краљева до Чачка требало би да крене почетком маја. Антић наводи да очекује да Министарство у најкраћем року исходује дозволе за припремне радове, као и да се тренутно завршава пројектна документација.

Фото: С. Бабовић

КОРИДОР

АУТО-ПУТ Појате-Прељина биће укупне дужине од 112 километра,са три деонице Појате-Крушевац(27,83км), Крушевац-Адрани (53,88км), Адрани-Прељина(30,66 км). Пролазиће кроз срце Србије долинама Западне, Јужне и Велике Мораве и повезиваће Расински,Рашки и Моравички округ,односно градове Чачак, Краљево, Врњачку Бању, Трстеник, Варварин, Ћићевац и Крушевац,чији су представници били на радном састанку. Више од пола милиона људи живи у овом делу Србије, где послује око 20.0000 малих и средњих предузећа. Планирано је да се дуж ауто-пута изгради 135 објеката(71 мост, 23 надвожњака, пет подвожњака, 30-ак пропуста), као и да се регулишу корита Западне и Јужне Мораве.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)