ШОЛАКОВА БОРБА ПРОТИВ СРБИЈЕ: Серијал “Новости" - "Јунајтед група" губи партнере и тржиште и у региону

В. Н.

15. 04. 2021. у 10:00

У ПРЕТХОДНА два наставка описали смо методе деловања конгломерата "Јунајтед група", са контроверзним тајкуном Драганом Шолаком на челу, у пет земаља региона, као и са каквим проблемима се суочава јер њихови досадашњи пословни партнери, али и државне власти, више не желе да пристају на финансијске уцене и гомилање моћи у рукама незајажљивог картела са седиштем у Луксембургу.

ШОЛАКОВА БОРБА ПРОТИВ СРБИЈЕ: Серијал “Новости - Јунајтед група губи партнере и тржиште и у региону

Фото: В. Н.

Сада, на крају серијала, долазимо тамо одакле је све заправо и почело, тамо где је Шолак стекао највећу моћ, највећи новац, и где је до перфекције довео свој механизам медијских рекетирања зарад остваривања пословног интереса - а то је Србија.

РАТ ПРОТИВ "ТЕЛЕКОМА"

ПРИМЕНУЈУЋИ модел са регионалних тржишта, као и из вишегодишњег рата против демократски изабраних власти, "Јунајтед група" у Србији већ месецима преко својих медијских канала Н1, Нова С и Данас води бруталну кампању против сарадње "Телекома" и "Теленора" у области изнајмљивања инфраструктуре.

Са тезом да уговор о изнајмљивању "Телекомове" инфраструктуре "Теленору", како би ушао на тржиште кабловске телевизије, има за циљ "гушење медијске слободе у Србији", само у претходна два месеца "Јунајтед група" је направила и дистрибуирала више од 400 објава преко ТВ Н1, ТВ Нова С, дневног листа "Данас", као и дигиталних платформи ових медијских кућа, у којима су главни "зликовац" "Телеком Србија" и Република Србија, али и међународна компанија "Теленор".

СББ, у власништву Шолака је доминантан кабловски оператор са тржишним учешћем од 45,5 одсто, према подацима РАТЕЛ-а за последњи квартал 2020. године. И сада покушавају да креирају слику да ће им улазак још једног играча на тржиште, који тренутно није ни присутан у овом сегменту, смањити тржишни удео на 30 одсто, што ће довести до уништења и СББ и медија попут Н1 и Нове.

Архвиа

Да ли је тачна теза ових медија у власништву "Јунајтед групе" да пад тржишног учешћа њиховог власника значи "гушење слободних и независних медија"? Или је у питању најобичнији пословни интерес, односно притисак тржишта и нервоза због пада пословања.

РАТ ПРОТИВ КОНКУРЕНЦИЈЕ

Српско медијско тржиште од суштинске је важности за "Јунајтед групу", јер одавде долази 43 одсто њихове укупне профитабилности. А то је новац који потом износе напоље, у Луксембург, Швајцарску и сличне дестинације. Због тога је Шолакова пропагандно-политичка кампања у Србији нарочито агресивна, јер њоме УГ брани своју дугогодишњу доминантну позицију на тржишту кабловске телевизије и фиксног интернета.

У питању је рат за тржиште, а не рат за медијску слободу. Очигледно је да би СББ уласком "Теленора" на тржиште фиксних и ТВ услуга изгубио део тржишног удела, због чега злоупотребљава медије у свом власништву за подривање здраве конкуренције, али и за директан притисак на државну Комисију за заштиту конкуренције, као независно регулаторно тело које ускоро треба да донесе одлуку да ли је уговор "Телекома" и "Теленора" рестриктиван у било ком домену.

Архива

Потребно је истаћи да је "Теленор", исто као и "Телеком Србија" пре две године, у више наврата тражио од УГ да достави понуду ТВ канала за емитовање по комерцијалним условима, али је овај захтев Шолакова групација одбацила. Штавише, из УГ су даљи наставак разговора условили пружањем подршке СББ-у да уђе на тржиште мобилне телефоније, као и подршке учешћу СББ-а на предстојећој аукцији 5Г спектра, што су теме за које је надлежна држава.

И тиме се враћамо на почетак ове "регионалне" приче и подвлачимо закључак: "Јунајтед група" под паролом борбе за медијску слободу заправо злоупотребљава медије у сопственом власништву како би онемогућила поштену тржишну утакмицу. Али, не може се тако довека, па компаније широм региона отказују сарадњу са Шолаковом групацијом.

(Крај)

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)