ПАНДЕМИЈА ПОЗИТИВНО УТИЦАЛА НА ДОМАЋИ ТУРИЗАМ: Срби одмарали у домовини, ове године очекује се и више страних гостију

Ј. СУБИН

13. 04. 2021. у 12:50

СРБИЈА није земља "мора и песка", али је пандемија показала да смо и те како дестинација где туристи могу да проведу комплетан годишњи одмор.

ПАНДЕМИЈА ПОЗИТИВНО УТИЦАЛА НА ДОМАЋИ ТУРИЗАМ: Срби одмарали у домовини, ове године очекује се и више страних гостију

Фото: Танјуг

Због затворених граница, највећи број наших грађана је провео одмор у својој земљи, па је имао прилику и да је добро упозна.

Како нам је рекла Татјана Матић, министарка туризма, једна од ретко добрих вести у доба пандемије, јесте да је највећи број грађана, због затворених граница, одабрао да одмор проведе у својој земљи. Министарка очекује и да ће овакав тренд да се настави, сад када су је боље упознали.

- Очекујемо да грађани добар део свог одмора проведу у Србији, јер су управо домаћи гости, у великој мери, допринели да се ублаже последице у овом сектору - рекла нам је Матићева. - Током прошле летње сезоне, на најпосећенијим дестинацијама као што су Златибор, Копаоник, Врњачка Бања, Сокобања и Дивчибаре, тражио се "кревет више". Наши туристи су проналазили и дестинације попут Старе планине, Косјерића, осталих планина, етно-села, салаша, језера, и на тим угоститељима је тада било да прикажу све лепоте и аутентичност својих крајева. Верујемо да су на најпаметнији и најуноснији начин искористили приливе домаћих туриста, јер само задовољан гост ће се поново вратити на дестинацију и радо ће је препоручити.

Министарка се нада да ће Србија ове године имати прилику да угости иностране туристе, али ће циљ бити даља афирмација нових туристичких дестинација и останак домаћих гостију у нашој земљи.

Фото Министарство

- Када је реч о страним туристима, од почетка избијања пандемије, иако су међународна путовања у многим земљама ограничена, границе затворене, Србија није стала, већ се промовише и припрема за нормализацију међународног туристичког промета - нагласила је Матићева. - У таквим околностима, маркетинг активности у иностранству су претежно дигиталне. Промоције су усмерене на регион из којег нам стиже највише туриста, а територијално су нам најближи. Србија је овим туристима доступна ауто-дестинација.

ВАКЦИНАЦИЈА ЈЕ ПРЕДУСЛОВ

ГЛАВНИ предуслов свих очекивања и циљева је искључиво успешна имунизација која једина може да утиче на слободно кретање.

- Тренутно је извесно да ће се дефинитивно најлакше кретати они грађани који буду имали дигиталну потврду о вакцинацији - истиче Матићева. - С обзиром на то да смо један од лидера у спровођењу плана вакцинације, свакако да постављамо циљеве који ће нас вратити на међународно туристичко тржиште, тамо где смо стали у 2019. години.

Према речима министарке Матић, интензивна дигитална кампања креће од 15. априла. Биће усмерена ка тржиштима Турске, Грчке, Мађарске, Бугарске, Румуније, као и ка земљама бивше Југославије.

- Верујемо да ће туризам поново показати своју еластичност и као више пута до сада, опоравити се брже од осталих привредних грана - закључила је Матићева.

 

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)