СМУЧИЛЕ ИМ СЕ ШОЛАКОВЕ УЦЕНЕ: Серијал "Новости" - Како "Јунајтед група" губи партнере и удео на тржишту бивше СФРЈ

В. Н.

13. 04. 2021. у 10:00

ГОТОВО да не прође дан да медијско-телекомуникациони конгломерат "Јунајтед група" не направи неки скандал у Србији, било да је то објављивање проблематичних вести, спорнијих од оних у таблоидима, које толико осуђују, било да је то стварање слике о себи као о жртвама "режима" против којег се све отвореније боре.

СМУЧИЛЕ ИМ СЕ ШОЛАКОВЕ УЦЕНЕ: Серијал Новости - Како Јунајтед група губи партнере и удео на тржишту бивше СФРЈ

Фото: Depositphotos и В. Н.

Али, групација чији је оснивач и сувласник контроверзни бизнисмен Драган Шолак има све више проблема у готово свим земљама региона у којима послује, притом још озбиљније него у Србији.

У овом серијалу представићемо шта се, и поготово - зашто, дешава са пословањем "Јунајтед групе" у шест земаља: Словенији, Босни и Херцеговини, Северној Македонији, Хрватској, Бугарској и Србији. Показаћемо заједничку матрицу понашања Шолакове групације: нефер пословна условљавања партнера и злоупотреба медија које имају у власништву за остваривање својих бизнис интереса. Пракса која се многима у региону и те како смучила.

Сарадњу са Шолаком у Словенији прекинула три оператера

СЛОВЕНИЈА

"ЈУНАЈТЕД група" је у Словенији, где поседује мобилног оператера "Тушмобајл" и кабловског оператера "Телемах", од децембра 2019. до данас изгубила око 300.000 корисника, због неповољних услова које је постављала у преговорима о продужетку сарадње. Шолакова империја је доживела снажан ударац, јер је за годину дана изгубила 60 одсто корисника и своје ТВ канале сада емитује само преко "Телемаха".

Прво је у децембру 2019. "Телеком Словенија", који је у државном власништву, престао да емитује канале УГ јер нису постигли договор о продужетку сарадње. А затим су се у мају 2020. оператери Т-2 и А1 готово истовремено одлучили на идентичан потез.

Фото: В. Н.

- Током проглашене епидемије вируса корона, Т-2 се суочава са неоправданим финансијским условима од стране добављача "Јунајтед медија", који су штетни и за компанију и за наше претплатнике и одступају од економски оправданих услова. Покушали смо благовремено да договоримо услове који би били у корист наших корисника и омогућили им да поменути садржај прате по најбољој цени. Верујемо да у тренутној ситуацији и због отказаних спортских догађаја у Европи и свету, што се одражава и на тренутно стање доступних садржаја на овим програмима, инсистирање добављача на неоправданим финансијским условима није економски утемељено. Због наведеног, одлучили смо да прекинемо сарадњу са "Јунајтед медијом" и да из понуде повучемо канале Спорт клуб, Н1, Фајт ченел, Лов и риболов, Гранд и Гранд 2, Вавум, ИЂ ТВ и Пикабу - наводи се у саопштењу Т-2 од 10. маја 2020. године.

Н1 МОРА У ПАКЕТУ

ПРИСУСТВО Н1 је у игри коју на регионалном тржишту води "Јунајтед група" кључна ставка, јер служи за премештање тржишне утакмице на политички терен и лажну борбу за слободу медија.

Само дан касније, још оштрије саопштење објавио је и А1 у Словенији:

- Дуго смо покушавали да са "Јунајтед медијом" успоставимо дијалог о наставку сарадње и да корисницима понудимо најбољи садржај по најбољој цени. Нажалост, добављач је инсистирао на неразумним условима, који нису одражавали тренутно стање доступности и квалитета садржаја - поручио је А1, оператер у власништву "Телеком Аустрија групе".

БИХ И СЕВЕРНА МАКЕДОНИЈА

"ЈУНАЈТЕД група" је у Босни и Херцеговини такође остала без 280.000 корисника, док је у Северној Македонији оператер А1 отказао сарадњу од 1. марта ове године, чиме је УГ у тој земљи изгубила 131.000 корисника.

Принцип је био исти: у преговорима о наставку сарадње УГ је увек постављала као услов већу цену, уз ултиматум да се мора узети цео "пакет". Дакле, са спортским каналима, који пружају најатрактивнији садржај за највећи број корисника, Шолак захтева да оператери пазаре и веома скупа права на емитовање Н1 канала.

(СУТРА: Регионална рекетирања)

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)