КВАЛИТЕТ И КОМПЕТЕНТНОСТ КЉУЧНИ ЗА УСПЕШАН ИЗВОЗ НА РУСКО ТРЖИШТЕ

Novosti online

12. 04. 2021. у 13:00

Млекара Шабац на међународном Prodexpo сајму у Москви.

КВАЛИТЕТ И КОМПЕТЕНТНОСТ КЉУЧНИ ЗА УСПЕШАН ИЗВОЗ НА РУСКО ТРЖИШТЕ

Фото: Промо

Данас у Москви почиње Prodexpo – највећи специјализовани сајам у Русији и Источној Европи, на којем се промовишу врхунски прехрамбени производи. Компанија Foodland Russia, као један од пет највећих произвођача и дистрибутера сирева и млечних производа у Русији, учествује на сајму, на којем представља и своје глобалне партнере – од Аргентине до Швајцарске, а међу којима је своје место изборила и српска Mlekara Šabac, са којом ова компанија успешно сарађује више од 10 година. Разговарали смо са  Максимом Пољаковим (Maxim Polyakov), генералним директором Фоодланд-а о трендовима, очекивањима руског потрошача и будућности млечне индустрије.

Нема опуштања ако желите да освојите срце руског потрошача

ПАРТНЕРСТВО ЗА УСПЕХ 

„Све наше партнере, без обзира одакле долазе, одликује дугорочна, јасно дефинисана и постављена визија и стратегија развоја на руском тржишту. Због свега тога, да би опстали на полици, сви знају да њихови производи и производни процеси морају бити усклађени са највишим стандардима квалитета и безбедности хране, као и да је непрестано улагање у производне технологије и иновације пресудно у том аспекту, што Млекара Шабац одлично разуме.“

  • Foodland Russia је међу највећим произвођачима, али и увозницима и дистрибутерима млечних производа у Русији. Шта је, по Вама, потребно да бисте се нашли међу лидерима на једном од највећих глобалних тржишта?

То је чињеница – Foodland постоји три деценије упркос различитим изазовима на домаћем, али и глобалним тржиштима, а опстали смо захваљујући одлуци од пре скоро 15 година, да започнемо и сопствену производњу сира. Испоставило се да је наша производња у Русији, у комбинацији понуде сирева али и других млечних производа од Аргентине, преко Швајцарске али и из земаља попут Србије, одличан рецепт за успех. Наравно, све је ово урађено са циљем да се врло захтевним руским потрошачима и њиховим растућим очекивањима понуде производи какве желе и очекују – млечни, врхунског квалитета и од природних састојака, контролисаног порекла, са конкурентном и фер ценом. Једноставно је, нема простора за опуштање, ако желите да опстанете на полици и освојите срце руског потрошача треба да се угледате на вашу Mlekaru Šabac.

  • Који су то трендови и очекивања од млечне индустрије, колико су информисани потрошачи и да ли праве разлику између производа направљених од млека и оних који имају биљно порекло?

Фото: Промо

Maxim Polyakov, Foodland Russia

Производња млека у Русији сваке године расте за 3-4% и борба произвођача млека и млечних производа за удео у тржишту постаје све израженија. Такође, захваљујући електронским ветеринарским сертификатима за све млечне производе, као и редовним инспекцијама – ситуација на руском тржишту значајно се унапређује. Због тога је у понуди неопходно имати нешто што вас издваја у односу на конкуренцију. Истовремено нове, веома информисане, генерације потрошача недвосмислено траже и јасно желе да знају одакле њихова храна долази, било да су у питању информације о производу или о самом произвођачу. Порекло млека, стандарди производње, здравствени бенефити, усклађеност са процедурама заштите животне средине – све су то информације које све више њих захтева да зна и препознаје као бенефите за себе.

Према недавно усвојеној регулативи у Русији, природни производи добијени искључиво и 100% од млека раздвојени су, на полицама у продајним објектима, од производа на бази биљног порекла – како се потрошачи не би доводили у заблуду приликом куповине. Тиме је бели меки сир „Сербская брынза” (српска бринза) Mlekare Šabac, у Србији познат под називом Медитеранео и инспирисан грчком фетом, постао још траженији међу потрошачима, управо због чињенице да потрошачи у Русији јасно препознају квалитет који нуди сир базиран на млеку, у односу на различите друге понуде тзв. биљних сирева. Са 25% тржишта у овој категорији Mlekara Šabac прави озбиљну разлику и међу домаћим, али и светским играчима на тржишту Русије.

Када су у питању навике и омиљени млечни производи руских потрошача, поред оних основних млечних производа ту су и различите врсте сирева (тврди, полу-тврди, меки), а у последњих неколико година међу посебно популарним су сиреви типа Моззарелла али и различити сирни намази. Раст тражње у категорији сирних намаза приметан је и код производа Mlekare Šabac, чији препознатљиви брендови Sirko и A la kajmak, због свог природног састава, на бази домаћег млека, без адитива и конзерванса, све више освајају потрошаче. Иако знам да су они већ одавно лидери у категорији на вашем, српском, тржишту.

  • Foodland Russia има пробране партнере широм света, од Аргентине до Швајцарске, а међу њима је и српска Mlekara Šabac. Шта инострани произвођач млечних производа мора да уради како би имао прилику за учешће на тржишту попут руског?

Све наше партнере, без обзира одакле долазе, одликује дугорочна, јасно дефинисана и постављена визија и стратегија развоја на руском тржишту. Поновићу, наше тржиште је изузетно конкурентно и комплексно, са константно новим изазовима. Већ од јуна се рецимо уводи обележавање производа QR (кју-ар) кодом, што од свих произвођача захтева пре свега жељу, да додатно инвестирају у сопствену производњу и технологије, како би несметано могли да извозе на руско тржиште.

Фото: Промо

 
 

Због свега тога, да би опстали на полици, сви знају да њихови производи и производни процеси морају бити усклађени са највишим стандардима квалитета и безбедности хране, као и да је непрестано улагање у производне технологије и иновације пресудно у том аспекту, што Mlekara Šabac одлично разуме, и захваљујући томе цео њихов асортиман у Русији има жиг Roskontrol-a (бели медвед) за врхунски квалитет природних производа. Чињеница да је Roskontrol жиг, као изузетно признање и гаранција квалитета производа, Mlekari Šabac додељен трећу годину за редом – говори у прилог потенцијалу развоја који овај српски произвођач млечних производа има на руском тржишту.

  • Да ли ћете посетити национални штанд Србије у оквиру Prodexpo сајма?

Радо и са задовољством, превише је „он-лине“ састанака и дружења, на које нас је пандемија приморала. Ја сам од оних људи који сматрају да ништа не може заменити комуникацију уживо и зато ћу, као и годинама у назад, посетити национални штанд Србије у организацији Привредне коморе Србије и Развојне агенције Србије, где је увек добра атмосфера, укусна храна и конструктивна размена искустава.

Фото: Промо

 

Трудим се да са мојим партнерима, Mlekarom Šabac, која у Србији има завидну традицију производње дугу чак 90 година, али и другим учесницима увек отворено разговарам о могућим унапређењима када је промоција српског бренда у питању, маркетиншким активностима произвођача, али и о могућим изазовима са којима се овде могу сусрести. Ту пре свега мислим и на економске параметре који утичу на све нас, од куповне моћи потрошача, односа рубље и страних валута, до трошкова у производњи, али и усклађености између руских и стандарда осталих тржишта, иновацијама које уводимо. Да закључим, млечна индустрија у Русији јесте у порасту и лично сматрам да ћемо, у наредних неколико година, тек увидети какве нас све промене очекују са још већом потражњом за овом врстом хране, а на задовољство потрошача јер утакмица никада не престаје.

(Промо)

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (1)