КО ГЊАВИ НЕ МОЖЕ У БРЗУ ТРАКУ: Предлог да се забрани вожња претицајном линијом са мање од 100 на сат

З. Р.

09. 04. 2021. у 11:00

ВОЖЊУ претицајном траком брзином мањом од 100 или 110 километара на час требало би законом забранити.

КО ГЊАВИ НЕ МОЖЕ У БРЗУ ТРАКУ: Предлог да се забрани вожња претицајном линијом са мање од 100 на сат

Фото П. Милошевић

То је јуче изјавио в. д. директора "Путева Србије" Зоран Дробњак и најавио да ће тај предлог упутити Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, а даље и Министарству унутрашњих послова, и на крају Влади Србије.

Дробњак је истакао да је кретање брзином испод 100 километара на час небезбедно колико и пребрза вожња и да поједини возачи угрожавају безбедност саобраћаја тако што возе превише споро претицајном траком на ауто-путу.

- Не воде довољно рачуна, односно не гледају у ретровизор да ли неко иде иза њих. Није ми јасно, сви мисле да је њихов ауто-пут и возе претицајном траком, не пратећи да ли неко иде иза и да ли треба да се склоне - објаснио је Дробњак на ТВ К1.

- Увек се нервирам због тога када возим, али одлучио сам да предложим ресорном министарству за саобраћај да се то и законски регулише. Сада полиција не може да заустави неког на ауто-путу и казни га зато што вози споро претицајном траком. Али, може да се донесе законска одредба и да се каже - не смеш да возиш испод 100 или 110 претицајном траком. Нисам то још предложио, али предложићу, ево, то је идеја.

Први човек "Путева" није једини којег нервирају возачи који миле у претицајној траци, а са његовим мишљењем сагласан је и професор Милан Вујанић, стручњак за безбедност саобраћаја.

- Дробњак има добре идеје и ова се може реализовати, али је за то потребно време - сматра професор Вујанић.

- Технички је та врста прописа изводљива, али је ствар законодавства. Измене су спор процес и трају дуго. Предложено решење није лоше. Најгоре за безбедност саобраћаја је када је брзина возила хетерогена.

КАМЕРЕ ЗА КАМИОНЕ НА ИБАРСКОЈ

ДИРЕКТОР "Путева" је поновио и да се разматра наплата путарине на магистралама за тешке камионе и то путем видео-надзора, а пре свега на Ибарској где је због великог броја теретњака небезбедан саобраћај.

- Наплата путарине натерала би камионе теже од 12,5 тона да користе ауто-пут. Гледамо да поставимо портале да сниме возило кад негде уђе на магистралу и где изађе. Тако ћемо да видимо колико километара је прешло и добиће фактуру да то плати - навео је Дробњак.

Зоран Дробњак, Фото Танјуг

- Тај систем се разликује од вињета, јер се путарина опет плаћа по пређеном километру.

Милан Божовић из Комитета за безбедност саобраћаја каже да ни у другим земљама не постоји забрана вожње брзином испод 100 километара на час, али напомиње да је ово питање делимично регулисано саобраћајном сигнализацијом.

- У Италији и Немачкој постоји забрана претицања за камионе, што значи да теретњаци не смеју једни друге да претичу - објашњава Божовић.

- Они значајно успоравају саобраћај и претицање некад траје километрима. Ако сте принуђени да идете иза камиона не можете кренути са 110 километара на час, јер је његова брзина 90, па ће то бити и брзина аутомобила. Има смисла да се на појединим деоницама, као у појединим земљама Европске уније, забрани претицање спорим возилима. То јесте добар предлог, јер је тамо дао резултате.

Божовић напомиње и да се иза камиона који се претичу стварају колоне возила, која по његовом повратку у десну траку покушава да се расформира и то прилично неспретно, тако да једни убрзавају већим убрзањем од других и да се они који убрзавају спорије касно враћају у десну траку, па у тој разлици у кретању настају и саобраћајне незгоде.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
НОВИ ХАОС НА БЛИСКОМ ИСТОКУ: Војна база дигнута у ваздух, има мртвих - Огласили се Америка и Израел (ВИДЕО)

НОВИ ХАОС НА БЛИСКОМ ИСТОКУ: Војна база дигнута у ваздух, има мртвих - Огласили се Америка и Израел (ВИДЕО)

ЈЕДНА особа је погинула, а осам је рањено у експлозији која је потресла војну базу јужно од главног града Ирака, Багдада, коју користе ирачке Народне мобилизационе снаге (ПМФ), изјавио је званичник ирачког Министарства унутрашњих послова.

20. 04. 2024. у 08:11

Коментари (1)

АМЕРИКАНЦИ ГЛАВНИ КУПЦИ РУСКЕ СИРОВИНЕ: Испливали подаци за 2023. годину