ОД ОБЕЋАНИХ НАГРАДА ОСТАО САМО ТИГАЊ: Још једна проблематична промотивна акција коју је организовала компанија "Кока-кола"

Е. Б. Т.

08. 04. 2021. у 11:14

МНОГИ потрошачи, који су желели да учествују у наградној игри компаније "Кока-Кола" под називом "Кодове чувај, врхунски кувај", остали су ускраћени за обећане поклоне, јер апликација не функционише добро.

ОД ОБЕЋАНИХ НАГРАДА ОСТАО САМО ТИГАЊ: Још једна проблематична промотивна акција коју је организовала компанија Кока-кола

Архива

У Министарству трговине кажу да је у питању непоштена пословна пракса. Удружење потрошача објашњава да нема механизма да се учесници, који су оштећени, обештете. Из "Кока-Коле" поручују да су све тешкоће решили у најкраћем року и да им је жао због непријатности које су поједни играчи имали.

Нико од потрошача није се обратио на праву адресу и поднео пријаву тржишној инспекцији, али своје незадовољство су поделили на друштвеним мрежама. Учесници се жале на све, од немогућности поручивања награда до скидања бодова са профила. Сматрају да су преварени, јер су куповали флаше и лименке и сакупљали кодове испод затварача, а на крају су остали и без њих и без поклона. Због техничких проблема нису успевали ни да се пријаве у најављеним терминима када су доступни вреднији поклони. Игра траје до 15. априла, а сада су од награда остали само тигањи, па су многи разочарани, јер имају доста сакупљених поена. Према правилима, играчи треба да се пријаве на интернет-страницу компаније "Кока-Кола" и да унесу кодове који се претварају у бодове одређене вредности, и на основу тога добијају поклоне.

Из Сектора за заштиту потрошача Министарства трговине поручују да ако су учесници због лошег рада апликације, намењене за остваривање продајног подстицаја, остали и без обећаних бодова и награда, то представља непоштену пословну праксу која је забрањена Законом о заштити потрошача.

- Уколико се распише наградно такмичење или промотивна игра, а након тога се не подели обећана награда или одговарајућа замена за њу, то се сматра непоштеном пословном праксом трговца у виду обмањујуће пословне праксе - истичу у Министарству.

У Националној организацији потрошача Србије указују да не постоји начин да се обештете учесници који су оштећени.

- Уколико вас трговац стимулише и наводи да купујете производ да бисте учествовали у наградној игри и освојили покон, а не даје оно што је обећао, то спада у непоштену пословну праксу - истиче Никица Јовановић из НОПС-а. - Потрошачи у овом случају не могу да буду обештећени, могу да поднесу пријаву тржишној инспекцији, која, уколико има кршења закона, покреће прекршајни поступак и компанија се новчано кажњава.

Она додаје и да Министарство трговине има механизам да иницира тзв. колективну заштиту. Уколико би се у том поступку утврдило да има кршења права потрошача, онда би компанија "Кока-Кола" била опоменута, а изузетно и кажњена. Али, како истиче, учесници ни у овом случају не могу да буду обештећени.

Пропусти који прате промотивно такмичење компаније "Кока-Кола", само су још један у низу примера проблематичног организовања наградних игара, а о многима је "Потрошачка корпа" већ писала. Неки потрошачи су оштећени, санкције изостају, а остаје нејасно да ли до проблема долази случајно, због објективних разлога, или намерно, јер то трговцу доноси корист. Јовановићева истиче да такве појаве могу да се спрече једино континуираним и ефикасним надзором и контролом надлежних органа.

"КОКА-КОЛА": ПРОБЛЕМИ СА САЈТОМ

У КОМПАНИЈИ "Кока-Кола" кажу да су у промотивној игри, нажалост, имали техничких проблема на самом сајту.

- Све поменуте тешкоће решили смо у најкраћем могућем року - наводе из те компаније. - Жао нам је због непријатности коју су поједини потрошачи имали. Сигурни смо да ће целокупни наградни фонд, који обухвата 174.000 регуларних и 140 специјалних награда, бити подељен до истека саме промоције. Од регуларних награда у понуди је остао само тигањ, а очекујемо да ће у наредних неколико сати и он бити преузет, па нам до истека промоције, а у складу са правилима која су јасно истакнута на сајту, остају у понуди само специјалне награде. У наредном периоду ћемо се трудити да унапређујемо своје дигиталне платформе, како би искуство наших потрошача било што лагодније.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)