КА НОВОМ САДУ БРЗИ ВОЗ НА СПРАТ: Завршена јавна набавка за композиције за модерну пругу, ево колико ћемо платити “Штадлерове” вагоне

З. Р.

07. 04. 2021. у 09:22

БРЗОМ пругом између Београда и Новог Сада саобраћаће "Штадлерови" возови на два нивоа. Одлука о додели уговора донета је у понедељак, а швајцарска компанија једина је послала понуду на тендеру Министарства саобраћаја, који је окончан 15. марта.

КА НОВОМ САДУ БРЗИ ВОЗ НА СПРАТ: Завршена јавна набавка за композиције за модерну пругу, ево колико ћемо платити “Штадлерове” вагоне

На шинама, највероватније, "Штадлерови" вагони

Србија ће три електромоторна воза за брзине 200 километара на сат платити 62.197.200 евра са ПДВ-ом.

Ова цена је за око десет милиона евра већа од процењене вредности, која је била наведена у јавној набавци. У образложењу за вишу цену понуђач је навео додатне трошкове и кратко време испоруке.

- Поскупљење цена за компоненте воза добављачи објашњавају растом цена свих материјала на глобалном тржишту због утицаја епидемије - наведено је у Одлуци о додели уговора. - Несумњиво је да је на повећање цене утицало и веома кратко време испоруке, јер производња оваквих возова траје око две године, као и количина наручених возова. Захтевано је да у цену воза уђе и електро и машинско пројектовање, пројектни менаџмент, трансформатор и остале додатне компоненте.

Тендер за набавку три композиције је расписан у фебруару. Председник Александар Вучић је почетком марта наговестио да ће брзом пругом возити швајцарске композиције, као и да ће карта за ово путовање између Београда и Новог Сада коштати осам евра, односно око хиљаду динара.

Изградња брзе пруге између Београда и Новог Сада кошта око 850 милиона долара, а радове изводе кинеске и руске компаније. Део је пројекта железничке саобраћајнице која би требало да повеже Београд и Будимпешту. Руска компанија "РЖД Интернешнел" гради најзахтевнију деоницу од Старе Пазове до Новог Сада на којој је и вијадукт Чортановци са којег ће бити најлепши поглед на Дунав, као и тунел дуг 2,2 километра. Укупна дужина брзе пруге кроз нашу земљу биће 182,3 километара.

У БОЈАМА ЗАСТАВЕ

У ТЕНДЕРСКОЈ документацији су наведени детаљи које возови који ће саобраћати првом брзом пругом у Србији, морају да испуне. Дуги су око 100 метара и морају имати минимум 300 места за седење, а биће у бојама српске заставе. Под и бочни зидови морају бити са грејним елементима, прозори са сигурносним стаклима, а морају испуњавати и услове топлотне и звучне изолације, као и спољно и унутрашње ЛЕД осветљење. "Штадлерови" возови на два нивоа имају 12 клизних врата на електрични погон. Пре него што задуже нова возила, машиновође из "Србија воза" ће проћи обуку за управљање новим композицијама, као и обуку за одржавање.

ПРВИ СТИЖЕ У ОКТОБРУ

ПРВИ воз у Србију би требало да стигне у октобру. Већ крајем године први путници би могли да се провозају овом трасом брзином до 200 километара на сат. Процена је да би путовање између два града требало да траје око 27 минута. Рок испоруке за преостала два воза је до 31. децембра.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
Нова димензија живота у делу Београда који се буди из сна

Нова димензија живота у делу Београда који се буди из сна

У ПОТРАЗИ сте за станом у центру града који је довољно изолован од градске вреве, окружен зеленилом и реком, а с друге стране вам је подједнако важно да кварт има одличне саобраћајне везе са свим деловима Београда?

18. 04. 2024. у 10:00

Коментари (3)

УКРАЈИНА ПОВЛАЧИ РАДИКАЛНИ ПОТЕЗ: Ово многи нису очекивали, чак су и Руси збуњени пред Олимпијске игре Париз 2024