СРБИЈА ПОСТАЈЕ ВЕЛИКИ ИГРАЧ: Криза погодила аутомобилску индустрију у Европи и отворила велику шансу за нашу земљу

Е. Б. Т.

12. 03. 2021. у 08:00

СРБИЈА има шансу да постане велики играч на тржишту аутомобила! Парадоксално, те могућности нам даје управо криза која је жестоко погодила аутомобилску индустрију у Европи.

СРБИЈА ПОСТАЈЕ ВЕЛИКИ ИГРАЧ: Криза погодила аутомобилску индустрију у Европи и отворила велику шансу за нашу земљу

Фото Танјуг

Зато што, с друге стране, она пружа прилику за раст компанија у том сектору на тржиштима у успону, као што је српско. Конкурентску предност нашој и земљама у региону, обезбеђује близина чланица ЕУ, квалитетна радна снага и капацитети индустријске производње. Србија има и јединствену прилику да искористи своје резерве литијума за производњу батерија за електрична возила, јер ће највећи корисници тих компоненти бити земље ЕУ.

Ово показује анализа Међународне финансијске корпорације (ИФЦ) у којој се истиче да је Србија већ успела да привуче стране директне инвестиције у аутомобилски сектор, где су велике стране компаније уложиле значајна средства у производњу компенената за возила.

- Због високих трошкова развијене земље могу да одустану од измештања производних линија, што иде у корист произвођачима на тржиштима у успону, чија предност је што се налазе у непосредној близини, а у погледу трошкова повољнији су од произвођача из земаља Западне Европе - наводе стручњаци ИФЦ.

ПОТПУНИ ОПОРАВАК 2023.

У 2021. години, када државе буду спровеле вакцинацију и отвориле своје економије, очекује се делимични опоравак тржишта. Аналитичари предвиђају повећање продаје возила у Европи за више од 13 одсто у односу на 2020. годину и сматрају да се ниво од пре 2019. године неће вратити пре 2023. или 2024. године. Постоји могућност да продаја нових аутомобила забележи раст, јер ће људи желети да се врате сопственом превозу након пандемије.

Анализирајући прилагођавање променама које доноси електрификација, ИФЦ истиче да Влада Србије припрема националну стратегију за развој и коришћење електричних возила, а нови Европски зелени договор ће обезбедити фонд од билион евра за финансирање одрживог развоја. Требало би да државе чланице у наредним годинама инвестирају око 2,9 милијарди евра за финансирање развоја ланца вредности батерија, а очекује се мобилисање додатних девет милијарди евра приватних инвестиција.

- Производња батерија се све чешће покреће у непосредној близини подручја у којима се очекује раст потражње за овим производима - наводи се у анализи.

- Према предвиђањима, највећи корисници литијумских батерија у наредној деценији биће тржишта земаља ЕУ, што је јединствена прилика за Србију да искористи своје резерве литијума и даље усмерава индустрију у правцу производње батерија и других компонената повезаних са електрификацијом аутомобила.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)