ЗА ПЕТ ГОДИНА ЧЕТИРИ МОСТА ПРЕКО САВЕ!

С. Милошевић - З. Радовић

03. 03. 2021. у 12:00

У ПРОТЕКЛИХ годину дана завршена су два моста на Сави, два су у изградњи, а у најави је још један! Неимари ће тако у распону од око пет година чак четири пута повезати обале ове реке на току кроз Србију.

ЗА ПЕТ ГОДИНА ЧЕТИРИ МОСТА ПРЕКО САВЕ!

Остружница

Током прошле године премостили су је код Остружнице и Обреновца, а тренутно се боре на њеним обалама код Шапца и Кузмина. Још један мост је у плану у престоници, а требало би да никне на месту Старог савског моста.

Када буду завршени сви ови објекти, на Сави ће на току кроз Србију бити 18 мостова, од којих је 12 друмских, четири железничка, један пешачки мост код Сремске Митровице и један друмско-топловодни код Обреновца.

Међу пројектима који су дуго чекали на реализацију је мост код Остружнице, који је коначно прошлог лета комплетиран, када је постојећи, изграђен 1999. добио "близанца", са додатне три траке на обилазници око Београда.

Неколико месеци пре њега, у децембру 2019. окончани су радови на деоници Сурчин - Обреновац на ауто-путу "Милош Велики", али и на објекту који је специфичан због тога што се његови краци простиру преко две реке - Саве и Колубаре. Грађевинци су њихове обале повезали ћупријом од 1.581 метра. Састоји се од 27 стубова и 30 распонских конструкција које су захваљујући системима покретних оплата грађени паралелно са обе стране реке.

У августу прошле године турска компанија "Ташјапи" започела је радове на мосту који ће повезати Кузмин и Сремску Рачу, а део је будућег ауто-пута ка Сарајеву. Укупна дужина је 1.310 метара и најзахтевији је део деонице дуге око 18 километара.

Кузмин - Сремска Рача

- Састоји се од прилазних бетонских конструкција на левој и десној обали Саве, дужине 530 и 450 метара и челичне конструкције над реком дужине 330 метара - објашњавају у "Путевима Србије". - Главна мостовска конструкција је челична, а најдужи распон је 150 метара. У току је израда шипова, темељних греда и стубова на прилазним конструкцијама. Формира се и насип на коме се планира склапање челичне конструкције и потом монтажа методом подужног превлачења.

У "Путевима" истичу да се челична конструкција прави у фабрици у Истанбулу и очекује се транспорт првих монтажних комада. На овом градилишту је свакодневно ангажовано око 300 радника и техничког особља и 155 грађевинских машина и камиона.

Пуном паром се ради и на будућем коридору Рума - Шабац - Лозница. Мост на Сави ће се налазити у средини, између деонице ауто-пута Рума - Шабац и брзе саобраћајнице Шабац - Лозница.

Радови се одвијају под пуним саобраћајем, па неимари морају строго да поштују правила пловног пута, који је на овом месту широк 155 метара. У сваком тренутку мора да буде ослобођен простор за пролаз бродова. Када овај пројекат буде завршен, од Београда до Шапца ће се стизати за око 40 минута, а до Лознице за нешто више од сат времена.

Престоничке обале дуж Саве спаја шест мостова, не рачунајући Остружнички. Гледано ка Ушћу, први мост који премошћава мутну савску воду је онај на Ади, затим следи Нови железнички мост, а 250 метара низводно је Стари железнички мост. Мост Газела налази се на траси ауто-пута Е-75 Ниш - Београд - Загреб, затим следи Стари савски, па Бранков мост.

Стари савски ускоро одлази у историју. На његовом месту требало би да се сагради Нови савски мост, који ће имати по две траке у оба правца, пешачке стазе и преко њега ће ићи трамвајски саобраћај. У Градској управи кажу да би већ крајем ове године, могли би да почну радови на демонтажи старог моста.

Шабац

НАЈДУЖИ ЋЕ БИТИ НА ДУНАВУ

ДИРЕКТОР Саобраћајног института ЦИП Милутин Игњатовић сматра да је један од најпотребнијих мостова у Београду друмско-железнички мост код Винче.

- Опасне експлозивне материје се превозе кроз центар Београда, кроз подземну железничку станицу Вуков споменик за Панчево. У случају несреће може доћи до несагледивих штета и последица - упозорава Игњатовић. - Генералне и идејне пројекте је ЦИП урадио за обилазницу Бубањ поток - Винча - Панчево дужине 31 километар са друмско-железничким мостом преко реке Дунав код Винче, дужине близу два километра, као и за обилазну пругу којом ће се превозити опасне експлозивне материје до Панчева, дужине 29 километара. Ових дана се очекује потписивање уговора за изградњу обилазнице такозваног Сектора Ц са најдужим мостом преко реке Дунав.

Сурчин - Обреновац

ЋУПРИЈА НИКАД ДОСТА

ГОТОВО све мостове преко Саве који се ових година граде пројектовали су инжењери из Саобраћајног института ЦИП. Генерални директор Милутин Игњатовић сматра да ових грађевина никад не може бити превише.

- Повела се полемика око новог моста преко Саве, који би требало да замени стари - подсећа Игњатовић. - Овај мост је неопходан Београду. Стари савски мост је дотрајао и лоше је одржаван. Распон стубова на старом мосту износи 105 метара, што је велики недостатак да би се постигла пловност реке Саве. ЦИП је на конкурсу за мост преко реке Саве добио прву награду. На истој локацији је предвиђен нови мост са распоном између стубова од 150 метара, који обезбеђује пловност реке Саве као и превоз путника без буке. Имаће по две траке за трамваје и аутомобиле у оба смера, као и бициклистичку и пешачку стазу.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Коментари (0)

ЗБОГ ОВОГА ЈЕ ЂОКОВИЋ ОТПУСТИО ИВАНИШЕВИЋА? Да ли је ово кап која је прелила чашу... (ВИДЕО)