ПАТИКЕ СТИЖУ БРЗОМ ПОШТОМ: Повећава се обим продаје робе путем интернета, приход од е-трговине прошле године је био 395 милиона динара

Е. Б. ТАЛИЈАН

02. 03. 2021. у 11:00

ПАТИКЕ СТИЖУ БРЗОМ ПОШТОМ: Повећава се обим продаје робе путем интернета, приход од е-трговине прошле године је био 395 милиона динара

Илустрација / Фото Depositphotos

ПОТРОШАЧИ су лане путем интернета највише куповали одећу и спортску опрему. Пазарили су и електронику, кућне уређаје, компјутере, таблете, мобилне телефоне, али и намештај, опрему за кућу, играчке за децу, штампане књиге, магазине, новине. Наручивали су храну и пиће из маркета, као и из ресторана и ланаца брзе хране. Ово показује анализа Привредне коморе Србије.

Према подацима "Статисте", које су нам доставили из Министарства трговине, приход од електронске продаје у Србији је лане износио 395 милиона евра, а 3,3 милиона потрошача је куповало путем интернета.

Статистика "Е-комерц асоцијације" показује да је у трећем кварталу 2020. године у односу на исти период претходне, онлајн трговина спортске опреме у броју трансакција остварила повећање од 327 одсто, а у вредности раст од 250 процената. Апарати за домаћинство су се путем интернета више пазарили за 52 одсто, а свежа храна за 163 процента.

Маријан Стојановић из ПКС, каже да је онлајн куповина прехрамбене робе имала своју експанзију током ванредног стања, што је било условљено лимитираним изласком људи у продавнице, али је дошла до тачке где ће се зауставити. Грађани ће наставити да користе тај начин набавке, јер су им обезбеђене нове погодности. Сада сваки трговински ланац има више опција доставе. Процењује се, како каже, да ће друга врста робе широке потрошње наставити раст у овом начину продаје.

- Одећа је најзаступљенија у е-трговини - наводи Стојановић. - У нашој земљи издвојили су се и неки сектори којима то раније није био доминантан начин пословања, као што су мале апотеке, и у креативној индустрији, продаја књига, уџбеника, магазина.

Потрошачи се, како наводи, опредељују и у односу на то да ли је достава бесплатна или није, а велики број компанија то наплаћује. Он истиче и да се све већи број домаћих компанија оријентише на онлајн извоз, пре свега у области текстилне индустрије, као и да све више малих и средњих предузећа почиње да користи алате е-трговине.

У Министарству трговине наводе да су пандемију успешније превазишле фирме које продају робу путем интернета. У трећем кварталу прошле године, како наводе, има 583 више вирутелних продајних места, која прихватају електронске методе плаћања, што потврђује да су трговци схватили пандемију као изазов и прилику да свој бизнис развију и унапреде. Овом броју могу се додати и продајна места на којима је плаћање могуће искључиво поузећем.

ЗНАЧАЈАН СКОК

БРОЈ трансакција платним картицама за куповину робе или услуга путем интернета у динарима, у трећем кварталу лане у односу на исти период 2019. године био је већи за 115,63 одсто, а њихова вредност за 87,82 процента, показују подаци Народне банке Србије. Истовремено број онлајн продајних места увећан је за 54,95 одсто. Ове бројке нису коначне, јер им треба додати број односно вредност трансакција поузећем и у другим валутама за куповине на иностраним сајтовима.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)