ВОЗОМ НА СПРАТ ДО НОВОГ САДА: Половином марта биће познато чијe ће композиције саобраћати брзом пругом 200 на сат

З. Р.

01. 03. 2021. у 09:04

ВОЗОМ НА СПРАТ ДО НОВОГ САДА: Половином марта биће познато чијe ће композиције саобраћати брзом пругом 200 на сат

На шинама, највероватније, "Штадлерови" вагони

БРЗОМ пругом између Београда и Новог Сада највероватније ће саобраћати "Штадлерови" возови на два нивоа. Председник Србије Александар Вучић најавио је у суботу и да ће карта за ово путовање коштати око осам евра, односно хиљаду динара.

Тендер за набавку три композиције је расписан у фебруару, а рок за његово окончање је 15. март. Први воз у Србију би требало да стигне у октобру. Већ крајем године први путници би могли да се провозају овом трасом брзином до 200 километара на сат. Процена је да би путовање између два града требало да траје око 27 минута.

Како "Новости" незванично сазнају, воз ће бити попут оних који већ саобраћају у Аустрији, на линији између Беча и Салцбурга. Дуги су око 150 метара и имају око 500 места за седење, а биће у бојама српске заставе. Председник је изјавио да ће Србија имати најлепше возове у Европи.

- Попнете се на спрат и погледате Дунав, па то нема свет - поручио је Вучић.

Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре је расписало јавну набавку за три електромоторна воза. Рок испоруке за први је 31. октобар, а за преостала два до 31. децембра. У тендерској документацији су наведени детаљи које возови који ће саобраћати првом брзом пругом у Србији, морају да испуне.

Тражи се воз дужине 100 метара, који ће имати минимум 300 седишта првог и другог разреда. Под и бочни зидови морају бити са грејним елементима, прозори са сигурносним стаклима, а мора испуњавати и услове топлотне и звучне изолације, као и спољно и унутрашње ЛЕД осветљење. "Штадлерови" возови на два нивоа имају 12 клизних врата на електрични погон. У возовима постоје и тоалети за особе са ограниченом покретљивошћу, вај-фај систем за резервацију седишта, систем за звучна обавештења и мониторе за визуелно обавештавање путника, укључујући и приказ резервисаних места у возу.

Пре него што задуже нова возила машиновође из "Србија воза" ће проћи обуку за управљање новим композицијама, као и за одржавање, а организоваће је фирма која буде изабрана на тендеру. Од три деонице на траси брзе пруге кроз Србију, руска компанија "РЖД и нтернешнел" гради ону у средини, између Старе Пазове и Новог Сада, у дужини од 40,4 километра. Прву деоницу, од Београда до Старе Пазове гради кинеска компанија CRSC, која би наредних месеци требало да почне са радовима и на делу од Новог Сада ка Суботици. Укупна дужина брзе пруге кроз нашу земљу биће 182,3 километра.

Раније се спекулисало да ћемо возове за брзу пругу купити из Кине, а министар саобраћаја Томислав Момировић потписао је са амбасадорком Чен Бо и Меморандум о набавци возних средстава са Кином почетком јануара.

ВОЗНИ ПАРК

СРПСКИМ пругама већ саобраћају "Штадлерови" возови. Када је, први пут после готово три деценије из кредита Европске банке за обнову и развој, 2014. године, почела обнова возног парка, купљени су електромоторни возови из Швајцарске.

ВИЈАДУКТ И ТУНЕЛ

ИЗГРАДЊА брзе пруге између Београда и Новог Сада кошта око 850 милиона долара, а радове изводе кинеске и руске компаније. Део је пројекта железничке саобраћајнице која би требало да повеже Београд и Будимпешту. Руска компанија "РЖД интернешнел" гради најзахтевију деоницу од Старе Пазове до Новог Сада на којој је и вијадукт Чортановци са којег ће бити најлепши поглед на Дунав, као и тунел дуг 2,2 километра

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (7)

Bonaparta

01.03.2021. 09:42

Vozovi u dva nivoa idealni su za prigradasku železnicu. Ovakvi vozovi u Evropi saobraćaju od 2000 god. Na žalost tek sada kod nas dolaze prve garniture. Još veća je žalost što smo uništili Gošu fabriku vagona. Danas bi saobraćati tom prugom naši vozovi.