ВАЖНО ЗА ГРАЂАНЕ: Имате право да бесплатно одјавите грејање, али та услуга се и даље наплаћује - ево и због чега

Е. Б. ТАЛИЈАН

12. 02. 2021. у 14:26

ПОТРОШАЧИ имају право да се бесплатно искључе са система даљинског грејања, али ипак их та услуга, у зависности од техничких детаља саме инсталације, кошта од осам до 15.000 динара.

ВАЖНО ЗА ГРАЂАНЕ: Имате право да бесплатно одјавите грејање, али та услуга се и даље наплаћује - ево и због чега

Фото Д. Миловановић

И трошак штампања и слања рачуна за струју требало би да буде бесплатан за кориснике, али им се ипак тај намет обрачунава сваког месеца.

Ове, али и друге примедбе грађана могле би ускоро да буду решене уколико се усвоје предлози Националне организације потрошача Србије. Представници тог удружења су их изложили на недавном састанку са министарком енергетике Зораном Михајловић у оквиру јавне расправе о новом Закону о енергетици. Младен Алфировић из НОПС-а каже да су указали на најчешће проблеме са којима се суочавају у пракси, као и да су Министарству доставили комплетан материјал.

- Исте ствари се у Закону о енергетици и Закону о заштити потрошача другачије регулишу - објашњава Алфировић за "Новости".

- Добили смо чврста уверавања да ће наше примедбе и сугестије које се тичу измена и допуна Закона о енергетици бити узете у обзир и да ће Министарство учинити све да се тај акт усклади са Законом о заштити потрошача. На пример, право потрошача је да нема никакве трошкове када се одјављује са грејања, а то се наплаћује.

Један од проблема је и што на рачуну за струју постоји ставка "трошак гарантованог снабдевача", која садржи и намет за штампање и слање тог документа.

- Законом о заштити потрошача је забрањено да било које јавно комунално предузеће наплаћује ту услугу - наводи наш саговорник. - Ми од 2016. године тражимо да се укине та ставка.

СУБВЕНЦИОНИСАЊЕ БЕЛЕ ТЕХНИКЕ

У ОКВИРУ рачуна за струју грађани плаћају накнаду за унапређење енергетске ефикасности.

- По том основу, ми се залажемо да физичка лица добијају субвенције од државе или повољније кредите приликом набавке беле технике која има енергетски разред од А+ и навише - објашњава Младен Алфировић из НОПС-а. - Таква пракса постоји у свим земљама ЕУ, па тако и у суседној Хрватској.

Поводом преузимања струјомера потрошача које спроводи Електропривреда Србије, Алфировић каже да то није исправно.

- Нема потребе да преузима власништво, само треба у Закону да се дефинише да ЕПС има обавезу да одржава бројила у смислу техничке исправности, а да се за то плаћа накнада за одржавање, као што је и до сада то функционисало - истиче наш саговорник.

- Међутим, они сада да би наставили да одржавају, траже власништво.

Очекује се, како наводи, да се на тржишту осим ЕПС-а појаве и други конкуренти који ће продавати струју. Шта ће потрошачи, пита Алфировић, ако дају ЕПС-у бројило, а дође до промене оператора. Каже да ће у том случају морати да купе други струјомер, да нови понуђач инсталира своју опрему и истиче да су то све питања која треба да се реше.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Коментари (2)

А СРБИЈА?! Питали Русе За кога ћете да навијате на ЕУРО 2024? - овако су одговорили